Budoucnost Volkswagenu Beetle je obestřena otazníky a z posledních zpráv se zdá, že další generaci se jinak vydařené retro nedočká. Němci tak alespoň kupé a kabrioletu nadělili omlazovací kúru s agresivnějšími designovými prvky.
Modernizace vzhledově povedeného vozu není nikterak výrazná. Ve verzích Basic a Design vlastně stojí za pozornost jen sportovnější nárazníky. Více změn zaznamenalo provedení Sport, přejmenované na R-Line. To se pyšní výrazně tvarovanými nárazníky s lesklými černými nasávacími otvory nebo malým přívodem vzduchu mezi kapotou a nárazníkem. Pro všechny tři varianty jsou dostupné nové laky karosérie, zelená metalíza Bottle a stříbrno-bílá metalíza, stejně jako 17- nebo 18palcová litá kola pro Design a R-Line a zatmavená zadní LED světla.
Podsvícení přístrojové desky je nyní o něco jasnější, což by spolu s upravenou grafikou budíků mělo zajistit lepší čitelnost. Beetle R-Line bude mít ve vrchní části středové konzole trojici přídavných budíků, které jsou známé i z jiných modelů Volkswagenu. Kromě těchto změn došlo i na větší individualizaci, dostupné tak budou tři nové typy čalounění nebo upravené designové balíčky. Spolu s designovými doplňky R-Line bude za 895 eur (cca 24 200 korun) dostupný i stejnojmenný interiérový paket, obsahující sportovní kožený volant, loga na sedadlech a prazích nebo textilní čalounění, volitelně zaměnitelné za kůži Vienna.
V motorovém prostoru se neudály žádné změny, výkonová paleta zážehových a naftových motorů tak sahá od 105 do 220 koní. V Evropě se premiérově objeví speciální verze Denim v modré metalíze Stonewashed a s modrou plátěnou střechou u kabrioletu, jezdící na 17palcových kolech. Uvnitř jsou modré akcenty na sedadlech nebo odkládací kapsy, připomínající ty na džínách. Základní cena speciální edice je 23 600 eur (cca 638 000 korun). Vedle této „limitky“ nabídne Volkswagen také verzi Allstar s extra výbavou za nejméně 22 775 eur (cca 616 000 korun) a luxusní provedení Exclusive za nejméně 24 200 eur (cca 654 000 korun) u kupé a 28 550 eur (cca 772 000 korun). Standardní provedení pak startuje na 18 375 eurech (cca 497 000 korun), respektive 22 800 eurech (cca 616 000 korun).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.