Mercedes-AMG GT by se měl ještě letos ukázat ve verzi s plátěnou střechou. Po nedávno představeném ostrém provedení GT R se tak jedná o další novinku do modelové řady AMG GT.
Základní provedení Mercedesu-AMG GT se poprvé ukázalo už loni a v nabídce je ve dvou základních a v jednom velmi ostrém provedení. Pod kapotou mu pracují čtyřlitrové osmiválce s výkony 340 a 375 kW. Hardcore edice GT R pak nabídne 585 koní a točivý moment 700 Nm.
Otevřený Mercedes-AMG GT Roadster má přijít na světové trhy až v příštím roce. Pod kapotou dostane stejné motory, které nabídnou totožné výkony jako základní provedení kupé.
V modelové nabídce se ale AMG GT Roadster nemá stát konkurencí pro lety prověřený Mercedes-Benz SL. Ten je podle vedené značky především luxusním GT, kdežto AMG GT Roadster má být čistokrevným sportovním vozem.
A jak by mohl vypadat otevřený Mercedes-AMG GT Roadster? O to se postaral světoznámý grafický mág Theophilus Chin. Ten vzal klasické kupé, odstranil mu střechu a lehce poupravil celou záď tak, aby nebyla poznat lehká střešní amputace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?