Toyota Estima (u nás dříve pod označením Previa) třetí generace se ve formě konceptu objevila poprvé na tokijském autosalonu v roce 2005, jen o několik týdnů později už její sériová varianta stála v showroomech japonské automobilky. První menší modernizaci podstoupilo MPV v roce 2008, další, tentokrát výraznější, o čtyři roky později. A když už se zdálo, že je na řadě úplně nová generace, vytasila se Toyota s další modernizací.
Estima se od první generace vyznačuje vejcovitým tvarem karosérie, který se nemusí líbit každému, aerodynamicky je ale velice efektivní. Třetí vydání se v tomto směru nijak neodlišuje, avšak díky jednotlivým prvkům působí přece jen sportovněji než předchůdci. V rámci faceliftu za to mohou úzká full-LED přední světla, s nimiž jsou skoro neznatelně propojeny LED diody pro denní svícení v nárazníku. Ten je sám o sobě tvarován mnohem ostřeji a vůz spolu s větším nasávacím otvorem opticky rozšiřuje. Boční posuvné dveře zůstaly zachovány, nové jsou nicméně prahy dveří. Vzadu došlo na kombinovaná LED světla, propojená decentním spoilerem. Ten hlavní je přitom o něco výše, na víku pátých dveří. Na výběr bude deset laků karosérie, novinkou jsou dvoubarevné kombinace s černou střechou a sloupky.
Do interiéru 4,8 metru dlouhého MPV může usednou 7 nebo 8 cestujících ve třech řadách. Záleží, zda-li jsou ve druhé řadě naspecifikována tři nebo jen dvě kapitánská křesla. Praktičnosti přidávají sklopné sedačky ve druhé i třetí řadě, které navíc vytvoří rovnou ložnou plochu. Palubní deska zaujme uprostřed umístěným přístrojovým panelem s optitronovým podsvícením a 4,2palcovým TFT displejem. Středová konzole lesklým černým dekorem, rozvržením ovladačů nebo jejich dotykovými plochami připomíná nový Prius, pouze ve vyšších výbavových specifikacích či za příplatek bude dostupný multimediální systém. Největší změny proti minulému provedení představují právě nová středová konzole, dále tříramenný volant a upravené výdechy ventilace. Specialitou je potom provedení pro převoz hendikepovaných lidí.
Podvozek dostal nově odladěné zavěšení, komfortnější naladění tlumičů a lepší řízení. Tím bylo docíleno zlepšených jízdních vlastností. Pod kapotou už není 3.5litrový šestiválec, který byl nahrazen 2.4litrovým čtyřválcem o výkonu 170 koní s točivým momentem 224 Nm, pohánějící přední kola přes automate Super CVT-I. Alternativu představuje hybridní provedení s 2.4litrovým čtyřválcem o výkonu 150 koní a točivém momentu 190 Nm, jemuž pomáhají dva elektromotory. Přední má 143 koní, zadní 68 koní. Estima Hybrid je tak se spotřebou 5,6 l/100 km elektrickou čtyřkolkou. Bezpečnostní úroveň zvyšuje standardně montovaný balíček Toyota Safety System C, obsahující přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel. Ceny zážehové verze se pohybují od 3 271 418 jenů do 3 700 473 jenů (cca 727 000 až 822 000 korun), hybrid přijde na 4 311 163 jenů až 4 928 727 jenů (cca 958 000 až 1 095 000 korun). V ceníku se objevují čtyři výbavové stupně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.