Hyundai má už třetí kupé s motorem uprostřed, do výroby ale RM16 nezamíří

ar6, 3. června 2016, 03:15 Google+

Blížící se příchod prvního sportovního Hyundaie divize N znamená, že se různě po světě čím dál častěji objevují koncepty sportovních vozů se stylizovaným H ve znaku. Posledním příkladem je RM16, třetí evoluce dvoumístného kupé s motorem uprostřed.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai RM16 je třetím pokračováním dvoumístného kupé s motorem uprostřed.

Hyundai RM16 je třetím pokračováním dvoumístného kupé s motorem uprostřed. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Sága vozů se jménem Racing Midship (zkráceně RM) započala v roce 2014 na autosalonu v Busanu. Dvoumístné kupé vzhlědově vycházelo z Velosteru, což si o rok později zopakovala evoluce s označením RM15, představená v Soulu. Letos se hlavní jihokorejský autosalon vrátil do Busanu, představení Hyundaie RM16 bylo tedy nasnadě. Minimálně karosérie opět navazuje na Veloster, ačkoliv podle stylistických prvků, především pak v přední části, byste to možná ani nepoznali.

Na rozdíl od předchozích dvou podob zapracovali Jihokorejci na vzhledu, který tak více dává najevo, že patří do vznikající rodiny Hyundai N. Vidět je to na nasávacím otvoru nebo grafice na bočních částech vozu. V porovnání s předchůdci nabízí RM16 delší a nižší kapotu, užší světla a již zmiňovaný nárazník s velkým nasávacím otvorem. Co se nezměnilo, to je hliníkový prostorový rám, na němž karosérie z karbonem vyztužených platů sedí. Dvoumístný interiér na fotkách chybí, sportovní stavitelná sedadla ale Hyundai v tiskové zprávě zmiňuje.

Uprostřed uložený dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, pohánějící zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku, má výkon 300 koní a točivý moment 383 Nm. S přenosem výkonu pomáhá také elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, pořádný zvuk zajišťuje elektronicky řízený výfuk. Blíže neupřesněná hmotnost je rozdělena v poměru 43 ku 57 procentům ve prospěch zadní nápravy, mnohem zajímavější je však fakt, že těžiště leží méně než 500 milimetrů nad vozovkou. V sériové výrobě RM16 nejspíše neuvidíme, sám Hyundai ho bere jako testovací zázemí pro vybrané technologie. Ty by se ale v budoucnu mohly objevit v některém z modelů divize N.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai má už třetí kupé s motorem uprostřed, do výroby ale RM16 nezamíří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Spolu s novou A5 se představilo také sportovní kupé S5.

Druhé Audi A5 není A4 bez páru dveří, nápaditost je mu i tak cizí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud