Dlouho avizovaná druhá generace Audi A5 byla mnohými dopředu odsouzena jako „ta třídveřová varianta A4.“ Čtyři kruhy ale dokázaly překvapit, a pokračovateli populárního jména dokázaly vtisknout poměrně osobitou tvář. Při velkolepé premiéře nechyběla ani sportovní varianta S5.
Poslední provedení Audi A4 je napříč automobilovou komunitou již poměrně dobře známé, porovnání s designem A5 by tak mělo být o moc jednodušší. Ve zkratce se dá říct, že základními rysy se kupé se sedanem nebo kombi shoduje, pak jsou tady ale trochu jiná maska chladiče, odlišný nárazník nebo nová kapota. Hlavní světla mají jiný tvar i optiku a hned tři různé typy výbojek. Ve standardu jsou xenony v kombinaci s LED diodami denního svícení, vyšší verzi představují full-LED reflektory a tu vůbec nejvyšší technologie Matrix LED. Směrem dozadu se nad klikami a ve spodní části dveří táhnou dvě charakteristické linie, velice elegantní střecha zajišťuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,25. Zadní LED světla mají na Audi typickou optiku i tvar, mnoho experimentů se nedá čekat ani od víka kufru nebo nárazníku. Oproti předchůdci je kupé až o 60 kilogramů lehčí, za což může konstrukce karosérie i modulární platforma MLB Evo.
Interiér je díky délce 4,67 metru, šířce 1,85 metru a rozvoru s délkou 2,76 metru prostornější než doposud. Tedy pokud mluvíme o řidiči a spolujezdci, vzadu je to pořád spíše o nouzovém přístřeší na pár kilometrů. Zavazadlový prostor s objemem 465 litrů nezklame, praktičnost dále zvyšují sklopná zadní sedadla v poměru 40:20:40, bezdotykové víko kufru nebo elektricky ovládané tažné zařízení. Poznávacím znamením nové A5 bude přístrojová deska Virtual cockpit, tvořená 12,3palcovým displejem, která je propojená s navigačním systémem MMI (ovládání je možné otočným ovladačem, dotykem nebo hlasem), jehož obrazovka na středové konzoli má úhlopříčku 8,3 palce. V základní výbavě ale jsou i nadále analogové budíky a infotainment MMI radio plus se sedmipalcovou obrazovkou.
Spolu s navigací MMI navigation plus dodávají Němci rovněž modul Audi connect, umožňující přístup k internetu pomocí LTE sítě. Nezávisle na modulu se dá k internetu připojit i přes WiFi hotspot. Pro chytré telefony jsou připravena rozhraní Audi smartphone interface a Apple CarPlay, stejně jako bezdrátová nabíječka. K poslechu může hrát audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a devatenácti reproduktory, který najdeme také u již zmiňované A4. A právě v kabině jsou sedan a kombi poznat nejvíce. Jednotlivé ovládací prvky jsou až na detaily stejné, displej multimediální či navigačního systému pak stojí na totožném místě ve vrchní části středové konzole. Ze srovnání ale zase zpátky k představování, protože standardní LED osvětlení interiéru může nahradit ambientní osvětlení ve třiceti barvách.
Úplně nový je podvozek A5, nabízející údajně ideální poměr mezi komfortem a jízdní agilitou. Tomu napomáhá řízení s elektromechanickým posilovačem, reagujícím na aktuální rychlost vozu. Mezi příplatky nebudou chybět elektronicky řízení tlumiče, volič jízdních režimů Audi drive select, zadní sportovní dieferenciál nebo dynamické řízení s variabilním převodem. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů s nižší spotřebou, z nichž dva spalují benzín a tři naftu. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 190 koní (400 Nm), dostupné i v úsporné verzi ultra. Následují třílitrová TDI o výkonu 218 koní (400 Nm) a 286 koní (620 Nm). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 190 koní (320 Nm) nebo 252 koní (370 Nm). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.
Prozatimním vrcholem nabídky je verze S5, vybavená mimo jiná mnoha sportovními designovými i interiérovými prvky. To hlavní se ale ukrývá pod kapotou, kde najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm. Osmistupňový automat Tiptronic standardně pohání všechna kola, na 100 km/h se tak kupé dostane za 4,7 sekundy a spotřebuje jen 7,3 l/100 km. Komu by stačil jen sportovní design, tomu Audi nabídne exteriérový i interiérový paket S line, respektive výbavové linie Design a Sport. Z moderních bezpečnostních asistentů je v útrobách A5 možné dostat udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s asistentem jízdy v koloně, hlídání zezadu přijíždějících vozů při couvání, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Do prodeje vůz zamíří letos na podzim, základní cenu odhadují německá média na asi 38 000 eur (cca 1 027 000 korun).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.