Aktuální generace Fordu Fiesta je na trhu už osm let. Proto není divu, že se již delší dobu chystá její nástupce. Má přijít za rok a bude podstatně větší.
Co se týče designu vozu, ten by se v zásadě moc lišit neměl. Předek Fiesty dostane podobné tvary, jenž známe z Mondea. Současně s tím se Fiesta příští generace dočká zvětšení karoserie ve všech směrech. Auto dostane horizontálně umístěné zadní svítilny a výhradně pětidveřovou karoserii.
V kabině se ocitnou kvalitnější materiály, vylepšený design palubní desky a nárůst u prostoru proběhne na předních a zadních sedadlech. Po užitečné stránce potěší i fakt, že nová Fiesta dostane více litrů pro zavazadlový prostor.
Z nabídky pak zmizí na dobro atmosférický motor o objemu 1.6 litru. Místo toho se Ford Fiesta pro rok 2018 přeorientuje na přeplňované benzinové tří- a čtyřválce. Do nabídky vstoupí i nový turbodiesel 1.5 EcoBlue hned ve třech výkonových verzích.
Až časem pak přijde sportovní verzi ST, premiéru si tohle provedení odbude v roce 2019. A co Fiesta RS? Té se nejspíše nedočkáme vůbec, byla by dosti zbytečná. Příští ST bude mít skoro 220 koní, což bude plně stačit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?