Od začátku roku prodal Renault jen ve Francii na 32 tisíc kusů SUV Captur. To mu celkem pochopitelně zajistilo první místo mezi malými SUV, pro Francouze pak speciální edici Wave. Pro český trh je ale důležitější uvedení silnějšího benzínového čtyřválce s manuální převodovkou.
Captur Wave je podle Renaultu postaven na základě populárních prvků napříč celou nabídkou malého SUV. Zvenku jej tak poznáte podle bílé barvy Pearlescent (dále jsou dostupné odstíny modrá Pacifique, modrá Marine Fumé a šedá Platinum) v kombinaci s černou střechou, středy nárazníků v šedé barvě a 17palcovými koly s modrými středy. Stejnou barvu má grafika na střeše a krytech zrcátek. Uvnitř dominují chomované dekory v odstínu Frost a specifické čalounění, kombinující látku a materiál TEP, s prošíváním modrou nití. Vpředu i vzadu se objevují nové koberečky s logem Capturu, některé detaily (výdechy ventilace nebo reproduktory) mají modré orámování.
Volitelnou výbavou je pro edici Wave takzvaný Techno Pack, obsahující multimediální systém R-Link Evolutuion, parkovací kameru a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Ze standardního Capturu zůstala zachována plná personalizace i nabídka motorů. Ta zahrnuje benzínové přeplňované jednotky TCe o výkonu 90 nebo 120 koní, respektive naftové čtyřválce dCi o výkonu 90 nebo 110 koní. Cena Capturu Wave začíná na 21 100 eurech (cca 570 000 korun), výbava vychází ze stupně Intens.
Pro český trh je ale důležitější uvedení přeplňovaná dvanáctistovky TCe také s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkon 120 koní při 5000 ot./min i točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min zůstal stejný jako u šestistupňového dvouspojkového automatu EDC. Doba potřebná ke zrychlení z 0 na 100 km/h však klesla na 9,9 sekundy, maximální rychlost je 182 km/h. Průměrná spotřeba mezi 5,5 až 5,6 l/100 km zůstala stejná. Nová kombinace je dostupná ve stupních Limited, Intens a X-Mod, respektive limitovaný sériích Spring a Spring Plus, ceny startují na 374 900 korunách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?