Trendu nabídnout sportovní verzi jinak poměrně neohrabaného SUV podléhá poslední dobou nejedna automobilka. Koupit se tak dá Nissan Juke Nismo, Range Rover Sport SVR nebo Audi SQ5. Do vybrané společnosti se brzy přidá Peugeot 3008 GT, vybavený silným naftovým motorem a dynamickým stylingem karosérie.
Zatímco první Peugept 3008 byl relativně neortodoxním crossoverem, jeho následovník, odhalený před několika týdny, se proměnil ve standardní SUV. To dostalo zcela novou generaci i-Cockpitu, zajímavý design a velký vnitřní prostor. Dynamika mu ale byla poměrně cizí, proto je tady provedení GT s výraznějším designem karosérie i interiéru, silným naftovým čtyřválcem a dalšími změnami techniky. Francouzi ale myslí také na ty, jejichž srdce „prahne“ jen po vizuální dynamice a v útrobách jim stačí prověřená standardní technika. Pro takové je nachystána výbava GT Line. Nicméně popořadě.
„Skořápka“ 3008 GT je specifická už jen maskou chladiče s dvoubarevnou chromovanou lištou. Ostře řezaný nárazník zasahuje až do hlavních vykrojených LED světlometů a vedle zvětšených nasávacích otvorů má také stříbrně lakovaný střed se třemi malými mřížkami. Z profilu vyniknou především dvě lišty z nerezové oceli – jedna se táhne s linií střechy, druhá se spodním okrajem bočního prosklení. Zajímavým prvkem jsou LED diody v zrcátkách, promítající na vozovku logo Peugeot. Vzadu se všechny změny točí kolem nárazníku s chromovanou lištou a dvěma koncovkami výfuku. 3008 GT s vytaženými blatníky standardně obouvá 19palcová kola, za příplatek pak bude dostupné dvoubarevné provedení Coupe Franche (šedá Platinum, šedá Amazonite a metalíza Copper v kombinaci se zadní částí v černém odstínu Perla Nera).
Kabině dominuje druhá generace i-Cockpitu v provedení Amplify, který je zajímavý tím, že vedle informací o voze samotném podporuje také další smysly řidiče. Digitální přístrojovou desku i multimediální systém (ten dostal měděnou klávesnici) je možné přepnout do dynamického nastavení, onen posilovač smyslů pak upravuje intenzitu osvětlení, animaci displejů, konfiguraci akustického nastavení, rozptyluje jemné vůně a spouští také vícebodovou masáže na předních sedadlech.
Další změny v interiéru už jsou zcela v souladu se sportovním naturelem vozu, malý volant tak dostal specifické logo, anatomická sedadla jsou čalouněná kombinací tkaniny TEP a Alcantary (za příplatek kůže Nappa) a téměř všechny myslitelné prvky, včetně palubní desky, jsou prošívány měděnou nití. Dekorační plochy palubní desky a výplní dveří tvoří dubové dřevo, celkový výsledek dotváří nerezové prahy dveří nebo detaily z leštěného chromu. Pod kapotou 3008 GT bude dvoulitrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní, kombinovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kusé technické informace pak jen doplňuje zmínka o specificky upravených nápravách.
Již zmiňovaná verze GT Line doplní v nabídce Peugeotu podobně koncipované modely 108, 208, 308, 508 a 2008. Jeho předností jsou přitom hlavně vizuální úpravy, prakticky shodné s těmi u skutečně sportovní verze GT, a to včetně specifického nárazníku, masky chladiče a dvou koncovek výfuku. Odlišením je použití pouze 18palcových kol a krytů zrcátek v černém odstínu Perla Nera. Za příplatek bude možné i tyto ráfky zkombinovat s lakem Coupe Franche. V kabině chybí dřevěné odložení a čalounění Alcantarou, smyslový i-Cockpit a další prvky ale opět zůstaly zachovány. Nabídka pohonných jednotek zahrnuje všechny ty ze standardního provedení, výjimku představují nejslabší 1.6 BlueHDi a naopak nejsilnější 2.0 BlueHDi z modelu GT. Výbavou pak GT Line vychází z nejvyššího stupně Allure. 3008 GT i GT Line budou mít premiéru v Paříži, jejich prodej odstartuje v říjnu letošního roku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?