Od začátku roku prodal Renault jen ve Francii na 32 tisíc kusů SUV Captur. To mu celkem pochopitelně zajistilo první místo mezi malými SUV, pro Francouze pak speciální edici Wave. Pro český trh je ale důležitější uvedení silnějšího benzínového čtyřválce s manuální převodovkou.
Captur Wave je podle Renaultu postaven na základě populárních prvků napříč celou nabídkou malého SUV. Zvenku jej tak poznáte podle bílé barvy Pearlescent (dále jsou dostupné odstíny modrá Pacifique, modrá Marine Fumé a šedá Platinum) v kombinaci s černou střechou, středy nárazníků v šedé barvě a 17palcovými koly s modrými středy. Stejnou barvu má grafika na střeše a krytech zrcátek. Uvnitř dominují chomované dekory v odstínu Frost a specifické čalounění, kombinující látku a materiál TEP, s prošíváním modrou nití. Vpředu i vzadu se objevují nové koberečky s logem Capturu, některé detaily (výdechy ventilace nebo reproduktory) mají modré orámování.
Volitelnou výbavou je pro edici Wave takzvaný Techno Pack, obsahující multimediální systém R-Link Evolutuion, parkovací kameru a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Ze standardního Capturu zůstala zachována plná personalizace i nabídka motorů. Ta zahrnuje benzínové přeplňované jednotky TCe o výkonu 90 nebo 120 koní, respektive naftové čtyřválce dCi o výkonu 90 nebo 110 koní. Cena Capturu Wave začíná na 21 100 eurech (cca 570 000 korun), výbava vychází ze stupně Intens.
Pro český trh je ale důležitější uvedení přeplňovaná dvanáctistovky TCe také s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkon 120 koní při 5000 ot./min i točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min zůstal stejný jako u šestistupňového dvouspojkového automatu EDC. Doba potřebná ke zrychlení z 0 na 100 km/h však klesla na 9,9 sekundy, maximální rychlost je 182 km/h. Průměrná spotřeba mezi 5,5 až 5,6 l/100 km zůstala stejná. Nová kombinace je dostupná ve stupních Limited, Intens a X-Mod, respektive limitovaný sériích Spring a Spring Plus, ceny startují na 374 900 korunách.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.