Italská automobilka Mazzanti možná není tak známá jako Ferrari, Lamborghini nebo Pagani, rozhodně se ale mezi tyto giganty může bez ostychu zařadit, o čemž nám dává svědectví její nejnovější výtvor.
Automobilka Mazzanti začínala stavbou velkých vozů gran turismo s jedinečným retro designem. Se svým třetím vozem, Evantrou, se ale Mazzanti rozhodla zabrousit do vod supersportů. Původní Evantra byla představena v roce 2013. Tehdy disponovala uprostřed uloženým sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem s výkonem 701 koní. Ten jí dovoloval zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a maximální rychlost Evantry činila 350 km/h.
Tyto hodnoty se zdají jako opravdu působivě. V Mazzanti si ovšem řekli, že to stále není ono a na další tři roky se zavřeli do dílen.
Dnes, po třech letech, byla oficiálně představena nová verze Evantry s přídomkem Millecavalli. Tato italská zběsilost pod svou agresivní karoserií ukrývá o něco málo větší a o mnoho silnější agregát. Jedná se o 7,2 litrovou „vé osmičku“, kterou zkonstruovala samotná automobilka Mazzanti, s přeplňováním a výkonem 1 000 koňských sil.
Verze Millecavalli přináší také větší, karbon-keramické brzdy z dílny italského Bremba, sportovní kola z lehkých slitin od společnosti OZ Racing a lepkavé pneumatiky Trofeo R od Pirelli. Upravena byla rovněž aerodynamická stránka vozu. Ta využívá technologii, známou ze závodních monopostů formule 1. Ta využívá teplý vzduch, proudící z motorové části. Ten je nasměrován na zadní spoiler a následně zvyšuje přítlak na zadní nápravě.
Evantra Millecavalli bude oficiálně představena již osmého června, během turínského autosalonu. Společnost Mazzanti oznámila, že na svět přijde pouze pětadvacet kusů. Máte-li o tuto italskou brutalitu zájem, není na co čekat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.