SsangYong poměrně nedávno přešel pod křídla indické Mahindry, jejímž úkolem je skomírající jihokorejskou automobilku zachránit. To se zatím poměrně daří, čehož jsou zářným příkladem SUV Tivoli a Tivoli XLV. Přesto ředitel automobilky Jong Sik Choi slibuje, že SsangYong za pět let nepoznáme.
Napříč jednotlivými evropskými trhy, mezi které zatím ten český nepatří, je aktuálně uváděna prodloužená verze modelu Tivoli s označením XLV. Již v příštím roce uvidíme novou generaci modelu Rexton, který aktuálně patří k nejstarším zástupcům svého segmentu vůbec a jeho kořeny sahají až do roku 2001.
Podle britského magazínu AutoExpress se pokračovatel Rextonu posune kvalitativně i technologicky směrem nahoru, což se ale na druhou stranu odrazí také v ceně. „Cena bude vyšší, ale výsledné auto bude mnohem konkurenceschopnější,“ řekl AuroExpressu ředitel automobilky Jong Sik Choi. Design by měl vycházet z konceptu LIV-1, jehož premiéra s uskutečnila již před třemi roky. Co se objeví pod kapotou velkého SUV je zatím záhadou. Spekuluje se ale o použití nově vyvíjeného přeplňovaného dvoulitru.
Jihokorejská automobilka také pracuje na nástupci Koranda, které zatím nese kódové označení C300. Podle Choie se jedná o důležitý díl skládačky v honbě za 200 tisíci prodanými vozy, což by znamenalo více než zdvojnásobení současného stavu. Konkurent Nissanu Qashqai dostane prodlouženou platformu z Tivoli, design načerpá inspiraci z letošního konceptu SIV-2.
K pohonu bude sloužit mild-hybridní ústrojí s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou. Vysoce pravděpodobné je také uvedení plně elektrické varianty, protože i SsangYong musí vyhovět novým pravidlům EU ohledně průměrných značkových emisí. Tyto skutečnosti mimo jiné znamenají, že podobně jako u Rextonu dojde k navýšení ceny. Opět ale platí, že auto bude mnohem kvalitnější než doposud.
Nástupce se pravděpodobně dočká také pickup Korando Sports, nejspíše ale nepůjde o poslední model v paletě SsangYongu. V rukávu mají Jihokorejci ještě i nějaké to překvapení, což by odpovídalo slovům Jong Sik Choie, který tvrdí, že za pět let automobilku nepoznáme. Součástí tohoto výroku je také vstup na americký trh, který by se mohl skutečnost pod jiným jménem. Toto je ale hudba až příštích několika let.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?