Aktuální generace Volkswagenu Touareg je stále velmi dobře prodávaným SUV. Na oslavu popularity tak přichází speciální edice Touareg Executive Edition.
Ten samotná automobilka popisuje jako „výjimečný limitovaný model“, jehož zrod byl inspirován francouzskými vinnými hrozny. Už na první pohled jde poznat, že se nedíváme na jen tak obyčejného Amaroka. V základní výbavě je lak karoserie Malbec Red, 20palcová litá kola Mallory s černým povrchem, zatmavené světlomety a okna a chromové dekory v černém laku.
V kabině se ocitlo černé kožené čalounění Nappa s diamantovým prošíváním. Kabinu zdobí i prémiové dřevěné obložení, podsvícené prahové lišty nebo ambientní osvětlení. Pro komfort posádky nechybí rozměrná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla.
Pod kapotou vozu najdeme třílitrový šestiválcový turbodiesel. Ten nabídne v základní konfiguraci 150 kW (204 k) a 450 Nm točivého momentu. Tuhle verzi si přitom VW cení na 64 925 eur (v přepočtu 1 763 000 korun). Silnější varianta disponuje 193 kW (262 k), točivým momentem 580 Nm a cenovkou 68 550 eur (1 862 300 korun).
V základu je vždy osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Nová „limitovaná edice“ nebude omezena přímo počtem kusů, nýbrž délkou produkce. I tak se vlastně jedná o limitku, kterou nebude mít každý.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?