Vejcovitý tvar karosérie a příkladná variabilita, Toyota Estima je i po faceliftu pořád stejná

ar6, 7. června 2016, 03:15 Google+

Toyota Estima (u nás dříve pod označením Previa) třetí generace se ve formě konceptu objevila poprvé na tokijském autosalonu v roce 2005, jen o několik týdnů později už její sériová varianta stála v showroomech japonské automobilky. První menší modernizaci podstoupilo MPV v roce 2008, další, tentokrát výraznější, o čtyři roky později. A když už se zdálo, že je na řadě úplně nová generace, vytasila se Toyota s další modernizací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Estima podstoupila omlazovací kúru, vedle benzínového čtyřválce nechybí hybrid.

Toyota Estima podstoupila omlazovací kúru, vedle benzínového čtyřválce nechybí hybrid. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Estima se od první generace vyznačuje vejcovitým tvarem karosérie, který se nemusí líbit každému, aerodynamicky je ale velice efektivní. Třetí vydání se v tomto směru nijak neodlišuje, avšak díky jednotlivým prvkům působí přece jen sportovněji než předchůdci. V rámci faceliftu za to mohou úzká full-LED přední světla, s nimiž jsou skoro neznatelně propojeny LED diody pro denní svícení v nárazníku. Ten je sám o sobě tvarován mnohem ostřeji a vůz spolu s větším nasávacím otvorem opticky rozšiřuje. Boční posuvné dveře zůstaly zachovány, nové jsou nicméně prahy dveří. Vzadu došlo na kombinovaná LED světla, propojená decentním spoilerem. Ten hlavní je přitom o něco výše, na víku pátých dveří. Na výběr bude deset laků karosérie, novinkou jsou dvoubarevné kombinace s černou střechou a sloupky.

Do interiéru 4,8 metru dlouhého MPV může usednou 7 nebo 8 cestujících ve třech řadách. Záleží, zda-li jsou ve druhé řadě naspecifikována tři nebo jen dvě kapitánská křesla. Praktičnosti přidávají sklopné sedačky ve druhé i třetí řadě, které navíc vytvoří rovnou ložnou plochu. Palubní deska zaujme uprostřed umístěným přístrojovým panelem s optitronovým podsvícením a 4,2palcovým TFT displejem. Středová konzole lesklým černým dekorem, rozvržením ovladačů nebo jejich dotykovými plochami připomíná nový Prius, pouze ve vyšších výbavových specifikacích či za příplatek bude dostupný multimediální systém. Největší změny proti minulému provedení představují právě nová středová konzole, dále tříramenný volant a upravené výdechy ventilace. Specialitou je potom provedení pro převoz hendikepovaných lidí.

Podvozek dostal nově odladěné zavěšení, komfortnější naladění tlumičů a lepší řízení. Tím bylo docíleno zlepšených jízdních vlastností. Pod kapotou už není 3.5litrový šestiválec, který byl nahrazen 2.4litrovým čtyřválcem o výkonu 170 koní s točivým momentem 224 Nm, pohánějící přední kola přes automate Super CVT-I. Alternativu představuje hybridní provedení s 2.4litrovým čtyřválcem o výkonu 150 koní a točivém momentu 190 Nm, jemuž pomáhají dva elektromotory. Přední má 143 koní, zadní 68 koní. Estima Hybrid je tak se spotřebou 5,6 l/100 km elektrickou čtyřkolkou. Bezpečnostní úroveň zvyšuje standardně montovaný balíček Toyota Safety System C, obsahující přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel. Ceny zážehové verze se pohybují od 3 271 418 jenů do 3 700 473 jenů (cca 727 000 až 822 000 korun), hybrid přijde na 4 311 163 jenů až 4 928 727 jenů (cca 958 000 až 1 095 000 korun). V ceníku se objevují čtyři výbavové stupně.

Vytisknout

Diskuze: Vejcovitý tvar karosérie a příkladná variabilita, Toyota Estima je i po faceliftu pořád stejná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Praktičtější varianta třídy E svým designem rozhodně nezklame.

Mercedes třídy E přichází s karosérií kombi, do kufru se vejde europaleta

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud