Poslední provedení Audi A4 je napříč automobilovou komunitou již poměrně dobře známé, porovnání s designem A5 by tak mělo být o moc jednodušší. Ve zkratce se dá říct, že základními rysy se kupé se sedanem nebo kombi shoduje, pak jsou tady ale trochu jiná maska chladiče, odlišný nárazník nebo nová kapota. Hlavní světla mají jiný tvar i optiku a hned tři různé typy výbojek. Ve standardu jsou xenony v kombinaci s LED diodami denního svícení, vyšší verzi představují full-LED reflektory a tu vůbec nejvyšší technologie Matrix LED. Směrem dozadu se nad klikami a ve spodní části dveří táhnou dvě charakteristické linie, velice elegantní střecha zajišťuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,25. Zadní LED světla mají na Audi typickou optiku i tvar, mnoho experimentů se nedá čekat ani od víka kufru nebo nárazníku. Oproti předchůdci je kupé až o 60 kilogramů lehčí, za což může konstrukce karosérie i modulární platforma MLB Evo.
Interiér je díky délce 4,67 metru, šířce 1,85 metru a rozvoru s délkou 2,76 metru prostornější než doposud. Tedy pokud mluvíme o řidiči a spolujezdci, vzadu je to pořád spíše o nouzovém přístřeší na pár kilometrů. Zavazadlový prostor s objemem 465 litrů nezklame, praktičnost dále zvyšují sklopná zadní sedadla v poměru 40:20:40, bezdotykové víko kufru nebo elektricky ovládané tažné zařízení. Poznávacím znamením nové A5 bude přístrojová deska Virtual cockpit, tvořená 12,3palcovým displejem, která je propojená s navigačním systémem MMI (ovládání je možné otočným ovladačem, dotykem nebo hlasem), jehož obrazovka na středové konzoli má úhlopříčku 8,3 palce. V základní výbavě ale jsou i nadále analogové budíky a infotainment MMI radio plus se sedmipalcovou obrazovkou.
Spolu s navigací MMI navigation plus dodávají Němci rovněž modul Audi connect, umožňující přístup k internetu pomocí LTE sítě. Nezávisle na modulu se dá k internetu připojit i přes WiFi hotspot. Pro chytré telefony jsou připravena rozhraní Audi smartphone interface a Apple CarPlay, stejně jako bezdrátová nabíječka. K poslechu může hrát audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a devatenácti reproduktory, který najdeme také u již zmiňované A4. A právě v kabině jsou sedan a kombi poznat nejvíce. Jednotlivé ovládací prvky jsou až na detaily stejné, displej multimediální či navigačního systému pak stojí na totožném místě ve vrchní části středové konzole. Ze srovnání ale zase zpátky k představování, protože standardní LED osvětlení interiéru může nahradit ambientní osvětlení ve třiceti barvách.
Úplně nový je podvozek A5, nabízející údajně ideální poměr mezi komfortem a jízdní agilitou. Tomu napomáhá řízení s elektromechanickým posilovačem, reagujícím na aktuální rychlost vozu. Mezi příplatky nebudou chybět elektronicky řízení tlumiče, volič jízdních režimů Audi drive select, zadní sportovní dieferenciál nebo dynamické řízení s variabilním převodem. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů s nižší spotřebou, z nichž dva spalují benzín a tři naftu. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 190 koní (400 Nm), dostupné i v úsporné verzi ultra. Následují třílitrová TDI o výkonu 218 koní (400 Nm) a 286 koní (620 Nm). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 190 koní (320 Nm) nebo 252 koní (370 Nm). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.
Prozatimním vrcholem nabídky je verze S5, vybavená mimo jiná mnoha sportovními designovými i interiérovými prvky. To hlavní se ale ukrývá pod kapotou, kde najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm. Osmistupňový automat Tiptronic standardně pohání všechna kola, na 100 km/h se tak kupé dostane za 4,7 sekundy a spotřebuje jen 7,3 l/100 km. Komu by stačil jen sportovní design, tomu Audi nabídne exteriérový i interiérový paket S line, respektive výbavové linie Design a Sport. Z moderních bezpečnostních asistentů je v útrobách A5 možné dostat udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s asistentem jízdy v koloně, hlídání zezadu přijíždějících vozů při couvání, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Do prodeje vůz zamíří letos na podzim, základní cenu odhadují německá média na asi 38 000 eur (cca 1 027 000 korun).