Budoucnost Volkswagenu Beetle je obestřena otazníky a z posledních zpráv se zdá, že další generaci se jinak vydařené retro nedočká. Němci tak alespoň kupé a kabrioletu nadělili omlazovací kúru s agresivnějšími designovými prvky.
Modernizace vzhledově povedeného vozu není nikterak výrazná. Ve verzích Basic a Design vlastně stojí za pozornost jen sportovnější nárazníky. Více změn zaznamenalo provedení Sport, přejmenované na R-Line. To se pyšní výrazně tvarovanými nárazníky s lesklými černými nasávacími otvory nebo malým přívodem vzduchu mezi kapotou a nárazníkem. Pro všechny tři varianty jsou dostupné nové laky karosérie, zelená metalíza Bottle a stříbrno-bílá metalíza, stejně jako 17- nebo 18palcová litá kola pro Design a R-Line a zatmavená zadní LED světla.
Podsvícení přístrojové desky je nyní o něco jasnější, což by spolu s upravenou grafikou budíků mělo zajistit lepší čitelnost. Beetle R-Line bude mít ve vrchní části středové konzole trojici přídavných budíků, které jsou známé i z jiných modelů Volkswagenu. Kromě těchto změn došlo i na větší individualizaci, dostupné tak budou tři nové typy čalounění nebo upravené designové balíčky. Spolu s designovými doplňky R-Line bude za 895 eur (cca 24 200 korun) dostupný i stejnojmenný interiérový paket, obsahující sportovní kožený volant, loga na sedadlech a prazích nebo textilní čalounění, volitelně zaměnitelné za kůži Vienna.
V motorovém prostoru se neudály žádné změny, výkonová paleta zážehových a naftových motorů tak sahá od 105 do 220 koní. V Evropě se premiérově objeví speciální verze Denim v modré metalíze Stonewashed a s modrou plátěnou střechou u kabrioletu, jezdící na 17palcových kolech. Uvnitř jsou modré akcenty na sedadlech nebo odkládací kapsy, připomínající ty na džínách. Základní cena speciální edice je 23 600 eur (cca 638 000 korun). Vedle této „limitky“ nabídne Volkswagen také verzi Allstar s extra výbavou za nejméně 22 775 eur (cca 616 000 korun) a luxusní provedení Exclusive za nejméně 24 200 eur (cca 654 000 korun) u kupé a 28 550 eur (cca 772 000 korun). Standardní provedení pak startuje na 18 375 eurech (cca 497 000 korun), respektive 22 800 eurech (cca 616 000 korun).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.