Třetí generace Opelu Zafira byla od svého uvedení typická protaženými předními světlomety až do spodní části nárazníku. Trend nastolený novou Corsou a Astrou však vedle moderních technologií znamená také unifikaci vzhledu. A tak i MPV přišlo o svou typickou přední část.
Omlazenou Zafiru byste možná na první pohled ani nepoznali. Přední část je totiž úplně odlišná, a začíná to již u nárazníku. Ten má výraznější tvarování okolí mlhovek a decentní nasávací otvor. Úplně nová světla (za příplatek s adaptivní LED technologií) s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitého šípu plynule navazují na masku chladiče s chromovanou lištou a velkým logem. Kola jsou schována do o něco výrazněji tvarovaných blatníků.
Kabina už není změtí tlačítek, ale naopak díky sedmipalcové dotykové obrazovce multimediálního systému IntelliLink vypadá překvapivě uklizeně. Standardní infotainment R4.0 přichází mimo jiné s kompletní mobilní konektivitou, zahrnující rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Navigační systém Navi 950 pak v kombinaci s modulem OnStar, nabízejícím 4G LTE připojení a WiFi hotspot, umí pracovat také online. Řidič si vedle multimédií může užívat nového volantu a spolu se spolujezdcem i ergonomických sedadel se šesti směry nastavování.
Zachována zůstala pověstná prostornost a variabilita. Třetí řada sedadel tak může zajet zcela do podlahy, ta druhá se pak v několika okamžicích umí proměnit ve dvě kapitánská místa. V pětisedadlovém uspořádání je objem zavazadlového prostoru 710 litrů, po sklopení sedaček naroste na 1860 litrů. Další místo přidává až 30 úložných míst v interiéru, včetně posuvného středového boxu mezi předními sedadly. Do zadního nárazníku zůstává integrovaný nosič jízdních kol.
Jednotlivé bezpečnostní systémy používají novou generaci kamery Opel Eye, podporující mimo jiné automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek nebo indikaci vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu. Dále nebude chybět varování při vybočení z jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Mezi příplatky se objeví také adaptivní podvozek FlexRide. Nabídka pohonných jednotek nadále zahrnuje pohon na benzín, naftu, LPG i CNG.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?