Blížící se příchod prvního sportovního Hyundaie divize N znamená, že se různě po světě čím dál častěji objevují koncepty sportovních vozů se stylizovaným H ve znaku. Posledním příkladem je RM16, třetí evoluce dvoumístného kupé s motorem uprostřed.
Sága vozů se jménem Racing Midship (zkráceně RM) započala v roce 2014 na autosalonu v Busanu. Dvoumístné kupé vzhlědově vycházelo z Velosteru, což si o rok později zopakovala evoluce s označením RM15, představená v Soulu. Letos se hlavní jihokorejský autosalon vrátil do Busanu, představení Hyundaie RM16 bylo tedy nasnadě. Minimálně karosérie opět navazuje na Veloster, ačkoliv podle stylistických prvků, především pak v přední části, byste to možná ani nepoznali.
Na rozdíl od předchozích dvou podob zapracovali Jihokorejci na vzhledu, který tak více dává najevo, že patří do vznikající rodiny Hyundai N. Vidět je to na nasávacím otvoru nebo grafice na bočních částech vozu. V porovnání s předchůdci nabízí RM16 delší a nižší kapotu, užší světla a již zmiňovaný nárazník s velkým nasávacím otvorem. Co se nezměnilo, to je hliníkový prostorový rám, na němž karosérie z karbonem vyztužených platů sedí. Dvoumístný interiér na fotkách chybí, sportovní stavitelná sedadla ale Hyundai v tiskové zprávě zmiňuje.
Uprostřed uložený dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, pohánějící zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku, má výkon 300 koní a točivý moment 383 Nm. S přenosem výkonu pomáhá také elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, pořádný zvuk zajišťuje elektronicky řízený výfuk. Blíže neupřesněná hmotnost je rozdělena v poměru 43 ku 57 procentům ve prospěch zadní nápravy, mnohem zajímavější je však fakt, že těžiště leží méně než 500 milimetrů nad vozovkou. V sériové výrobě RM16 nejspíše neuvidíme, sám Hyundai ho bere jako testovací zázemí pro vybrané technologie. Ty by se ale v budoucnu mohly objevit v některém z modelů divize N.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.