Lamborghini Miura letos slaví padesáté narozeniny a vedle mnoha srazů a akcí přímo v sídle italské automobilky vznikne na počest jedné z legend automobilového průmyslu také speciální verze kupé Aventador. Ta nese příznačný název Miura Hommage a určená bude jen padesátí zájemcům.
Předchůdce všech dnešních býků s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou přišel přesně před padesáti lety jako teprve třetí sériový automobil Lamborghini. Miura také pomohla etablovat italského výrobce mezi přední specialisty na supersporty, takže není divu, že kolem každého kulatého výročí je hodně rozruchu. Před deseti lety se ukázal koncept moderní Miury, letos tedy Lamborghini zvolilo poněkud levnější formu prezentace.
Za stavbou Aventadoru Miura Hommage stojí individualizační program Ad Personam, přičemž už na první pohled musí upoutat zbarvení vozu. Jiný odstín má totiž spodní část karosérie a jiný její zbytek, tak jako u předlohy. Volit bude možné z celkem šesti různých odstínů, mezi nimiž nechybí červená Rosso Arancio Miura, zelená Verde Scandal a modrá Blu Tahiti. 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu mají matně stříbrnou nebo matně zlatou barvu. V oblasti prahů a za bočním sklem nechybí specifické logo celé edice.
Kabina je dostupná ve schématech Nero Ade (černá) nebo Terra Emilia (hnědá). V obou případech nechybí čalounění kůží, kontrastní prošívání, loga na opěradlech sedadel (ve zlaté nebo stříbrné) a karbonové obložení. 6.5litrový dvanáctiválec pod kapotou produkuje 700 koní a 690 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km za 2,9 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Tady se změny oproti sérii neudály. I tak ale bude vyrobeno jen padesát Aventadorů Miura Hommage, sběratelská hodnota je tedy již dnes zaručena.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.