BMW řady 3 Gran Turismo uvedla německá automobilka před třemi lety na trh s tím, že půjde o prostornější alternativu ke standardní řadě 3 a zároveň také menšího sourozence podobně koncipované řady 5 Gran Turismo. I přes kontroverzní design si zákazníci liftback docela oblíbili, aktuální modernizace je tak z řady těch lehčích.
Řada 3 GT se svými 4824 milimetry na délku a 2920 milimetry v oblasti rozvoru náprav rozhodně není žádným diblíkem. Přesto se jí to daří docela umě skrývat, na čemž má podíl elegantní tvar karosérie i provedení jednotlivých dílů. Aktuální modernizace tak přinesla jen jemně přepracované nárazníky a především upravenásvětla. Vpředu i vzadu s novou optikou a standardní full-LED technologií. LEDkové jsou rovněž mlhovky. V zadní části zůstal zachován aktivní spoiler, fungující při rychlostech nad 110 km/h.
Díky zmíněným rozměrům se dovnitř pohodlně poskládá pětice cestujících, přičemž před koleny těch zadních je údajně skoro stejně místa jako v luxusních sedanech. Kufr pojme 520 až 1600 litrů, což rozhodně není málo. Interiér celkově je vyroben z kvalitnějších materiálů, očekávat tak lze chromovanou úpravu ovladačů, dřevěné obložení nebo hodnotnější čalounění sedadel. Standardní multimediální systém může být na přání vybaven poslední generací navigace Professional s novým menu. Kompatibilitu s chytrými telefony zajišťuje standardní Bluetooth, mezi příplatky je pak dále indukční nabíječka, WiFi hotspot nebo příprava pro Apple CarPlay. Volitelný zůstak také barevný head up displej.
Motorová paleta obsahuje tři zážehové a pět vznětových jednotek nejnovější generace s technologiemi TwinPower Turbo. Úpravami prošly čtyři verze – 320i má nyní 184 koní, 330i 252 koní, 340i 326 koní a konečně 325d se dvěma turbodmychadly produkuje 224 koní. Nejslabší verze 320i, 318d a 320d mají ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek osmistupňový automat Steptronic, ostatní varianty se automatu dočkají v sériové výbavě. Pohon všech kol xDrive je běžně dodáván pro nejsilnější diesel 335d se dvěma turbodmychadly, všechny tři benzínové jednotky a naftové modely 320d a 330d jej mají za příplatek.
K dispozici budou celkem tři podvozky – standardní může nahradit o 10 milimetrů snížený M Sport nebo naopak adaptivní provedení s elektronicky řízenými tlumiči. Stejně jako výběr podvozků bude ucelen i výběr dodávaných výbavových linií. Vedle té běžné půjde volit mezi Sport Line, Luxury Line a M Sport. Speciálně pro poslední jmenovanou je vyhrazen modrý lak Estoril, který tak doplňuje nové odstíny Arctic Gray a Jatoba, dostupné pro všechny „trojky“ Gran Turismo. Aby byl design co nejzajímavější, nabízí BMW rovněž tři nové designy kol. Prodej omlazeného liftbacku začne v červenci, kdy se také dozvíme ceny všech verzí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.