Od první generace ze šedesátých let platí Quattroporte za jednu z nejelegantnějších luxusních limuzín. Také aktuálnímu provedení je tento přívlastek vlastní a nic na tom nezměnila ani modernizace. Její nejvýraznější položkou je přepracovaný design obou nárazníků, vpředu s matně černou mřížkou a vzadu s matně černým difuzorem. Chromované vertikální lamely v masce chladiče jsou výraznější než doposud, zároveň došlo ke „zaktivnění“ průduchů mezi chladičem a lamelami, čímž se povedlo snížit koeficient odporu vzduchu o 10 procent. Výčet změn dokonávají nová zrcátka a matně černé nástavce prahů.
Změny v interiéru se točí kolem nového multimediálního systému s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, který zvládá rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i propojení s chytrými telefony. Spolu s novým displejem došlo také na přeskupení tlačítek pro ovládání klimatizace nebo ventilace. Středový tunel je vedle nových odkládacích prostor charakterizován především otočným ovladačem, jímž se ovládá zmiňovaný infotainment. Všechny verze omlazeného Quattroporte jsou vybaveny senzory Air Quality, analyzující kvalitu ovzduší v kabině a pohlcující případné nečistoty.
Pro milovníky individualismu nabídne Maserati dvě nové výbavové linie – GranLusso a GranSport. Šestiválcové motory je mají volitelně, zájemce o osmiválcové Quattroporte GTS musí jednu z těchto verzí zvolit. GranLusso se vyznačuje především vysokou mírou luxusu, reprezentovanou interiérem s inspirací v edici Ermenegildo Zena. To znamená čalounění sedadel, dveří, stropu a slunečních clon hedvábnou tkaninou s exkluzivním prošíváním. Dekorační plochy jsou tvořeny dřevem Radica, exkluzivní je pak také výbava. Ta zahrnuje čtyřzónovou automatickou klimatizaci, elektricky stavitelné pedály nebo vyhřívaná zadní sedadla. Zvenku je tato verze odlišená prostřednictvím upraveného předního nárazníku v barvě karosérie s decentním splitterem, zadního spoileru v barvě karosérie a 20palcových kol Mercurio s černě lakovanými třmeny brzd.
GranSport už podle jména hraje spíše na dynamičtější notu, čemuž odpovídají výraznější nasávací otvory v předním nárazníku, který je celkově více agresivní, černý spoiler na víku kufru, čtyři koncovky výfuku nebo 21palcová kola s červenými třmeny brzd. Loga Maserati jsou podbarvena modře, to stejné platí i pro středy kol. Kabina je charakteristická anatomickými sedadly a sportovním volantem v koženém nebo karbonovém provedení. Dekorační plochy jsou vyrobeny z tmavého dřeva. Za příplatek Maserati nabídne Quattroporte GranSport s exteriérovým karbonovým paketem, zahrnujícím kliky dveří, zrcátka nebo části předního nárazníku.
Motorová paleta už byla částečně nakousnuta a obsahuje šesti- nebo osmiválcové motory. Základem je Quattroporte se šestiválcem o výkonu 350 koní (+ 20 koní) a točivém momentu 500 Nm, který je ale dostupný jen na vybraných trzích. Quattroporte S má pod kapotou dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec Ferrari o výkonu 410 koní s točivým momentem 550 Nm, pohánějící zadní nebo všechna kola (označení Q4). Vrcholem je Quattroporte GTS s 3.8litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem Ferrari o výkonu 530 koní s točivým momentem 710 Nm, které „umí“ až 310 km/h. Ekologicky smýšlející zákazníky může zaujmout Quattroporte Diesel s výkonem 275 koní a točivým momentem 600 Nm. Na některých trzích je dostupná naftová verze také se silou jen 250 koní. Převodovka je ve všech případech osmistupňová automatická od ZF, až na zmíněnou čtyřkolku mají všechny motory poháněná zadní kola. Hmotnost vozu je rozložena v poměru 50:50.
Rozšířena byla nabídka bezpečnostních asistentů, sdružená do volitelného balíčku. Ten tak obsahuje adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a automatické nouzové brzdění. K dispozici bude i panoramatický kamerový systém. Všechny modely standardně dostávají novou generaci elektronické parkovací brzdy. Objednávky začnou dealeři Maserati přijímat ještě tento měsíc.