Je to pár dní zpět, co nám Subaru naznačilo příchod sportovní verze modelu Levorg. Ta je zatím určena výhradně pro japonský trh, jenže je dost možné, že se jí časem dočká i Evropa.
Tento týden se Subaru rozhoupalo a ve světové premiéře představilo právě Levorg STI. Tohle drsně vypadající kombi tak přinášíme na prvních fotkách a máme o něm první sadu informací, co vlastně od něj mohou prozatím výhradně Japonci očekávat.
Subaru vůz pojmenovalo jako Levorg STI Sport a na první pohled jej určitě poznáte. Typickým znakem je upravený přední nárazník, maska chladiče, LED diodové přední mlhovky, osmnáctipalcová kola a dvě poměrně pohledné koncovky výfuku.
Po přesunutí do kabiny si všimneme červených log STI, vtisknutých do sportovních sedadel. Nechybí ani kombinace červené a černé kůže, kontrastní nit na volantu, voliči převodovky anebo vrchu palubní desky.
Co se týče motoru, pod kapotou je umístěn 300koňový agregát s objemem 2.0 litru. Verze STI Sport má taktéž přepracované přední zavěšení a vůz dostal adaptivní tlumiče DampMatic II. Posledním přepracovaným prvkem je i posilovač řízení, který má řidiči poskytnout větší zpětnou vazbu.
Velkou zajímavostí je fakt, že Subaru nabídne Levorg STI Sport i v kombinaci se slabší přeplňovanou šestnáctistovkou. Ta se totiž prodává i u nás v Evropě, a tak je dost možné, že právě tuhle verzi brzy zařadí české zastoupení značky do své nabídky. Zákazníci by to podle nás velmi ocenili, prozatím je totiž Levorg nabízen prakticky jen v jednom provedení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?