Italská automobilka Mazzanti možná není tak známá jako Ferrari, Lamborghini nebo Pagani, rozhodně se ale mezi tyto giganty může bez ostychu zařadit, o čemž nám dává svědectví její nejnovější výtvor.
Automobilka Mazzanti začínala stavbou velkých vozů gran turismo s jedinečným retro designem. Se svým třetím vozem, Evantrou, se ale Mazzanti rozhodla zabrousit do vod supersportů. Původní Evantra byla představena v roce 2013. Tehdy disponovala uprostřed uloženým sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem s výkonem 701 koní. Ten jí dovoloval zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a maximální rychlost Evantry činila 350 km/h.
Tyto hodnoty se zdají jako opravdu působivě. V Mazzanti si ovšem řekli, že to stále není ono a na další tři roky se zavřeli do dílen.
Dnes, po třech letech, byla oficiálně představena nová verze Evantry s přídomkem Millecavalli. Tato italská zběsilost pod svou agresivní karoserií ukrývá o něco málo větší a o mnoho silnější agregát. Jedná se o 7,2 litrovou „vé osmičku“, kterou zkonstruovala samotná automobilka Mazzanti, s přeplňováním a výkonem 1 000 koňských sil.
Verze Millecavalli přináší také větší, karbon-keramické brzdy z dílny italského Bremba, sportovní kola z lehkých slitin od společnosti OZ Racing a lepkavé pneumatiky Trofeo R od Pirelli. Upravena byla rovněž aerodynamická stránka vozu. Ta využívá technologii, známou ze závodních monopostů formule 1. Ta využívá teplý vzduch, proudící z motorové části. Ten je nasměrován na zadní spoiler a následně zvyšuje přítlak na zadní nápravě.
Evantra Millecavalli bude oficiálně představena již osmého června, během turínského autosalonu. Společnost Mazzanti oznámila, že na svět přijde pouze pětadvacet kusů. Máte-li o tuto italskou brutalitu zájem, není na co čekat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.