Nissan GT-R Nismo nabídne ještě lepší jízdní vlastnosti, výkon se nezměnil

Omlazený Nissan GT-R přijíždí také v ultimativním provedení Nismo.
Omlazený Nissan GT-R přijíždí také v ultimativním provedení Nismo., foto: Nissan
ar6 27. května 2016 14:40
Sdílej:

Omlazený Nissan GT-R měl premiéru pár týdnů zpátky v New Yorku, vidět jsme ho ale mohli již také na české půdě. Ke standardnímu modelu poslední roky také neodmyslitelně patří ještě ultimativnější verze Nismo, jejíž omlazená podoba přijela na slavný Nürburgring.

Základní vizuální změny jsou stejné jako u standardního GT-R, to znamená masku chladiče ve tvaru písmene V a přepracovaný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Nárazník jako takový je nicméně vyroben z karbonu a obsahuje také poměrně výrazný splitter, což jej dost výrazně odlišuje od dříve představeného provedení. Kapota byla vyztužena tak, že i nejvyšších rychlostech drží pevně svůj tvar. Z profilu vyniknou karbonové nástavce prahů, vzadu je pak vedle difuzoru ze stejného materiálu také velké zadní křídlo. Celkově GT-R Nismo generuje, i díky upraveným částem karosérie, vyšší přítlak než kterýkoliv jiný vůz japonské automobilky.

Ač je Nismo více ultimativním nástrojem, kabina stejně obsahuje většinu luxusního prvků běžného GT-R. Po faceliftu to tak znamená novou palubní desku, přepracovaný volant nebo lépe tvarovanou loketní opěrku, vše potažené Alcantarou. Středová konzole má nově pouze 11 tlačítek a osmipalcovou dotykovou obrazovku s většími ikonami. Ovládat ji lze rovněž pomocí otočného ovladače, umístěném na karbonovém středovém tunelu. Unikátní jsou pro Nismo skořepiny Recaro s karbonovou konstrukcí, potažené černou kůží a červenou Alcantarou.

Jestliže byly jízdní vlastnosti před modernizací takřka fenomenální, po ní by se měly ztratit jakékoliv pochybnosti. Nissan totiž pořádně vyztužil celou karosérii, díky čemuž mohl také upravit nastavitelné tlumiče Bilsterin, pružiny a stabilizátory. Oproti předchozí verzi tak novinka produkuje nejen vyšší přítlak, ale i větší úroveň přilnavosti. To se projevuje především při jízdě v zatáčkách nebo při slalomu mezi kužely. Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, produkující 600 koní při 6800 ot./min a 652 Nm mezi 3600 - 5600 ot./min. Všechna kola i nadále pohání šestistupňový dvouspojkový automat.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?