BMW řady 3 Gran Turismo uvedla německá automobilka před třemi lety na trh s tím, že půjde o prostornější alternativu ke standardní řadě 3 a zároveň také menšího sourozence podobně koncipované řady 5 Gran Turismo. I přes kontroverzní design si zákazníci liftback docela oblíbili, aktuální modernizace je tak z řady těch lehčích.
Řada 3 GT se svými 4824 milimetry na délku a 2920 milimetry v oblasti rozvoru náprav rozhodně není žádným diblíkem. Přesto se jí to daří docela umě skrývat, na čemž má podíl elegantní tvar karosérie i provedení jednotlivých dílů. Aktuální modernizace tak přinesla jen jemně přepracované nárazníky a především upravenásvětla. Vpředu i vzadu s novou optikou a standardní full-LED technologií. LEDkové jsou rovněž mlhovky. V zadní části zůstal zachován aktivní spoiler, fungující při rychlostech nad 110 km/h.
Díky zmíněným rozměrům se dovnitř pohodlně poskládá pětice cestujících, přičemž před koleny těch zadních je údajně skoro stejně místa jako v luxusních sedanech. Kufr pojme 520 až 1600 litrů, což rozhodně není málo. Interiér celkově je vyroben z kvalitnějších materiálů, očekávat tak lze chromovanou úpravu ovladačů, dřevěné obložení nebo hodnotnější čalounění sedadel. Standardní multimediální systém může být na přání vybaven poslední generací navigace Professional s novým menu. Kompatibilitu s chytrými telefony zajišťuje standardní Bluetooth, mezi příplatky je pak dále indukční nabíječka, WiFi hotspot nebo příprava pro Apple CarPlay. Volitelný zůstak také barevný head up displej.
Motorová paleta obsahuje tři zážehové a pět vznětových jednotek nejnovější generace s technologiemi TwinPower Turbo. Úpravami prošly čtyři verze – 320i má nyní 184 koní, 330i 252 koní, 340i 326 koní a konečně 325d se dvěma turbodmychadly produkuje 224 koní. Nejslabší verze 320i, 318d a 320d mají ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek osmistupňový automat Steptronic, ostatní varianty se automatu dočkají v sériové výbavě. Pohon všech kol xDrive je běžně dodáván pro nejsilnější diesel 335d se dvěma turbodmychadly, všechny tři benzínové jednotky a naftové modely 320d a 330d jej mají za příplatek.
K dispozici budou celkem tři podvozky – standardní může nahradit o 10 milimetrů snížený M Sport nebo naopak adaptivní provedení s elektronicky řízenými tlumiči. Stejně jako výběr podvozků bude ucelen i výběr dodávaných výbavových linií. Vedle té běžné půjde volit mezi Sport Line, Luxury Line a M Sport. Speciálně pro poslední jmenovanou je vyhrazen modrý lak Estoril, který tak doplňuje nové odstíny Arctic Gray a Jatoba, dostupné pro všechny „trojky“ Gran Turismo. Aby byl design co nejzajímavější, nabízí BMW rovněž tři nové designy kol. Prodej omlazeného liftbacku začne v červenci, kdy se také dozvíme ceny všech verzí.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?