Je to pár dní zpět, co nám Subaru naznačilo příchod sportovní verze modelu Levorg. Ta je zatím určena výhradně pro japonský trh, jenže je dost možné, že se jí časem dočká i Evropa.
Tento týden se Subaru rozhoupalo a ve světové premiéře představilo právě Levorg STI. Tohle drsně vypadající kombi tak přinášíme na prvních fotkách a máme o něm první sadu informací, co vlastně od něj mohou prozatím výhradně Japonci očekávat.
Subaru vůz pojmenovalo jako Levorg STI Sport a na první pohled jej určitě poznáte. Typickým znakem je upravený přední nárazník, maska chladiče, LED diodové přední mlhovky, osmnáctipalcová kola a dvě poměrně pohledné koncovky výfuku.
Po přesunutí do kabiny si všimneme červených log STI, vtisknutých do sportovních sedadel. Nechybí ani kombinace červené a černé kůže, kontrastní nit na volantu, voliči převodovky anebo vrchu palubní desky.
Co se týče motoru, pod kapotou je umístěn 300koňový agregát s objemem 2.0 litru. Verze STI Sport má taktéž přepracované přední zavěšení a vůz dostal adaptivní tlumiče DampMatic II. Posledním přepracovaným prvkem je i posilovač řízení, který má řidiči poskytnout větší zpětnou vazbu.
Velkou zajímavostí je fakt, že Subaru nabídne Levorg STI Sport i v kombinaci se slabší přeplňovanou šestnáctistovkou. Ta se totiž prodává i u nás v Evropě, a tak je dost možné, že právě tuhle verzi brzy zařadí české zastoupení značky do své nabídky. Zákazníci by to podle nás velmi ocenili, prozatím je totiž Levorg nabízen prakticky jen v jednom provedení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.