Mezi nejikoničtější Maserati se vedle nejrůznějších kupátek a kabrioletů zařadila v průběhu let také luxusní limuzína Quattroporte. V pořadí již šestá generace se na dvaasedmdesáti světových trzích pohybuje přes tři roky, proto nyní nastala vhodná doba pro omlazovací kúru. Pokud však čekáte nějakou divočinu, budete nejspíše zklamaní.
Od první generace ze šedesátých let platí Quattroporte za jednu z nejelegantnějších luxusních limuzín. Také aktuálnímu provedení je tento přívlastek vlastní a nic na tom nezměnila ani modernizace. Její nejvýraznější položkou je přepracovaný design obou nárazníků, vpředu s matně černou mřížkou a vzadu s matně černým difuzorem. Chromované vertikální lamely v masce chladiče jsou výraznější než doposud, zároveň došlo ke „zaktivnění“ průduchů mezi chladičem a lamelami, čímž se povedlo snížit koeficient odporu vzduchu o 10 procent. Výčet změn dokonávají nová zrcátka a matně černé nástavce prahů.
Změny v interiéru se točí kolem nového multimediálního systému s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, který zvládá rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i propojení s chytrými telefony. Spolu s novým displejem došlo také na přeskupení tlačítek pro ovládání klimatizace nebo ventilace. Středový tunel je vedle nových odkládacích prostor charakterizován především otočným ovladačem, jímž se ovládá zmiňovaný infotainment. Všechny verze omlazeného Quattroporte jsou vybaveny senzory Air Quality, analyzující kvalitu ovzduší v kabině a pohlcující případné nečistoty.
Pro milovníky individualismu nabídne Maserati dvě nové výbavové linie – GranLusso a GranSport. Šestiválcové motory je mají volitelně, zájemce o osmiválcové Quattroporte GTS musí jednu z těchto verzí zvolit. GranLusso se vyznačuje především vysokou mírou luxusu, reprezentovanou interiérem s inspirací v edici Ermenegildo Zena. To znamená čalounění sedadel, dveří, stropu a slunečních clon hedvábnou tkaninou s exkluzivním prošíváním. Dekorační plochy jsou tvořeny dřevem Radica, exkluzivní je pak také výbava. Ta zahrnuje čtyřzónovou automatickou klimatizaci, elektricky stavitelné pedály nebo vyhřívaná zadní sedadla. Zvenku je tato verze odlišená prostřednictvím upraveného předního nárazníku v barvě karosérie s decentním splitterem, zadního spoileru v barvě karosérie a 20palcových kol Mercurio s černě lakovanými třmeny brzd.
GranSport už podle jména hraje spíše na dynamičtější notu, čemuž odpovídají výraznější nasávací otvory v předním nárazníku, který je celkově více agresivní, černý spoiler na víku kufru, čtyři koncovky výfuku nebo 21palcová kola s červenými třmeny brzd. Loga Maserati jsou podbarvena modře, to stejné platí i pro středy kol. Kabina je charakteristická anatomickými sedadly a sportovním volantem v koženém nebo karbonovém provedení. Dekorační plochy jsou vyrobeny z tmavého dřeva. Za příplatek Maserati nabídne Quattroporte GranSport s exteriérovým karbonovým paketem, zahrnujícím kliky dveří, zrcátka nebo části předního nárazníku.
Motorová paleta už byla částečně nakousnuta a obsahuje šesti- nebo osmiválcové motory. Základem je Quattroporte se šestiválcem o výkonu 350 koní (+ 20 koní) a točivém momentu 500 Nm, který je ale dostupný jen na vybraných trzích. Quattroporte S má pod kapotou dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec Ferrari o výkonu 410 koní s točivým momentem 550 Nm, pohánějící zadní nebo všechna kola (označení Q4). Vrcholem je Quattroporte GTS s 3.8litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem Ferrari o výkonu 530 koní s točivým momentem 710 Nm, které „umí“ až 310 km/h. Ekologicky smýšlející zákazníky může zaujmout Quattroporte Diesel s výkonem 275 koní a točivým momentem 600 Nm. Na některých trzích je dostupná naftová verze také se silou jen 250 koní. Převodovka je ve všech případech osmistupňová automatická od ZF, až na zmíněnou čtyřkolku mají všechny motory poháněná zadní kola. Hmotnost vozu je rozložena v poměru 50:50.
Rozšířena byla nabídka bezpečnostních asistentů, sdružená do volitelného balíčku. Ten tak obsahuje adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a automatické nouzové brzdění. K dispozici bude i panoramatický kamerový systém. Všechny modely standardně dostávají novou generaci elektronické parkovací brzdy. Objednávky začnou dealeři Maserati přijímat ještě tento měsíc.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.