Aktuální generace Volkswagenu Touareg je stále velmi dobře prodávaným SUV. Na oslavu popularity tak přichází speciální edice Touareg Executive Edition.
Ten samotná automobilka popisuje jako „výjimečný limitovaný model“, jehož zrod byl inspirován francouzskými vinnými hrozny. Už na první pohled jde poznat, že se nedíváme na jen tak obyčejného Amaroka. V základní výbavě je lak karoserie Malbec Red, 20palcová litá kola Mallory s černým povrchem, zatmavené světlomety a okna a chromové dekory v černém laku.
V kabině se ocitlo černé kožené čalounění Nappa s diamantovým prošíváním. Kabinu zdobí i prémiové dřevěné obložení, podsvícené prahové lišty nebo ambientní osvětlení. Pro komfort posádky nechybí rozměrná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla.
Pod kapotou vozu najdeme třílitrový šestiválcový turbodiesel. Ten nabídne v základní konfiguraci 150 kW (204 k) a 450 Nm točivého momentu. Tuhle verzi si přitom VW cení na 64 925 eur (v přepočtu 1 763 000 korun). Silnější varianta disponuje 193 kW (262 k), točivým momentem 580 Nm a cenovkou 68 550 eur (1 862 300 korun).
V základu je vždy osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Nová „limitovaná edice“ nebude omezena přímo počtem kusů, nýbrž délkou produkce. I tak se vlastně jedná o limitku, kterou nebude mít každý.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?