Letos na jaře začal Top Gear novou éru, v níž se měl popasovat s odchodem ústřední trojice Clarkson, May, Hammond. Jako hlavní hvězda byl vybrán Chris Evans, doplňovat ho měli Matt LeBlanc, Chris Harris nebo Eddie Jordan. Včera šestidílná série skončila a s ní i další éra Top Gearu.
Připomínat průběh odchodu populárního tria Clarkson, Hammond, May z Top Gearu, stejně jako zdlouhavé jmenování nových moderátorů, by samo o sobě vydalo na román. Proto stačí konstatování, že původní moderátoři již mají nový pořad Grand Tour, natáčený v produkci Amazonu, a ti noví v čele s Chrisem Evansem (dále Matt LeBlanc, Chris Harris, Sabine Schmitz, Rory Reid a Eddie Jordan) dostali nelehký úkol zaujmout diváky britské BBC. Pokud trochu sledujete dění kolem populárního motoristického pořadu či jste dokonce některý z dílů viděli, pak jistě víte, že Evansovo účinkování bylo mírně řečeno propadák.
Začalo to afektovaným uvedením nové série a přes trapnou snahu napodobit styl Jeremy Clarksona to skončilo až scénou, v níž se Evans pozvracel po jízdě v Audi R8. To pilotovala Sabine Schmitz. Většina ho vyhazovala po prvním díle, hrstka mu snad chtěla dát další šanci. Jenže ani postupem času se projev jinak úspěšného rozhlasového moderátora a sběratele automobilů nezlepšil. Olej do ohně ještě přilil Matt LeBlanc, který si s Evansem příliš nesedl a postavil vedení televize před rozhodnutí, zda-li se v další sérií objeví on nebo Evans.
Vše vyeskalovalo v posledních hodinách. Nejprve britský bulvár přišel se zprávou, že Evans měl v minulosti sexuálně obtěžovat kolegyni, pak následovala čísla sledovanosti včerejšího posledního dílu 23. série Top Gearu. Epizodu s Hondou NSX, Fordem Mustang nebo Porsche 911 R zhlédlo jen 1,9 milionu diváků, což je historicky nejnižší číslo za celou dobu vysílání v Británii. Těžko říct, jak moc k tomu přispěla tato fakta nebo jestli to někdo z vedení televize nařídil (chování moderátora údajně nebylo příkladné ani v zákulisí), každopádně Chris Evans na svém Twitteru oznámil svůj konec jako moderátor Top Gearu.
Stepping down from Top Gear. Gave it my best shot but sometimes that's not enough. The team are beyond brilliant, I wish them all the best.
— Chris Evans (@achrisevans) 4. července 2016
„Odcházím z Top Gearu. Dal jsem ze sebe to nejlepší, ale ani to někdy nestačí. Tým je skvělý, přeji jim jen to nejlepší,“ napsal Evans na sociální síti. V dalším prohlášení dnes již bývalý moderátor přidal komplimenty na adresu celého týmu Top Gearu, zároveň také dodal, že vždy bude fanouškem pořadu. „Nyní se budu soustředit na můj rozhlasový pořad a další s ním spojené aktivity,“ naznačil své plány do budoucna. Ředitel BBC Mark Linsey zmínil, že Evans dal pořadu to nejlepší, nezapomněl také připomenout, že celou novou sérii vidělo v Británii dohromady 30 milionů diváků a práva se prodala do 130 zemí světa.
Nyní se nabízí otázka, co bude s pořadem dál. Podle spekulací by měl jako moderátor minimálně pro další sérii zůstat Matt LeBlanc, který by navíc odchodem Evanse mohl postoupit do role hlavního moderátora. Fanoušci také volají pro větší roli pro Reida a Harrise. Konečný verdikt se dozvíme během následujících měsíců, kdy se rovněž dočkáme premiéry již zmiňovaného pořadu Grand Tour. Vzhledem k osvědčenému triu moderátorů se dá očekávat vyšší kvalita celého pořadu, tím spíš vzhledem k astronomickému rozpočtu, o němž se spekuluje. Tak jako tak je potřeba připravit se na další éru Top Gearu, už třetí během několika posledních měsíců.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.