Omlazený Nissan GT-R měl premiéru pár týdnů zpátky v New Yorku, vidět jsme ho ale mohli již také na české půdě. Ke standardnímu modelu poslední roky také neodmyslitelně patří ještě ultimativnější verze Nismo, jejíž omlazená podoba přijela na slavný Nürburgring.
Základní vizuální změny jsou stejné jako u standardního GT-R, to znamená masku chladiče ve tvaru písmene V a přepracovaný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Nárazník jako takový je nicméně vyroben z karbonu a obsahuje také poměrně výrazný splitter, což jej dost výrazně odlišuje od dříve představeného provedení. Kapota byla vyztužena tak, že i nejvyšších rychlostech drží pevně svůj tvar. Z profilu vyniknou karbonové nástavce prahů, vzadu je pak vedle difuzoru ze stejného materiálu také velké zadní křídlo. Celkově GT-R Nismo generuje, i díky upraveným částem karosérie, vyšší přítlak než kterýkoliv jiný vůz japonské automobilky.
Ač je Nismo více ultimativním nástrojem, kabina stejně obsahuje většinu luxusního prvků běžného GT-R. Po faceliftu to tak znamená novou palubní desku, přepracovaný volant nebo lépe tvarovanou loketní opěrku, vše potažené Alcantarou. Středová konzole má nově pouze 11 tlačítek a osmipalcovou dotykovou obrazovku s většími ikonami. Ovládat ji lze rovněž pomocí otočného ovladače, umístěném na karbonovém středovém tunelu. Unikátní jsou pro Nismo skořepiny Recaro s karbonovou konstrukcí, potažené černou kůží a červenou Alcantarou.
Jestliže byly jízdní vlastnosti před modernizací takřka fenomenální, po ní by se měly ztratit jakékoliv pochybnosti. Nissan totiž pořádně vyztužil celou karosérii, díky čemuž mohl také upravit nastavitelné tlumiče Bilsterin, pružiny a stabilizátory. Oproti předchozí verzi tak novinka produkuje nejen vyšší přítlak, ale i větší úroveň přilnavosti. To se projevuje především při jízdě v zatáčkách nebo při slalomu mezi kužely. Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, produkující 600 koní při 6800 ot./min a 652 Nm mezi 3600 - 5600 ot./min. Všechna kola i nadále pohání šestistupňový dvouspojkový automat.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?