Letos na jaře začal Top Gear novou éru, v níž se měl popasovat s odchodem ústřední trojice Clarkson, May, Hammond. Jako hlavní hvězda byl vybrán Chris Evans, doplňovat ho měli Matt LeBlanc, Chris Harris nebo Eddie Jordan. Včera šestidílná série skončila a s ní i další éra Top Gearu.
Připomínat průběh odchodu populárního tria Clarkson, Hammond, May z Top Gearu, stejně jako zdlouhavé jmenování nových moderátorů, by samo o sobě vydalo na román. Proto stačí konstatování, že původní moderátoři již mají nový pořad Grand Tour, natáčený v produkci Amazonu, a ti noví v čele s Chrisem Evansem (dále Matt LeBlanc, Chris Harris, Sabine Schmitz, Rory Reid a Eddie Jordan) dostali nelehký úkol zaujmout diváky britské BBC. Pokud trochu sledujete dění kolem populárního motoristického pořadu či jste dokonce některý z dílů viděli, pak jistě víte, že Evansovo účinkování bylo mírně řečeno propadák.
Začalo to afektovaným uvedením nové série a přes trapnou snahu napodobit styl Jeremy Clarksona to skončilo až scénou, v níž se Evans pozvracel po jízdě v Audi R8. To pilotovala Sabine Schmitz. Většina ho vyhazovala po prvním díle, hrstka mu snad chtěla dát další šanci. Jenže ani postupem času se projev jinak úspěšného rozhlasového moderátora a sběratele automobilů nezlepšil. Olej do ohně ještě přilil Matt LeBlanc, který si s Evansem příliš nesedl a postavil vedení televize před rozhodnutí, zda-li se v další sérií objeví on nebo Evans.
Vše vyeskalovalo v posledních hodinách. Nejprve britský bulvár přišel se zprávou, že Evans měl v minulosti sexuálně obtěžovat kolegyni, pak následovala čísla sledovanosti včerejšího posledního dílu 23. série Top Gearu. Epizodu s Hondou NSX, Fordem Mustang nebo Porsche 911 R zhlédlo jen 1,9 milionu diváků, což je historicky nejnižší číslo za celou dobu vysílání v Británii. Těžko říct, jak moc k tomu přispěla tato fakta nebo jestli to někdo z vedení televize nařídil (chování moderátora údajně nebylo příkladné ani v zákulisí), každopádně Chris Evans na svém Twitteru oznámil svůj konec jako moderátor Top Gearu.
Stepping down from Top Gear. Gave it my best shot but sometimes that's not enough. The team are beyond brilliant, I wish them all the best.
— Chris Evans (@achrisevans) 4. července 2016
„Odcházím z Top Gearu. Dal jsem ze sebe to nejlepší, ale ani to někdy nestačí. Tým je skvělý, přeji jim jen to nejlepší,“ napsal Evans na sociální síti. V dalším prohlášení dnes již bývalý moderátor přidal komplimenty na adresu celého týmu Top Gearu, zároveň také dodal, že vždy bude fanouškem pořadu. „Nyní se budu soustředit na můj rozhlasový pořad a další s ním spojené aktivity,“ naznačil své plány do budoucna. Ředitel BBC Mark Linsey zmínil, že Evans dal pořadu to nejlepší, nezapomněl také připomenout, že celou novou sérii vidělo v Británii dohromady 30 milionů diváků a práva se prodala do 130 zemí světa.
Nyní se nabízí otázka, co bude s pořadem dál. Podle spekulací by měl jako moderátor minimálně pro další sérii zůstat Matt LeBlanc, který by navíc odchodem Evanse mohl postoupit do role hlavního moderátora. Fanoušci také volají pro větší roli pro Reida a Harrise. Konečný verdikt se dozvíme během následujících měsíců, kdy se rovněž dočkáme premiéry již zmiňovaného pořadu Grand Tour. Vzhledem k osvědčenému triu moderátorů se dá očekávat vyšší kvalita celého pořadu, tím spíš vzhledem k astronomickému rozpočtu, o němž se spekuluje. Tak jako tak je potřeba připravit se na další éru Top Gearu, už třetí během několika posledních měsíců.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.