Octavii pro modelový rok 2017 jsme Vám představili již v polovině dubna. Těmi nejzásadnějšími změnami bylo zařazení adaptivních tlumičů do volitelné výbavy a nahrazení dvanáctistovky TSI litrovým tříválcem se stejným označením. A právě k němu Škoda v posledních dnech uvolnila nové technické specifikace.
Litrové benzínové tříválce zažívají v segmentu nižší střední třídy nebývalý boom, a to zejména kvůli nízké papírové spotřebě a dobré pružnosti. Jednotku v útrobách Octavie, vážící díky hliníkovému bloku jen 78 kilogramů, již mají také Audi A3, Seat Leon a Volkswagen Golf. Její maximální výkon 115 koní je dostupný v pásmu od 2000 do 3500 ot./min, točivý moment je 200 Nm. Tříválce bude možné kombinovat s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, hlavní devizou obou skříní přitom bude spotřeba paliva. Liftback si nárokuje 4,5 l/100 km, kombi s manuálem pak stejnou hodnotu, automat je o 0,1 l/100 km „rozežranější.“
Technické údaje
Liftback Kombi 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI Výkon: 115 k 115 k 115 k 115 k Toč. moment: 200 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 6 MT 7 DSG 6 MT 7 DSG Zrychlení: 9,9 s 10,0 s 10,1 s 10,2 s Max. rychlost: 202 km/h 202 km/h 200 km/h 200 km/h Spotřeba: 4,5 l/100 km 4,5 l/100 km 4,5 l/100 km 4,6 l/100 kmTříválcové TSI bude dostupné ve výbavových stupních Active, Ambition, akčním Fresh a Style, základní cena je 395 900 korun u liftbacku a 425 900 korun u kombi. Pro všechny výše jmenované linie, s výjimkou akční Fresh, je nově dostupný aerodynamický paket, snižující spotřebu paliva. Ten obsahuje snížený podvozek, aktivní lamely masky chladiče, zadní spoiler a pneumatiky s nižším valivým odporem. Spotřeba nového motoru díky těmto změnám poklesne na 4,4 l/100 km u obou karosářských variant.
Adaptivní tlumiče s režimy Comfort, Sport a Normal mají mezi příplatky všechny motory s výkonem nad 150 koní, včetně modelů RS s výkonem 184, 220 nebo 230 koní. Kombinovat je lze také s pohonem všech kol a manuální či automatickou dvouspojkovou převodovkou. Zajímavostí je, že elektronika sama umí, při vyhodnocení nebezpečné situace, změnit režim z Comfort na Sport, čímž je zajištěna větší stabilita, lepší trakce a kratší brzdná dráha. Součástí adaptivní tlumičů, dostupných od výbavy Ambition za 25 000 korun, je volba jízdního profilu. Skrze ni lze přepínat nastavení motoru, řazení převodovky DSG nebo podvozku do několika jízdních režimů.
Milovníky multimédií jistě potěší, že všechny infotainmenty u Octavie mají základ v modulární platformě MIB II. Základem je model Swing pro výbavu Ambition, na druhém konci nabídky stojí navigace Amundsen s připojením k internetu. To lze ovládat prostřednictvím aplikace Škoda Media Command v tabletech a chytrých telefonech. Pro druhou skupinu je určen také Phonebox a bezdrátová nabíječka. Klimatizace Climatronic má pro modelový rok 2017 nový alergenní filtr, volitelnou parkovací kameru udržuje v čistotě tryska ostřikovače a v blízké době přibude deštník pod sedadlem spolujezdce. Tablety lze nyní k opěradlům předních sedadel připevnit držákem. Poslední novinkou jsou 17palcová černá litá kola Teron pro linie Ambition a Style.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.