 
            Loni vzniklá automobilka Genesis má ve svém portfoliu zatím pouze 5,2 metru dlouhou limuzínu G90, známou též pod označením EQ900. Konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 brzy doplní menší sedan G80, který je pouze přeznačeným a lehce upraveným Hyundaiem Genesis, prodávaným také u nás. V rukávu ale má i jedno překvapení.
Nedá se říct, že by Hyundai Genesis se zážehovým šestiválcem, pohonem všech kol, automatickou převodovkou a jedinou výbavou patřil ke šlágrům českého trhu. Jinde si však nevede špatně, a proto na něm ani s přechodem pod samostatnou značku Genesis není moc co měnit. Aby ale identita „velkého“ H zmizela, má G80 přepracovanou masku chladiče, upravené nárazníky a jinou optiku světlometů (vpředu jsou adaptivní LED diody). Jde ale o změny opravdu kosmetické.
Kabina by měla zůstat stejně luxusní jako doposud, objeví se tak v ní například multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay nebo audiosystém Lexicon s prostorovým zvukem. Základní pohonnou jednotou je v Koreji 3.8litrový šestiválec GDI o výkonu 315 koní s točivým momentem 397 Nm. Šest válců má také dvakrát přeplňovaný motor s objemem 3.3 litru, výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm. Oba motory mají osmistupňový automat a pohon zadních kol, čtyřkolka je nabízena za příplatek. V USA bude podle magazínu Autoevolution nabízen také pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm.
Překvapením se při včerejší světové premiéře v Busanu stala verze Sport, odlišující se od klasického provedení výraznějším předním nárazníkem, černým výpletem masky chladiče, nástavci prahů, difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku nebo decentním spoilerem na víku kufru. Uvnitř nechybí anatomická sedadla nebo sportovní volant. Pod kapotou se objeví dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.3 litru, naladěný na 370 koní a 510 Nm. Stejnou jednotku má ve svých útrobách i standardní G80 nebo větší G90. Přenos síly na kola dostane na starost osmistupňový automat, změn se směrem ke sportovnímu svezení dočkal podvozek a brzdový systém.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?