Lamborghini Miura letos slaví padesáté narozeniny a vedle mnoha srazů a akcí přímo v sídle italské automobilky vznikne na počest jedné z legend automobilového průmyslu také speciální verze kupé Aventador. Ta nese příznačný název Miura Hommage a určená bude jen padesátí zájemcům.
Předchůdce všech dnešních býků s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou přišel přesně před padesáti lety jako teprve třetí sériový automobil Lamborghini. Miura také pomohla etablovat italského výrobce mezi přední specialisty na supersporty, takže není divu, že kolem každého kulatého výročí je hodně rozruchu. Před deseti lety se ukázal koncept moderní Miury, letos tedy Lamborghini zvolilo poněkud levnější formu prezentace.
Za stavbou Aventadoru Miura Hommage stojí individualizační program Ad Personam, přičemž už na první pohled musí upoutat zbarvení vozu. Jiný odstín má totiž spodní část karosérie a jiný její zbytek, tak jako u předlohy. Volit bude možné z celkem šesti různých odstínů, mezi nimiž nechybí červená Rosso Arancio Miura, zelená Verde Scandal a modrá Blu Tahiti. 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu mají matně stříbrnou nebo matně zlatou barvu. V oblasti prahů a za bočním sklem nechybí specifické logo celé edice.
Kabina je dostupná ve schématech Nero Ade (černá) nebo Terra Emilia (hnědá). V obou případech nechybí čalounění kůží, kontrastní prošívání, loga na opěradlech sedadel (ve zlaté nebo stříbrné) a karbonové obložení. 6.5litrový dvanáctiválec pod kapotou produkuje 700 koní a 690 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km za 2,9 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Tady se změny oproti sérii neudály. I tak ale bude vyrobeno jen padesát Aventadorů Miura Hommage, sběratelská hodnota je tedy již dnes zaručena.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?