Od začátku roku prodal Renault jen ve Francii na 32 tisíc kusů SUV Captur. To mu celkem pochopitelně zajistilo první místo mezi malými SUV, pro Francouze pak speciální edici Wave. Pro český trh je ale důležitější uvedení silnějšího benzínového čtyřválce s manuální převodovkou.
Captur Wave je podle Renaultu postaven na základě populárních prvků napříč celou nabídkou malého SUV. Zvenku jej tak poznáte podle bílé barvy Pearlescent (dále jsou dostupné odstíny modrá Pacifique, modrá Marine Fumé a šedá Platinum) v kombinaci s černou střechou, středy nárazníků v šedé barvě a 17palcovými koly s modrými středy. Stejnou barvu má grafika na střeše a krytech zrcátek. Uvnitř dominují chomované dekory v odstínu Frost a specifické čalounění, kombinující látku a materiál TEP, s prošíváním modrou nití. Vpředu i vzadu se objevují nové koberečky s logem Capturu, některé detaily (výdechy ventilace nebo reproduktory) mají modré orámování.
Volitelnou výbavou je pro edici Wave takzvaný Techno Pack, obsahující multimediální systém R-Link Evolutuion, parkovací kameru a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Ze standardního Capturu zůstala zachována plná personalizace i nabídka motorů. Ta zahrnuje benzínové přeplňované jednotky TCe o výkonu 90 nebo 120 koní, respektive naftové čtyřválce dCi o výkonu 90 nebo 110 koní. Cena Capturu Wave začíná na 21 100 eurech (cca 570 000 korun), výbava vychází ze stupně Intens.
Pro český trh je ale důležitější uvedení přeplňovaná dvanáctistovky TCe také s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkon 120 koní při 5000 ot./min i točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min zůstal stejný jako u šestistupňového dvouspojkového automatu EDC. Doba potřebná ke zrychlení z 0 na 100 km/h však klesla na 9,9 sekundy, maximální rychlost je 182 km/h. Průměrná spotřeba mezi 5,5 až 5,6 l/100 km zůstala stejná. Nová kombinace je dostupná ve stupních Limited, Intens a X-Mod, respektive limitovaný sériích Spring a Spring Plus, ceny startují na 374 900 korunách.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?