Mezi nejikoničtější Maserati se vedle nejrůznějších kupátek a kabrioletů zařadila v průběhu let také luxusní limuzína Quattroporte. V pořadí již šestá generace se na dvaasedmdesáti světových trzích pohybuje přes tři roky, proto nyní nastala vhodná doba pro omlazovací kúru. Pokud však čekáte nějakou divočinu, budete nejspíše zklamaní.
Od první generace ze šedesátých let platí Quattroporte za jednu z nejelegantnějších luxusních limuzín. Také aktuálnímu provedení je tento přívlastek vlastní a nic na tom nezměnila ani modernizace. Její nejvýraznější položkou je přepracovaný design obou nárazníků, vpředu s matně černou mřížkou a vzadu s matně černým difuzorem. Chromované vertikální lamely v masce chladiče jsou výraznější než doposud, zároveň došlo ke „zaktivnění“ průduchů mezi chladičem a lamelami, čímž se povedlo snížit koeficient odporu vzduchu o 10 procent. Výčet změn dokonávají nová zrcátka a matně černé nástavce prahů.
Změny v interiéru se točí kolem nového multimediálního systému s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, který zvládá rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i propojení s chytrými telefony. Spolu s novým displejem došlo také na přeskupení tlačítek pro ovládání klimatizace nebo ventilace. Středový tunel je vedle nových odkládacích prostor charakterizován především otočným ovladačem, jímž se ovládá zmiňovaný infotainment. Všechny verze omlazeného Quattroporte jsou vybaveny senzory Air Quality, analyzující kvalitu ovzduší v kabině a pohlcující případné nečistoty.
Pro milovníky individualismu nabídne Maserati dvě nové výbavové linie – GranLusso a GranSport. Šestiválcové motory je mají volitelně, zájemce o osmiválcové Quattroporte GTS musí jednu z těchto verzí zvolit. GranLusso se vyznačuje především vysokou mírou luxusu, reprezentovanou interiérem s inspirací v edici Ermenegildo Zena. To znamená čalounění sedadel, dveří, stropu a slunečních clon hedvábnou tkaninou s exkluzivním prošíváním. Dekorační plochy jsou tvořeny dřevem Radica, exkluzivní je pak také výbava. Ta zahrnuje čtyřzónovou automatickou klimatizaci, elektricky stavitelné pedály nebo vyhřívaná zadní sedadla. Zvenku je tato verze odlišená prostřednictvím upraveného předního nárazníku v barvě karosérie s decentním splitterem, zadního spoileru v barvě karosérie a 20palcových kol Mercurio s černě lakovanými třmeny brzd.
GranSport už podle jména hraje spíše na dynamičtější notu, čemuž odpovídají výraznější nasávací otvory v předním nárazníku, který je celkově více agresivní, černý spoiler na víku kufru, čtyři koncovky výfuku nebo 21palcová kola s červenými třmeny brzd. Loga Maserati jsou podbarvena modře, to stejné platí i pro středy kol. Kabina je charakteristická anatomickými sedadly a sportovním volantem v koženém nebo karbonovém provedení. Dekorační plochy jsou vyrobeny z tmavého dřeva. Za příplatek Maserati nabídne Quattroporte GranSport s exteriérovým karbonovým paketem, zahrnujícím kliky dveří, zrcátka nebo části předního nárazníku.
Motorová paleta už byla částečně nakousnuta a obsahuje šesti- nebo osmiválcové motory. Základem je Quattroporte se šestiválcem o výkonu 350 koní (+ 20 koní) a točivém momentu 500 Nm, který je ale dostupný jen na vybraných trzích. Quattroporte S má pod kapotou dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec Ferrari o výkonu 410 koní s točivým momentem 550 Nm, pohánějící zadní nebo všechna kola (označení Q4). Vrcholem je Quattroporte GTS s 3.8litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem Ferrari o výkonu 530 koní s točivým momentem 710 Nm, které „umí“ až 310 km/h. Ekologicky smýšlející zákazníky může zaujmout Quattroporte Diesel s výkonem 275 koní a točivým momentem 600 Nm. Na některých trzích je dostupná naftová verze také se silou jen 250 koní. Převodovka je ve všech případech osmistupňová automatická od ZF, až na zmíněnou čtyřkolku mají všechny motory poháněná zadní kola. Hmotnost vozu je rozložena v poměru 50:50.
Rozšířena byla nabídka bezpečnostních asistentů, sdružená do volitelného balíčku. Ten tak obsahuje adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a automatické nouzové brzdění. K dispozici bude i panoramatický kamerový systém. Všechny modely standardně dostávají novou generaci elektronické parkovací brzdy. Objednávky začnou dealeři Maserati přijímat ještě tento měsíc.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.