Omlazený Nissan GT-R měl premiéru pár týdnů zpátky v New Yorku, vidět jsme ho ale mohli již také na české půdě. Ke standardnímu modelu poslední roky také neodmyslitelně patří ještě ultimativnější verze Nismo, jejíž omlazená podoba přijela na slavný Nürburgring.
Základní vizuální změny jsou stejné jako u standardního GT-R, to znamená masku chladiče ve tvaru písmene V a přepracovaný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Nárazník jako takový je nicméně vyroben z karbonu a obsahuje také poměrně výrazný splitter, což jej dost výrazně odlišuje od dříve představeného provedení. Kapota byla vyztužena tak, že i nejvyšších rychlostech drží pevně svůj tvar. Z profilu vyniknou karbonové nástavce prahů, vzadu je pak vedle difuzoru ze stejného materiálu také velké zadní křídlo. Celkově GT-R Nismo generuje, i díky upraveným částem karosérie, vyšší přítlak než kterýkoliv jiný vůz japonské automobilky.
Ač je Nismo více ultimativním nástrojem, kabina stejně obsahuje většinu luxusního prvků běžného GT-R. Po faceliftu to tak znamená novou palubní desku, přepracovaný volant nebo lépe tvarovanou loketní opěrku, vše potažené Alcantarou. Středová konzole má nově pouze 11 tlačítek a osmipalcovou dotykovou obrazovku s většími ikonami. Ovládat ji lze rovněž pomocí otočného ovladače, umístěném na karbonovém středovém tunelu. Unikátní jsou pro Nismo skořepiny Recaro s karbonovou konstrukcí, potažené černou kůží a červenou Alcantarou.
Jestliže byly jízdní vlastnosti před modernizací takřka fenomenální, po ní by se měly ztratit jakékoliv pochybnosti. Nissan totiž pořádně vyztužil celou karosérii, díky čemuž mohl také upravit nastavitelné tlumiče Bilsterin, pružiny a stabilizátory. Oproti předchozí verzi tak novinka produkuje nejen vyšší přítlak, ale i větší úroveň přilnavosti. To se projevuje především při jízdě v zatáčkách nebo při slalomu mezi kužely. Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, produkující 600 koní při 6800 ot./min a 652 Nm mezi 3600 - 5600 ot./min. Všechna kola i nadále pohání šestistupňový dvouspojkový automat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?