Loni vzniklá automobilka Genesis má ve svém portfoliu zatím pouze 5,2 metru dlouhou limuzínu G90, známou též pod označením EQ900. Konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 brzy doplní menší sedan G80, který je pouze přeznačeným a lehce upraveným Hyundaiem Genesis, prodávaným také u nás. V rukávu ale má i jedno překvapení.
Nedá se říct, že by Hyundai Genesis se zážehovým šestiválcem, pohonem všech kol, automatickou převodovkou a jedinou výbavou patřil ke šlágrům českého trhu. Jinde si však nevede špatně, a proto na něm ani s přechodem pod samostatnou značku Genesis není moc co měnit. Aby ale identita „velkého“ H zmizela, má G80 přepracovanou masku chladiče, upravené nárazníky a jinou optiku světlometů (vpředu jsou adaptivní LED diody). Jde ale o změny opravdu kosmetické.
Kabina by měla zůstat stejně luxusní jako doposud, objeví se tak v ní například multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay nebo audiosystém Lexicon s prostorovým zvukem. Základní pohonnou jednotou je v Koreji 3.8litrový šestiválec GDI o výkonu 315 koní s točivým momentem 397 Nm. Šest válců má také dvakrát přeplňovaný motor s objemem 3.3 litru, výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm. Oba motory mají osmistupňový automat a pohon zadních kol, čtyřkolka je nabízena za příplatek. V USA bude podle magazínu Autoevolution nabízen také pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm.
Překvapením se při včerejší světové premiéře v Busanu stala verze Sport, odlišující se od klasického provedení výraznějším předním nárazníkem, černým výpletem masky chladiče, nástavci prahů, difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku nebo decentním spoilerem na víku kufru. Uvnitř nechybí anatomická sedadla nebo sportovní volant. Pod kapotou se objeví dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.3 litru, naladěný na 370 koní a 510 Nm. Stejnou jednotku má ve svých útrobách i standardní G80 nebo větší G90. Přenos síly na kola dostane na starost osmistupňový automat, změn se směrem ke sportovnímu svezení dočkal podvozek a brzdový systém.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.