Budoucnost Volkswagenu Beetle je obestřena otazníky a z posledních zpráv se zdá, že další generaci se jinak vydařené retro nedočká. Němci tak alespoň kupé a kabrioletu nadělili omlazovací kúru s agresivnějšími designovými prvky.
Modernizace vzhledově povedeného vozu není nikterak výrazná. Ve verzích Basic a Design vlastně stojí za pozornost jen sportovnější nárazníky. Více změn zaznamenalo provedení Sport, přejmenované na R-Line. To se pyšní výrazně tvarovanými nárazníky s lesklými černými nasávacími otvory nebo malým přívodem vzduchu mezi kapotou a nárazníkem. Pro všechny tři varianty jsou dostupné nové laky karosérie, zelená metalíza Bottle a stříbrno-bílá metalíza, stejně jako 17- nebo 18palcová litá kola pro Design a R-Line a zatmavená zadní LED světla.
Podsvícení přístrojové desky je nyní o něco jasnější, což by spolu s upravenou grafikou budíků mělo zajistit lepší čitelnost. Beetle R-Line bude mít ve vrchní části středové konzole trojici přídavných budíků, které jsou známé i z jiných modelů Volkswagenu. Kromě těchto změn došlo i na větší individualizaci, dostupné tak budou tři nové typy čalounění nebo upravené designové balíčky. Spolu s designovými doplňky R-Line bude za 895 eur (cca 24 200 korun) dostupný i stejnojmenný interiérový paket, obsahující sportovní kožený volant, loga na sedadlech a prazích nebo textilní čalounění, volitelně zaměnitelné za kůži Vienna.
V motorovém prostoru se neudály žádné změny, výkonová paleta zážehových a naftových motorů tak sahá od 105 do 220 koní. V Evropě se premiérově objeví speciální verze Denim v modré metalíze Stonewashed a s modrou plátěnou střechou u kabrioletu, jezdící na 17palcových kolech. Uvnitř jsou modré akcenty na sedadlech nebo odkládací kapsy, připomínající ty na džínách. Základní cena speciální edice je 23 600 eur (cca 638 000 korun). Vedle této „limitky“ nabídne Volkswagen také verzi Allstar s extra výbavou za nejméně 22 775 eur (cca 616 000 korun) a luxusní provedení Exclusive za nejméně 24 200 eur (cca 654 000 korun) u kupé a 28 550 eur (cca 772 000 korun). Standardní provedení pak startuje na 18 375 eurech (cca 497 000 korun), respektive 22 800 eurech (cca 616 000 korun).
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?