Letos na jaře začal Top Gear novou éru, v níž se měl popasovat s odchodem ústřední trojice Clarkson, May, Hammond. Jako hlavní hvězda byl vybrán Chris Evans, doplňovat ho měli Matt LeBlanc, Chris Harris nebo Eddie Jordan. Včera šestidílná série skončila a s ní i další éra Top Gearu.
Připomínat průběh odchodu populárního tria Clarkson, Hammond, May z Top Gearu, stejně jako zdlouhavé jmenování nových moderátorů, by samo o sobě vydalo na román. Proto stačí konstatování, že původní moderátoři již mají nový pořad Grand Tour, natáčený v produkci Amazonu, a ti noví v čele s Chrisem Evansem (dále Matt LeBlanc, Chris Harris, Sabine Schmitz, Rory Reid a Eddie Jordan) dostali nelehký úkol zaujmout diváky britské BBC. Pokud trochu sledujete dění kolem populárního motoristického pořadu či jste dokonce některý z dílů viděli, pak jistě víte, že Evansovo účinkování bylo mírně řečeno propadák.
Začalo to afektovaným uvedením nové série a přes trapnou snahu napodobit styl Jeremy Clarksona to skončilo až scénou, v níž se Evans pozvracel po jízdě v Audi R8. To pilotovala Sabine Schmitz. Většina ho vyhazovala po prvním díle, hrstka mu snad chtěla dát další šanci. Jenže ani postupem času se projev jinak úspěšného rozhlasového moderátora a sběratele automobilů nezlepšil. Olej do ohně ještě přilil Matt LeBlanc, který si s Evansem příliš nesedl a postavil vedení televize před rozhodnutí, zda-li se v další sérií objeví on nebo Evans.
Vše vyeskalovalo v posledních hodinách. Nejprve britský bulvár přišel se zprávou, že Evans měl v minulosti sexuálně obtěžovat kolegyni, pak následovala čísla sledovanosti včerejšího posledního dílu 23. série Top Gearu. Epizodu s Hondou NSX, Fordem Mustang nebo Porsche 911 R zhlédlo jen 1,9 milionu diváků, což je historicky nejnižší číslo za celou dobu vysílání v Británii. Těžko říct, jak moc k tomu přispěla tato fakta nebo jestli to někdo z vedení televize nařídil (chování moderátora údajně nebylo příkladné ani v zákulisí), každopádně Chris Evans na svém Twitteru oznámil svůj konec jako moderátor Top Gearu.
Stepping down from Top Gear. Gave it my best shot but sometimes that's not enough. The team are beyond brilliant, I wish them all the best.
— Chris Evans (@achrisevans) 4. července 2016
„Odcházím z Top Gearu. Dal jsem ze sebe to nejlepší, ale ani to někdy nestačí. Tým je skvělý, přeji jim jen to nejlepší,“ napsal Evans na sociální síti. V dalším prohlášení dnes již bývalý moderátor přidal komplimenty na adresu celého týmu Top Gearu, zároveň také dodal, že vždy bude fanouškem pořadu. „Nyní se budu soustředit na můj rozhlasový pořad a další s ním spojené aktivity,“ naznačil své plány do budoucna. Ředitel BBC Mark Linsey zmínil, že Evans dal pořadu to nejlepší, nezapomněl také připomenout, že celou novou sérii vidělo v Británii dohromady 30 milionů diváků a práva se prodala do 130 zemí světa.
Nyní se nabízí otázka, co bude s pořadem dál. Podle spekulací by měl jako moderátor minimálně pro další sérii zůstat Matt LeBlanc, který by navíc odchodem Evanse mohl postoupit do role hlavního moderátora. Fanoušci také volají pro větší roli pro Reida a Harrise. Konečný verdikt se dozvíme během následujících měsíců, kdy se rovněž dočkáme premiéry již zmiňovaného pořadu Grand Tour. Vzhledem k osvědčenému triu moderátorů se dá očekávat vyšší kvalita celého pořadu, tím spíš vzhledem k astronomickému rozpočtu, o němž se spekuluje. Tak jako tak je potřeba připravit se na další éru Top Gearu, už třetí během několika posledních měsíců.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.