Zprávy o tom, že Aston Martin začíná hledat partnera ve formuli 1 prosákly na povrch loni na podzim. Prvotní spekulace hovořily o Force Indii, která dokonce měla převzít jméno britského výrobce, nakonec ale došlo na spojení s Red Bullem. Jeho monoposty tak vozí kolem motoru loga Aston Martin, dalším bodem spolupráce je pak stavba silničního hypersportu.
Supersport už je dneska málo, každá na podobná auta zaměřená značka tak začíná tvořit hypersporty. Do této kategorie spadají LaFerrari, McLaren P1 nebo Lamborghini Veneno. Koenigsegg poměrně nedávno založil kategorii megasportů, to je aut s výkonem 1 MW. A pak je tady úplně nový Aston Martin AM-RB 001, který nespadá vlastně ani do jedné z těchto tříd. Je aerodynamicky dokonalejší než hypersporty, na okruhu má zároveň Koenigsegg One:1 doslova zesměšnit. Že to není možné?
Všechno je možné, pokud máte v týmu Adriana Neweyho, jednoho z nejuznávanějších konstruktérů ve světe formule 1. To on stojí za úspěchy týmu Red Bull, ačkoliv se tedy mnohá jeho řešení pohybovala na hraně pravidel (a některá možná i za ní). Pokud si k tomu připočtete ještě jména Marek Reichman a David King, kdy první stojí za designem vozu a ten druhý šéfuje divizi Astonu pro speciální operace, pak je jasné, že jejich společné dítě musí být dokonalé. Základem vozu je lehká karbonová konstrukce, kolem níž je postavená karosérie s šířkou 1,9 metru a výškou méně než metr. Její tvarování až nápadně připomíná prototypy Le Mans, to pravé dobrodružství ale možná ani neuvidíte.
Největším pokladem AM-RB 001 je totiž aerodynamika, za níž stojí Adrian Newey. Podlaha vozu je proto vypiplaná až do detailu, splitter vpředu a velký difuzor vzadu pak jen pomáhají dotvářet přítlak, z velké části tvořený právě spodní částí auta. I z toho důvodu možná zcela chybí zadní křídlo, Aston Martin jej zkrátka nepotřebuje. Zrcátka nahradí u konečné podoby vozu kamery, což opět zlepší obtékání vzduchu. Podobně jako k aerodynamice bylo přistupováno i k podvozku, přesněji zavěšení a jeho komponentům. Za ním stojí opět Newey, který si vzal na starost rovněž převodovku auta.
Cílem Astonu je dosáhnout s AM-RB 001 na Silverstone identického času jako monopost formule 1 v závodním režimu. Pravda, hodně ambiciózní cíl, ale pokud má být nějaké silniční auto takto rychlé, pak rozhodně toto. Formuli má podle Autocaru připomínat také sezení se zvednutýma nohama. Chybějící zrcátka mimochodem nahrazují kamery, jejichž obraz je promítán na obrazovku na přístrojové desce. Co už formuli 1 nepřipomíná, to je ve středu uložený motor. Vysokootáčkový atmosférický dvanáctiválec zkrátka dnešní monoposty nenabídnou. Tady velký palec nahoru! Aston dále slibuje, že jeden kůň výkonu bude odpovídat jednomu kilogramu váhy. Odhadem se tak dostáváme na nějakých 900 koní. Přítomen by měl být také systém rekuperace brzdné energie ERS, pomáhající například při couvání.
První prototypy se vydají polykat testovací kilometry v příštím roce, na silnicích by se hotové auto mohlo objevit v roce 2018. Podle britských odhadů bude cena za jedno auto mezi 2 a 3 miliony liber (cca 64,6 až 96,9 milionu korun), přednost na čekací listině budou mít ti zájemci, kteří si již v minulosti koupili nějaký limitovaný model britské automobilky. Vyrobeno má být 99 až 150 strojů, do tohoto čísla jsou zahrnuty i veškeré prototypy a 25 čistě okruhových verzí. Ano, zbytek skutečně dostane plnou silniční homologaci. Výrobu bude mít na starosti továrna v Gaydonu, kde vznikal také model One-77.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.