Omlazený Nissan GT-R měl premiéru pár týdnů zpátky v New Yorku, vidět jsme ho ale mohli již také na české půdě. Ke standardnímu modelu poslední roky také neodmyslitelně patří ještě ultimativnější verze Nismo, jejíž omlazená podoba přijela na slavný Nürburgring.
Základní vizuální změny jsou stejné jako u standardního GT-R, to znamená masku chladiče ve tvaru písmene V a přepracovaný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Nárazník jako takový je nicméně vyroben z karbonu a obsahuje také poměrně výrazný splitter, což jej dost výrazně odlišuje od dříve představeného provedení. Kapota byla vyztužena tak, že i nejvyšších rychlostech drží pevně svůj tvar. Z profilu vyniknou karbonové nástavce prahů, vzadu je pak vedle difuzoru ze stejného materiálu také velké zadní křídlo. Celkově GT-R Nismo generuje, i díky upraveným částem karosérie, vyšší přítlak než kterýkoliv jiný vůz japonské automobilky.
Ač je Nismo více ultimativním nástrojem, kabina stejně obsahuje většinu luxusního prvků běžného GT-R. Po faceliftu to tak znamená novou palubní desku, přepracovaný volant nebo lépe tvarovanou loketní opěrku, vše potažené Alcantarou. Středová konzole má nově pouze 11 tlačítek a osmipalcovou dotykovou obrazovku s většími ikonami. Ovládat ji lze rovněž pomocí otočného ovladače, umístěném na karbonovém středovém tunelu. Unikátní jsou pro Nismo skořepiny Recaro s karbonovou konstrukcí, potažené černou kůží a červenou Alcantarou.
Jestliže byly jízdní vlastnosti před modernizací takřka fenomenální, po ní by se měly ztratit jakékoliv pochybnosti. Nissan totiž pořádně vyztužil celou karosérii, díky čemuž mohl také upravit nastavitelné tlumiče Bilsterin, pružiny a stabilizátory. Oproti předchozí verzi tak novinka produkuje nejen vyšší přítlak, ale i větší úroveň přilnavosti. To se projevuje především při jízdě v zatáčkách nebo při slalomu mezi kužely. Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, produkující 600 koní při 6800 ot./min a 652 Nm mezi 3600 - 5600 ot./min. Všechna kola i nadále pohání šestistupňový dvouspojkový automat.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.