Trhá se pytel se sportovními SUV, Peugeot 3008 GT sází na naftu a automat

Peugeot 3008 dostává sportovní verzi GT, novinkou je také výbava GT Line.
Peugeot 3008 dostává sportovní verzi GT, novinkou je také výbava GT Line., foto: Peugeot
ar6 16. června 2016 11:20
Sdílej:

Trendu nabídnout sportovní verzi jinak poměrně neohrabaného SUV podléhá poslední dobou nejedna automobilka. Koupit se tak dá Nissan Juke Nismo, Range Rover Sport SVR nebo Audi SQ5. Do vybrané společnosti se brzy přidá Peugeot 3008 GT, vybavený silným naftovým motorem a dynamickým stylingem karosérie.

Zatímco první Peugept 3008 byl relativně neortodoxním crossoverem, jeho následovník, odhalený před několika týdny, se proměnil ve standardní SUV. To dostalo zcela novou generaci i-Cockpitu, zajímavý design a velký vnitřní prostor. Dynamika mu ale byla poměrně cizí, proto je tady provedení GT s výraznějším designem karosérie i interiéru, silným naftovým čtyřválcem a dalšími změnami techniky. Francouzi ale myslí také na ty, jejichž srdce „prahne“ jen po vizuální dynamice a v útrobách jim stačí prověřená standardní technika. Pro takové je nachystána výbava GT Line. Nicméně popořadě.

„Skořápka“ 3008 GT je specifická už jen maskou chladiče s dvoubarevnou chromovanou lištou. Ostře řezaný nárazník zasahuje až do hlavních vykrojených LED světlometů a vedle zvětšených nasávacích otvorů má také stříbrně lakovaný střed se třemi malými mřížkami. Z profilu vyniknou především dvě lišty z nerezové oceli – jedna se táhne s linií střechy, druhá se spodním okrajem bočního prosklení. Zajímavým prvkem jsou LED diody v zrcátkách, promítající na vozovku logo Peugeot. Vzadu se všechny změny točí kolem nárazníku s chromovanou lištou a dvěma koncovkami výfuku. 3008 GT s vytaženými blatníky standardně obouvá 19palcová kola, za příplatek pak bude dostupné dvoubarevné provedení Coupe Franche (šedá Platinum, šedá Amazonite a metalíza Copper v kombinaci se zadní částí v černém odstínu Perla Nera).

Kabině dominuje druhá generace i-Cockpitu v provedení Amplify, který je zajímavý tím, že vedle informací o voze samotném podporuje také další smysly řidiče. Digitální přístrojovou desku i multimediální systém (ten dostal měděnou klávesnici) je možné přepnout do dynamického nastavení, onen posilovač smyslů pak upravuje intenzitu osvětlení, animaci displejů, konfiguraci akustického nastavení, rozptyluje jemné vůně a spouští také vícebodovou masáže na předních sedadlech.

Další změny v interiéru už jsou zcela v souladu se sportovním naturelem vozu, malý volant tak dostal specifické logo, anatomická sedadla jsou čalouněná kombinací tkaniny TEP a Alcantary (za příplatek kůže Nappa) a téměř všechny myslitelné prvky, včetně palubní desky, jsou prošívány měděnou nití. Dekorační plochy palubní desky a výplní dveří tvoří dubové dřevo, celkový výsledek dotváří nerezové prahy dveří nebo detaily z leštěného chromu. Pod kapotou 3008 GT bude dvoulitrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní, kombinovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kusé technické informace pak jen doplňuje zmínka o specificky upravených nápravách.

Již zmiňovaná verze GT Line doplní v nabídce Peugeotu podobně koncipované modely 108, 208, 308, 508 a 2008. Jeho předností jsou přitom hlavně vizuální úpravy, prakticky shodné s těmi u skutečně sportovní verze GT, a to včetně specifického nárazníku, masky chladiče a dvou koncovek výfuku. Odlišením je použití pouze 18palcových kol a krytů zrcátek v černém odstínu Perla Nera. Za příplatek bude možné i tyto ráfky zkombinovat s lakem Coupe Franche. V kabině chybí dřevěné odložení a čalounění Alcantarou, smyslový i-Cockpit a další prvky ale opět zůstaly zachovány. Nabídka pohonných jednotek zahrnuje všechny ty ze standardního provedení, výjimku představují nejslabší 1.6 BlueHDi a naopak nejsilnější 2.0 BlueHDi z modelu GT. Výbavou pak GT Line vychází z nejvyššího stupně Allure. 3008 GT i GT Line budou mít premiéru v Paříži, jejich prodej odstartuje v říjnu letošního roku.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.