Britská automobilka Elemental představila svou prvotinu během loňského ročníku goodwoodského automobilového Festivalu rychlosti. Tato malá společnost se blýskla i na letošním ročníku, kdy představila nejnovější verzi svého sporťáku RP1.
Ten je stále nabízen s dvojicí motorů EcoBoost od amerického Fordu. Slabší variantou je litrový tříválec s výkonem 180 koní, silnější motorizaci představuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 320 koňských sil.
Abychom našli novinky, kterými se nové RP1 chlubí, musíme nahlédnout na spodní stranu vozu. Inženýři Elementalu strávili poslední rok hledáním co nejefektivnější úpravy toku vzduchu kolem vozu. Snažili se zvýšit aerodynamický přítlak vozu, zároveň ale nechtěli na vůz přidávat velká křídla a podobné elementy. Rozhodli se proto vypůjčit si technologii, využívanou ve Formuli 1.
Na vůz byl nainstalován zcela nový spliter, který navazuje na plochou podlahu a zadní difuzor, urychlující tok vzduchu pod vozem. V důsledku rozdílu v rychlostech vzduchu nad vozem a pod vozem vytváří podlaha podtlak, který „přisucává“ vůz k vozovce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.