S přenášením okruhové techniky na běžné silnice má Mercedes-Benz bohaté zkušenosti. Stačí vzpomenout na úžasnou „placku“ CLK GTR nebo o pár let později na CLK DTM AMG. Kupé AMG GT R však za touto dvojicí absolutně nezaostává, přičemž mnoho technických řešení si půjčuje od okruhového bratra třídy GT3.
Říká se, že na světě není těžší trati než Nordschleife. Pověstné Zelené peklo je měřítkem pro mnoho automobilů od těch relativně sériových až po ty čistě okruhové. Mercedes-AMG GT R má k té druhé kategorii nebezpečně blízko, však také strávil na „Ringu“ mnoho a mnoho testovacích kilometrů. Tuto anabázi připomíná například specifická zelená barva hell mango nebo agresivní bodykit karosérie. Jeho funkce ale není vizuální, nýbrž čistě aerodynamická. Vpředu je úplně nový nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu a karbonovým splitterem, pomáhajícím přítlaku. Jen o kousek výš je maska chladiče Panamericana, převzatá přímo ze závodního stroje, za níž se nacházející aktivní klapky přívodu vzduchu.
Při přechodu dozadu si nelze nevšimnout karbonových nástavců prahů, ale především notně rozšířené karosérie. To není způsobeno jen nutností ubytovat 19palcová kola vpředu a 20palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, ale též celkově širšími nápravami. Zadní části kraluje karbonový difuzor s centrální koncovkou výfuku z titanu a nerezové oceli, která působí vskutku monumentálně. Z uhlíkových vláken je vyrobeno rovněž zadní křídlo, generující při rychlosti 318 km/h přítlak 155 kilogramů. Mezi světly je potom decentní nasávací otvor. Hodně prostoru dostala rovněž aktivní aerodynamika, jejíž karbonové prvky jsou téměř bez výjimky skryté před zraky veřejnosti. Většina na rychlost reagujících dílů je pod motorem, kde pomáhají udržovat auto při vysokých rychlostech „přisáté“ na silnici. V režimu Race se například komponenty, vážící jen asi 2 kilogramy, vysunou při 80 km/h o 40 milimetrů. Standardem bude střecha z uhlíkových vláken.
Notnou dávkou úprav prošel také podvozek kupé, který je nyní o dost blíž světu motorsportu. Řidič si tak může vybrat nastavení odpružení, tlumiče AMG Ride Control se nastavují automaticky v závislosti na rychlosti či jízdním povrchu. Rozšířené nápravy mají vpředu i vzadu dvojité lichoběžníky. Jízdě jako takové rovněž hodně pomáhá volič Dynamic Select s režimy Comfort, Sport a Sport Plus. Premiéru ve vozech AMG slaví aktivní zadní náprava s maximálním úhlem natočení 1,5 stupně. Při rychlostech do 100 km/h jsou zadní kola natočena v opačném směru než ta přední, při překročení hranice se zadní kola natáčí stejně jako ta přední. Milovníky okruhových hrátek potěší nastavitelné ESP, umožňující úplné vypnutí elektronického pomocníka. Tento prvek pochází, stejně jako nová kontrola trakce, opět ze světa závodních aut. Prokluz zadních kol lze nastavovat pomocí otočného ovladače do devíti stupňů od mokrých podmínek až po extrémní okruhové radovánky. Jízdní vlastnosti vylepšují také elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností na zadní nápravě nebo na rychlost reagující řízení.
Srdcem vozu je čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 585 koní s točivým momentem 700 Nm mezi 1900 až 5500 ot./min. Jednotka dostala upravená turbodmychadla, účinnější chlazení, potah válců látkou Nanoslide, užívanou ve formuli 1, přímé vstřikování a mnoho odlehčených dílů. Poháněna jsou zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky s delším prvním a naopak kratším posledním převodem. Skříň řadí v režimech Comfort, Sport, Sport Plus, Race a Individual, možná je také manuální volba převodových stupňů. Ideální start už dnes není otázkou řidiče, ale systému Race Start. Veškeré úpravy motoru nicméně vedou k lepším jízdním výkonům, maximální rychlost je tak 318 km/h a sprint z klidu na 100 km/h zabere 3,6 sekundy. Pohotovostní hmotnost je 1555 kilogramů, a to i navzdory výraznému odlehčení (materiály jako karbon, titan, hliník). Rozložení váhy je mimochodem 47,3 ku 52,7 ve prospěch zadní nápravy. Zastavení mají na starosti brzdy o průměru 390 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu se žlutými třmeny, připlatit si lze také za karbonové kotouče s průměrem 402 milimetrů vpředu a 390 milimetrů vzadu. Průměrná spotřeba paliva je 11,4 l/100 km.
Kabině vévodí manuálně nastavitelná skořepinová sedadla, potažená kůží Nappa a mikrovláknem. Bez příplatku pak je možné dostat sedačky AMG Performance, co už za příplatek je, to jsou žluté pásy, podbarvení budíků a prošívání ve stejné barvě nebo několik specifických ovladačů. Většinu dekoračních ploch pokrývá klavírní čerň, extra eura ale znamenají možnost dekorů v karbonovém provedení. Jinak jsou základní rysy interiéru stejné jako u standardního AMG GT nebo AMG GT S. To znamená čtyři výdechy ventilace nebo mohutnou středovou konzoli. Ta plynule navazuje na středový tunel, vyrobený z karbonu. To snižuje celkovou hmotnost vozu, ale zároveň zvyšuje jeho torzní tuhost. Prodeje nejextrémnějšího Mercedesu dneška začnou 21. listopadu, na evropský trh vstoupí vůz až začátkem března 2017.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?