Mercedes-AMG GT by se měl ještě letos ukázat ve verzi s plátěnou střechou. Po nedávno představeném ostrém provedení GT R se tak jedná o další novinku do modelové řady AMG GT.
Základní provedení Mercedesu-AMG GT se poprvé ukázalo už loni a v nabídce je ve dvou základních a v jednom velmi ostrém provedení. Pod kapotou mu pracují čtyřlitrové osmiválce s výkony 340 a 375 kW. Hardcore edice GT R pak nabídne 585 koní a točivý moment 700 Nm.
Otevřený Mercedes-AMG GT Roadster má přijít na světové trhy až v příštím roce. Pod kapotou dostane stejné motory, které nabídnou totožné výkony jako základní provedení kupé.
V modelové nabídce se ale AMG GT Roadster nemá stát konkurencí pro lety prověřený Mercedes-Benz SL. Ten je podle vedené značky především luxusním GT, kdežto AMG GT Roadster má být čistokrevným sportovním vozem.
A jak by mohl vypadat otevřený Mercedes-AMG GT Roadster? O to se postaral světoznámý grafický mág Theophilus Chin. Ten vzal klasické kupé, odstranil mu střechu a lehce poupravil celou záď tak, aby nebyla poznat lehká střešní amputace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?