Loni vzniklá automobilka Genesis má ve svém portfoliu zatím pouze 5,2 metru dlouhou limuzínu G90, známou též pod označením EQ900. Konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 brzy doplní menší sedan G80, který je pouze přeznačeným a lehce upraveným Hyundaiem Genesis, prodávaným také u nás. V rukávu ale má i jedno překvapení.
Nedá se říct, že by Hyundai Genesis se zážehovým šestiválcem, pohonem všech kol, automatickou převodovkou a jedinou výbavou patřil ke šlágrům českého trhu. Jinde si však nevede špatně, a proto na něm ani s přechodem pod samostatnou značku Genesis není moc co měnit. Aby ale identita „velkého“ H zmizela, má G80 přepracovanou masku chladiče, upravené nárazníky a jinou optiku světlometů (vpředu jsou adaptivní LED diody). Jde ale o změny opravdu kosmetické.
Kabina by měla zůstat stejně luxusní jako doposud, objeví se tak v ní například multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay nebo audiosystém Lexicon s prostorovým zvukem. Základní pohonnou jednotou je v Koreji 3.8litrový šestiválec GDI o výkonu 315 koní s točivým momentem 397 Nm. Šest válců má také dvakrát přeplňovaný motor s objemem 3.3 litru, výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm. Oba motory mají osmistupňový automat a pohon zadních kol, čtyřkolka je nabízena za příplatek. V USA bude podle magazínu Autoevolution nabízen také pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm.
Překvapením se při včerejší světové premiéře v Busanu stala verze Sport, odlišující se od klasického provedení výraznějším předním nárazníkem, černým výpletem masky chladiče, nástavci prahů, difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku nebo decentním spoilerem na víku kufru. Uvnitř nechybí anatomická sedadla nebo sportovní volant. Pod kapotou se objeví dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.3 litru, naladěný na 370 koní a 510 Nm. Stejnou jednotku má ve svých útrobách i standardní G80 nebo větší G90. Přenos síly na kola dostane na starost osmistupňový automat, změn se směrem ke sportovnímu svezení dočkal podvozek a brzdový systém.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.