Opel Zafira přišel o originální přední část, prostornost ale zůstala

Opel Zafira prošel faceliftem, zmizela typická přední část.
Opel Zafira prošel faceliftem, zmizela typická přední část., foto: Opel
ar6 1. června 2016 03:15
Sdílej:

Třetí generace Opelu Zafira byla od svého uvedení typická protaženými předními světlomety až do spodní části nárazníku. Trend nastolený novou Corsou a Astrou však vedle moderních technologií znamená také unifikaci vzhledu. A tak i MPV přišlo o svou typickou přední část.

Omlazenou Zafiru byste možná na první pohled ani nepoznali. Přední část je totiž úplně odlišná, a začíná to již u nárazníku. Ten má výraznější tvarování okolí mlhovek a decentní nasávací otvor. Úplně nová světla (za příplatek s adaptivní LED technologií) s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitého šípu plynule navazují na masku chladiče s chromovanou lištou a velkým logem. Kola jsou schována do o něco výrazněji tvarovaných blatníků.

Kabina už není změtí tlačítek, ale naopak díky sedmipalcové dotykové obrazovce multimediálního systému IntelliLink vypadá překvapivě uklizeně. Standardní infotainment R4.0 přichází mimo jiné s kompletní mobilní konektivitou, zahrnující rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Navigační systém Navi 950 pak v kombinaci s modulem OnStar, nabízejícím 4G LTE připojení a WiFi hotspot, umí pracovat také online. Řidič si vedle multimédií může užívat nového volantu a spolu se spolujezdcem i ergonomických sedadel se šesti směry nastavování.

Zachována zůstala pověstná prostornost a variabilita. Třetí řada sedadel tak může zajet zcela do podlahy, ta druhá se pak v několika okamžicích umí proměnit ve dvě kapitánská místa. V pětisedadlovém uspořádání je objem zavazadlového prostoru 710 litrů, po sklopení sedaček naroste na 1860 litrů. Další místo přidává až 30 úložných míst v interiéru, včetně posuvného středového boxu mezi předními sedadly. Do zadního nárazníku zůstává integrovaný nosič jízdních kol.

Jednotlivé bezpečnostní systémy používají novou generaci kamery Opel Eye, podporující mimo jiné automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek nebo indikaci vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu. Dále nebude chybět varování při vybočení z jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Mezi příplatky se objeví také adaptivní podvozek FlexRide. Nabídka pohonných jednotek nadále zahrnuje pohon na benzín, naftu, LPG i CNG.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.