Trendu nabídnout sportovní verzi jinak poměrně neohrabaného SUV podléhá poslední dobou nejedna automobilka. Koupit se tak dá Nissan Juke Nismo, Range Rover Sport SVR nebo Audi SQ5. Do vybrané společnosti se brzy přidá Peugeot 3008 GT, vybavený silným naftovým motorem a dynamickým stylingem karosérie.
Zatímco první Peugept 3008 byl relativně neortodoxním crossoverem, jeho následovník, odhalený před několika týdny, se proměnil ve standardní SUV. To dostalo zcela novou generaci i-Cockpitu, zajímavý design a velký vnitřní prostor. Dynamika mu ale byla poměrně cizí, proto je tady provedení GT s výraznějším designem karosérie i interiéru, silným naftovým čtyřválcem a dalšími změnami techniky. Francouzi ale myslí také na ty, jejichž srdce „prahne“ jen po vizuální dynamice a v útrobách jim stačí prověřená standardní technika. Pro takové je nachystána výbava GT Line. Nicméně popořadě.
„Skořápka“ 3008 GT je specifická už jen maskou chladiče s dvoubarevnou chromovanou lištou. Ostře řezaný nárazník zasahuje až do hlavních vykrojených LED světlometů a vedle zvětšených nasávacích otvorů má také stříbrně lakovaný střed se třemi malými mřížkami. Z profilu vyniknou především dvě lišty z nerezové oceli – jedna se táhne s linií střechy, druhá se spodním okrajem bočního prosklení. Zajímavým prvkem jsou LED diody v zrcátkách, promítající na vozovku logo Peugeot. Vzadu se všechny změny točí kolem nárazníku s chromovanou lištou a dvěma koncovkami výfuku. 3008 GT s vytaženými blatníky standardně obouvá 19palcová kola, za příplatek pak bude dostupné dvoubarevné provedení Coupe Franche (šedá Platinum, šedá Amazonite a metalíza Copper v kombinaci se zadní částí v černém odstínu Perla Nera).
Kabině dominuje druhá generace i-Cockpitu v provedení Amplify, který je zajímavý tím, že vedle informací o voze samotném podporuje také další smysly řidiče. Digitální přístrojovou desku i multimediální systém (ten dostal měděnou klávesnici) je možné přepnout do dynamického nastavení, onen posilovač smyslů pak upravuje intenzitu osvětlení, animaci displejů, konfiguraci akustického nastavení, rozptyluje jemné vůně a spouští také vícebodovou masáže na předních sedadlech.
Další změny v interiéru už jsou zcela v souladu se sportovním naturelem vozu, malý volant tak dostal specifické logo, anatomická sedadla jsou čalouněná kombinací tkaniny TEP a Alcantary (za příplatek kůže Nappa) a téměř všechny myslitelné prvky, včetně palubní desky, jsou prošívány měděnou nití. Dekorační plochy palubní desky a výplní dveří tvoří dubové dřevo, celkový výsledek dotváří nerezové prahy dveří nebo detaily z leštěného chromu. Pod kapotou 3008 GT bude dvoulitrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní, kombinovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kusé technické informace pak jen doplňuje zmínka o specificky upravených nápravách.
Již zmiňovaná verze GT Line doplní v nabídce Peugeotu podobně koncipované modely 108, 208, 308, 508 a 2008. Jeho předností jsou přitom hlavně vizuální úpravy, prakticky shodné s těmi u skutečně sportovní verze GT, a to včetně specifického nárazníku, masky chladiče a dvou koncovek výfuku. Odlišením je použití pouze 18palcových kol a krytů zrcátek v černém odstínu Perla Nera. Za příplatek bude možné i tyto ráfky zkombinovat s lakem Coupe Franche. V kabině chybí dřevěné odložení a čalounění Alcantarou, smyslový i-Cockpit a další prvky ale opět zůstaly zachovány. Nabídka pohonných jednotek zahrnuje všechny ty ze standardního provedení, výjimku představují nejslabší 1.6 BlueHDi a naopak nejsilnější 2.0 BlueHDi z modelu GT. Výbavou pak GT Line vychází z nejvyššího stupně Allure. 3008 GT i GT Line budou mít premiéru v Paříži, jejich prodej odstartuje v říjnu letošního roku.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.