Opel Zafira přišel o originální přední část, prostornost ale zůstala

Opel Zafira prošel faceliftem, zmizela typická přední část.
Opel Zafira prošel faceliftem, zmizela typická přední část., foto: Opel
ar6 1. června 2016 03:15
Sdílej:

Třetí generace Opelu Zafira byla od svého uvedení typická protaženými předními světlomety až do spodní části nárazníku. Trend nastolený novou Corsou a Astrou však vedle moderních technologií znamená také unifikaci vzhledu. A tak i MPV přišlo o svou typickou přední část.

Omlazenou Zafiru byste možná na první pohled ani nepoznali. Přední část je totiž úplně odlišná, a začíná to již u nárazníku. Ten má výraznější tvarování okolí mlhovek a decentní nasávací otvor. Úplně nová světla (za příplatek s adaptivní LED technologií) s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitého šípu plynule navazují na masku chladiče s chromovanou lištou a velkým logem. Kola jsou schována do o něco výrazněji tvarovaných blatníků.

Kabina už není změtí tlačítek, ale naopak díky sedmipalcové dotykové obrazovce multimediálního systému IntelliLink vypadá překvapivě uklizeně. Standardní infotainment R4.0 přichází mimo jiné s kompletní mobilní konektivitou, zahrnující rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Navigační systém Navi 950 pak v kombinaci s modulem OnStar, nabízejícím 4G LTE připojení a WiFi hotspot, umí pracovat také online. Řidič si vedle multimédií může užívat nového volantu a spolu se spolujezdcem i ergonomických sedadel se šesti směry nastavování.

Zachována zůstala pověstná prostornost a variabilita. Třetí řada sedadel tak může zajet zcela do podlahy, ta druhá se pak v několika okamžicích umí proměnit ve dvě kapitánská místa. V pětisedadlovém uspořádání je objem zavazadlového prostoru 710 litrů, po sklopení sedaček naroste na 1860 litrů. Další místo přidává až 30 úložných míst v interiéru, včetně posuvného středového boxu mezi předními sedadly. Do zadního nárazníku zůstává integrovaný nosič jízdních kol.

Jednotlivé bezpečnostní systémy používají novou generaci kamery Opel Eye, podporující mimo jiné automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek nebo indikaci vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu. Dále nebude chybět varování při vybočení z jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Mezi příplatky se objeví také adaptivní podvozek FlexRide. Nabídka pohonných jednotek nadále zahrnuje pohon na benzín, naftu, LPG i CNG.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.