Patrně neočekávanější novinkou letošního podzimu je z pohledu českého fanouška Škoda Kodiaq. Ta se ukáže na pařížském autosalonu, dlouho před ním ale začíná okřídlený šíp hrát svou tradiční hru na odhalování. První kolo zahrnuje skici přední a zadní části.
Od začátku května víme, že první sedmimístné SUV Škody v historii ponese název Kodiaq, a to podle medvěda kodiaka, žijícího na Aljašce. Q na konci je poctou původnímu jazyku kmene Alutiiqů, který žije na ostrově Kodiak. Ke jménu si nyní můžeme přiřadit také první obrázky, ačkoliv se jedná „jen“ o skici připravovaného modelu. Není bez zajímavosti, že na první pohled se od ženevského konceptu VisionS liší sériová podoba pouze v detailech. Ačkoliv vzpomeňte na skici třetího vydání Fabie.
Podle Škoda zaujme její nový model ostrými, jasnými a precizními liniemi. To je vidět například na tvaru světlometů, které jsou mimochodem stejně jako u konceptu dvoudílné, obklopující širokou masku chladiče. Jejich krystalická struktura odkazuje na tradici výroby českého křišťálu. Zadní LED svítilny ve tvaru písmene C čerpají inspiraci ze Superbu a SUV opticky rozšiřují. Potřebnou mohutnost dodávají z profilu viditelné krátké převisy, dlouhý rozvor a výrazné blatníky.
Linky karosérie se mají přenést také do interiéru, kde má navíc vyzařovat nadčasová atmosféra a klid z jednotlivých detailů. Typické mají být vertikální prvky, mezi něž se zařadí čtyři výdechy ventilace. Středovou konzoli bude zdobit displej multimediálního systému, vyloučena není ani instalace digitálního přístrojového panelu. Kodiaq bude mít na délku 4,7 metru, dovnitř se tak poskládá až sedm sedaček. Technicky nebudou chybět plug-in hybridní pohon nebo moderní čtyřválce TSI a TDI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.