Aktuální generace Fordu Fiesta je na trhu už osm let. Proto není divu, že se již delší dobu chystá její nástupce. Má přijít za rok a bude podstatně větší.
Co se týče designu vozu, ten by se v zásadě moc lišit neměl. Předek Fiesty dostane podobné tvary, jenž známe z Mondea. Současně s tím se Fiesta příští generace dočká zvětšení karoserie ve všech směrech. Auto dostane horizontálně umístěné zadní svítilny a výhradně pětidveřovou karoserii.
V kabině se ocitnou kvalitnější materiály, vylepšený design palubní desky a nárůst u prostoru proběhne na předních a zadních sedadlech. Po užitečné stránce potěší i fakt, že nová Fiesta dostane více litrů pro zavazadlový prostor.
Z nabídky pak zmizí na dobro atmosférický motor o objemu 1.6 litru. Místo toho se Ford Fiesta pro rok 2018 přeorientuje na přeplňované benzinové tří- a čtyřválce. Do nabídky vstoupí i nový turbodiesel 1.5 EcoBlue hned ve třech výkonových verzích.
Až časem pak přijde sportovní verzi ST, premiéru si tohle provedení odbude v roce 2019. A co Fiesta RS? Té se nejspíše nedočkáme vůbec, byla by dosti zbytečná. Příští ST bude mít skoro 220 koní, což bude plně stačit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?