BMW slaví 30. let od uvedení první M3ky na světové trhy. K té příležitosti tak vypustila do světa první fotky nové edice Edice 30 Years pro model M3 aktuální generace.
Nová edice dorazí v létě v limitovaném počtu 500 kusů a podle čeho jí bezpečně poznáme? Tak například karoserie vozu dostane metalický lak Macao Blue. Ten byl přitom u první generace M3 nabízen jen jako příplatkov položka. Případně si bude moci majitel zakoupit exemplář se stříbrnou metalízou.
Omezená edice této M3 je taktéž vybavena paketem Competition. To znamená, že pod kapotou pracuje upravený motor s o 19 koní větším výkonem. Celkově tak vůz nabídne 450 koní, které směřují na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek pak lze zvolit sedmistupňový dvouspojkový automat.
V základní výbavě najdeme adaptivní podvozek, technici BMW instalovali i nové pružiny, stabilizátory a tlumiče. Drobného přeladění se dočkal taktéž aktivní diferenciál na zadní nápravě a stabilizační systém.
Exteriér BMW M3 30 Jahre je zkrášlen o lesklé černé lišty bočních oken, tmavě chromované koncovky výfuku a na karoserii jsou umístěny loga edice s nápisem 30 Years M3. Co se týče kabiny, v ní najdeme sportovní sedadla, taktéž loga edice, prvotřídní kůži Merino ve dvoubarevném provedení s kontrastním prošíváním a karbon.
Tato 500 kusová edice stojí na kovaných 20" kolech z lehkých slitin se specifickým designem, který si bere odkaz na první generaci eMtrojky. Mimochodem, kola mají nazuta pneumatiky o rozměru 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
BMW M3 30 Jahre by měla v přepočtu na naší měnu, stát lehce přes 2,5 milionu korun. První vyrobené kusy se přitom dostanou ke svým majitelům v půlce letošního léta.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?