BMW 3 Gran Turismo má po faceliftu, změny hledejte hlavně v útrobách

ar6, 1. června 2016, 10:47 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

BMW řady 3 Gran Turismo uvedla německá automobilka před třemi lety na trh s tím, že půjde o prostornější alternativu ke standardní řadě 3 a zároveň také menšího sourozence podobně koncipované řady 5 Gran Turismo. I přes kontroverzní design si zákazníci liftback docela oblíbili, aktuální modernizace je tak z řady těch lehčích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW řady 3 Gran Turismo má po faceliftu nové motory, design zůstal skoro stejný.

BMW řady 3 Gran Turismo má po faceliftu nové motory, design zůstal skoro stejný. | foto: BMW

Sdílejte článek

Řada 3 GT se svými 4824 milimetry na délku a 2920 milimetry v oblasti rozvoru náprav rozhodně není žádným diblíkem. Přesto se jí to daří docela umě skrývat, na čemž má podíl elegantní tvar karosérie i provedení jednotlivých dílů. Aktuální modernizace tak přinesla jen jemně přepracované nárazníky a především upravenásvětla. Vpředu i vzadu s novou optikou a standardní full-LED technologií. LEDkové jsou rovněž mlhovky. V zadní části zůstal zachován aktivní spoiler, fungující při rychlostech nad 110 km/h.

img-responsive

Změny v zadní části jsou spíše decentního charakteru. | foto: BMW

Díky zmíněným rozměrům se dovnitř pohodlně poskládá pětice cestujících, přičemž před koleny těch zadních je údajně skoro stejně místa jako v luxusních sedanech. Kufr pojme 520 až 1600 litrů, což rozhodně není málo. Interiér celkově je vyroben z kvalitnějších materiálů, očekávat tak lze chromovanou úpravu ovladačů, dřevěné obložení nebo hodnotnější čalounění sedadel. Standardní multimediální systém může být na přání vybaven poslední generací navigace Professional s novým menu. Kompatibilitu s chytrými telefony zajišťuje standardní Bluetooth, mezi příplatky je pak dále indukční nabíječka, WiFi hotspot nebo příprava pro Apple CarPlay. Volitelný zůstak také barevný head up displej.

Motorová paleta obsahuje tři zážehové a pět vznětových jednotek nejnovější generace s technologiemi TwinPower Turbo. Úpravami prošly čtyři verze – 320i má nyní 184 koní, 330i 252 koní, 340i 326 koní a konečně 325d se dvěma turbodmychadly produkuje 224 koní. Nejslabší verze 320i, 318d a 320d mají ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek osmistupňový automat Steptronic, ostatní varianty se automatu dočkají v sériové výbavě. Pohon všech kol xDrive je běžně dodáván pro nejsilnější diesel 335d se dvěma turbodmychadly, všechny tři benzínové jednotky a naftové modely 320d a 330d jej mají za příplatek.

K dispozici budou celkem tři podvozky – standardní může nahradit o 10 milimetrů snížený M Sport nebo naopak adaptivní provedení s elektronicky řízenými tlumiči. Stejně jako výběr podvozků bude ucelen i výběr dodávaných výbavových linií. Vedle té běžné půjde volit mezi Sport Line, Luxury Line a M Sport. Speciálně pro poslední jmenovanou je vyhrazen modrý lak Estoril, který tak doplňuje nové odstíny Arctic Gray a Jatoba, dostupné pro všechny „trojky“ Gran Turismo. Aby byl design co nejzajímavější, nabízí BMW rovněž tři nové designy kol. Prodej omlazeného liftbacku začne v červenci, kdy se také dozvíme ceny všech verzí.

Vytisknout

Diskuze: BMW 3 Gran Turismo má po faceliftu, změny hledejte hlavně v útrobách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin Vantage GT8 v online konfigurátoru

Nemůžete si koupit Aston Martin GT8? Tak si ho alespoň nakonfigurujte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud