BMW slaví 30. let od uvedení první M3ky na světové trhy. K té příležitosti tak vypustila do světa první fotky nové edice Edice 30 Years pro model M3 aktuální generace.
Nová edice dorazí v létě v limitovaném počtu 500 kusů a podle čeho jí bezpečně poznáme? Tak například karoserie vozu dostane metalický lak Macao Blue. Ten byl přitom u první generace M3 nabízen jen jako příplatkov položka. Případně si bude moci majitel zakoupit exemplář se stříbrnou metalízou.
Omezená edice této M3 je taktéž vybavena paketem Competition. To znamená, že pod kapotou pracuje upravený motor s o 19 koní větším výkonem. Celkově tak vůz nabídne 450 koní, které směřují na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek pak lze zvolit sedmistupňový dvouspojkový automat.
V základní výbavě najdeme adaptivní podvozek, technici BMW instalovali i nové pružiny, stabilizátory a tlumiče. Drobného přeladění se dočkal taktéž aktivní diferenciál na zadní nápravě a stabilizační systém.
Exteriér BMW M3 30 Jahre je zkrášlen o lesklé černé lišty bočních oken, tmavě chromované koncovky výfuku a na karoserii jsou umístěny loga edice s nápisem 30 Years M3. Co se týče kabiny, v ní najdeme sportovní sedadla, taktéž loga edice, prvotřídní kůži Merino ve dvoubarevném provedení s kontrastním prošíváním a karbon.
Tato 500 kusová edice stojí na kovaných 20" kolech z lehkých slitin se specifickým designem, který si bere odkaz na první generaci eMtrojky. Mimochodem, kola mají nazuta pneumatiky o rozměru 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
BMW M3 30 Jahre by měla v přepočtu na naší měnu, stát lehce přes 2,5 milionu korun. První vyrobené kusy se přitom dostanou ke svým majitelům v půlce letošního léta.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?