Třetí generace Opelu Zafira byla od svého uvedení typická protaženými předními světlomety až do spodní části nárazníku. Trend nastolený novou Corsou a Astrou však vedle moderních technologií znamená také unifikaci vzhledu. A tak i MPV přišlo o svou typickou přední část.
Omlazenou Zafiru byste možná na první pohled ani nepoznali. Přední část je totiž úplně odlišná, a začíná to již u nárazníku. Ten má výraznější tvarování okolí mlhovek a decentní nasávací otvor. Úplně nová světla (za příplatek s adaptivní LED technologií) s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitého šípu plynule navazují na masku chladiče s chromovanou lištou a velkým logem. Kola jsou schována do o něco výrazněji tvarovaných blatníků.
Kabina už není změtí tlačítek, ale naopak díky sedmipalcové dotykové obrazovce multimediálního systému IntelliLink vypadá překvapivě uklizeně. Standardní infotainment R4.0 přichází mimo jiné s kompletní mobilní konektivitou, zahrnující rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Navigační systém Navi 950 pak v kombinaci s modulem OnStar, nabízejícím 4G LTE připojení a WiFi hotspot, umí pracovat také online. Řidič si vedle multimédií může užívat nového volantu a spolu se spolujezdcem i ergonomických sedadel se šesti směry nastavování.
Zachována zůstala pověstná prostornost a variabilita. Třetí řada sedadel tak může zajet zcela do podlahy, ta druhá se pak v několika okamžicích umí proměnit ve dvě kapitánská místa. V pětisedadlovém uspořádání je objem zavazadlového prostoru 710 litrů, po sklopení sedaček naroste na 1860 litrů. Další místo přidává až 30 úložných míst v interiéru, včetně posuvného středového boxu mezi předními sedadly. Do zadního nárazníku zůstává integrovaný nosič jízdních kol.
Jednotlivé bezpečnostní systémy používají novou generaci kamery Opel Eye, podporující mimo jiné automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek nebo indikaci vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu. Dále nebude chybět varování při vybočení z jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Mezi příplatky se objeví také adaptivní podvozek FlexRide. Nabídka pohonných jednotek nadále zahrnuje pohon na benzín, naftu, LPG i CNG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.