Trendu nabídnout sportovní verzi jinak poměrně neohrabaného SUV podléhá poslední dobou nejedna automobilka. Koupit se tak dá Nissan Juke Nismo, Range Rover Sport SVR nebo Audi SQ5. Do vybrané společnosti se brzy přidá Peugeot 3008 GT, vybavený silným naftovým motorem a dynamickým stylingem karosérie.
Zatímco první Peugept 3008 byl relativně neortodoxním crossoverem, jeho následovník, odhalený před několika týdny, se proměnil ve standardní SUV. To dostalo zcela novou generaci i-Cockpitu, zajímavý design a velký vnitřní prostor. Dynamika mu ale byla poměrně cizí, proto je tady provedení GT s výraznějším designem karosérie i interiéru, silným naftovým čtyřválcem a dalšími změnami techniky. Francouzi ale myslí také na ty, jejichž srdce „prahne“ jen po vizuální dynamice a v útrobách jim stačí prověřená standardní technika. Pro takové je nachystána výbava GT Line. Nicméně popořadě.
„Skořápka“ 3008 GT je specifická už jen maskou chladiče s dvoubarevnou chromovanou lištou. Ostře řezaný nárazník zasahuje až do hlavních vykrojených LED světlometů a vedle zvětšených nasávacích otvorů má také stříbrně lakovaný střed se třemi malými mřížkami. Z profilu vyniknou především dvě lišty z nerezové oceli – jedna se táhne s linií střechy, druhá se spodním okrajem bočního prosklení. Zajímavým prvkem jsou LED diody v zrcátkách, promítající na vozovku logo Peugeot. Vzadu se všechny změny točí kolem nárazníku s chromovanou lištou a dvěma koncovkami výfuku. 3008 GT s vytaženými blatníky standardně obouvá 19palcová kola, za příplatek pak bude dostupné dvoubarevné provedení Coupe Franche (šedá Platinum, šedá Amazonite a metalíza Copper v kombinaci se zadní částí v černém odstínu Perla Nera).
Kabině dominuje druhá generace i-Cockpitu v provedení Amplify, který je zajímavý tím, že vedle informací o voze samotném podporuje také další smysly řidiče. Digitální přístrojovou desku i multimediální systém (ten dostal měděnou klávesnici) je možné přepnout do dynamického nastavení, onen posilovač smyslů pak upravuje intenzitu osvětlení, animaci displejů, konfiguraci akustického nastavení, rozptyluje jemné vůně a spouští také vícebodovou masáže na předních sedadlech.
Další změny v interiéru už jsou zcela v souladu se sportovním naturelem vozu, malý volant tak dostal specifické logo, anatomická sedadla jsou čalouněná kombinací tkaniny TEP a Alcantary (za příplatek kůže Nappa) a téměř všechny myslitelné prvky, včetně palubní desky, jsou prošívány měděnou nití. Dekorační plochy palubní desky a výplní dveří tvoří dubové dřevo, celkový výsledek dotváří nerezové prahy dveří nebo detaily z leštěného chromu. Pod kapotou 3008 GT bude dvoulitrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní, kombinovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kusé technické informace pak jen doplňuje zmínka o specificky upravených nápravách.
Již zmiňovaná verze GT Line doplní v nabídce Peugeotu podobně koncipované modely 108, 208, 308, 508 a 2008. Jeho předností jsou přitom hlavně vizuální úpravy, prakticky shodné s těmi u skutečně sportovní verze GT, a to včetně specifického nárazníku, masky chladiče a dvou koncovek výfuku. Odlišením je použití pouze 18palcových kol a krytů zrcátek v černém odstínu Perla Nera. Za příplatek bude možné i tyto ráfky zkombinovat s lakem Coupe Franche. V kabině chybí dřevěné odložení a čalounění Alcantarou, smyslový i-Cockpit a další prvky ale opět zůstaly zachovány. Nabídka pohonných jednotek zahrnuje všechny ty ze standardního provedení, výjimku představují nejslabší 1.6 BlueHDi a naopak nejsilnější 2.0 BlueHDi z modelu GT. Výbavou pak GT Line vychází z nejvyššího stupně Allure. 3008 GT i GT Line budou mít premiéru v Paříži, jejich prodej odstartuje v říjnu letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.