Volkswagen Beetle zřejmě čeká na smrt, přesto se dočkal lehké modernizace

Volkswagen Beetle přijíždí ve zmodernizovaném provedení, změny jsou ale spíše decentní.
Volkswagen Beetle přijíždí ve zmodernizovaném provedení, změny jsou ale spíše decentní., foto: Volkswagen
ar6 28. května 2016 17:52
Sdílej:

Budoucnost Volkswagenu Beetle je obestřena otazníky a z posledních zpráv se zdá, že další generaci se jinak vydařené retro nedočká. Němci tak alespoň kupé a kabrioletu nadělili omlazovací kúru s agresivnějšími designovými prvky.

Modernizace vzhledově povedeného vozu není nikterak výrazná. Ve verzích Basic a Design vlastně stojí za pozornost jen sportovnější nárazníky. Více změn zaznamenalo provedení Sport, přejmenované na R-Line. To se pyšní výrazně tvarovanými nárazníky s lesklými černými nasávacími otvory nebo malým přívodem vzduchu mezi kapotou a nárazníkem. Pro všechny tři varianty jsou dostupné nové laky karosérie, zelená metalíza Bottle a stříbrno-bílá metalíza, stejně jako 17- nebo 18palcová litá kola pro Design a R-Line a zatmavená zadní LED světla.

Podsvícení přístrojové desky je nyní o něco jasnější, což by spolu s upravenou grafikou budíků mělo zajistit lepší čitelnost. Beetle R-Line bude mít ve vrchní části středové konzole trojici přídavných budíků, které jsou známé i z jiných modelů Volkswagenu. Kromě těchto změn došlo i na větší individualizaci, dostupné tak budou tři nové typy čalounění nebo upravené designové balíčky. Spolu s designovými doplňky R-Line bude za 895 eur (cca 24 200 korun) dostupný i stejnojmenný interiérový paket, obsahující sportovní kožený volant, loga na sedadlech a prazích nebo textilní čalounění, volitelně zaměnitelné za kůži Vienna.

V motorovém prostoru se neudály žádné změny, výkonová paleta zážehových a naftových motorů tak sahá od 105 do 220 koní. V Evropě se premiérově objeví speciální verze Denim v modré metalíze Stonewashed a s modrou plátěnou střechou u kabrioletu, jezdící na 17palcových kolech. Uvnitř jsou modré akcenty na sedadlech nebo odkládací kapsy, připomínající ty na džínách. Základní cena speciální edice je 23 600 eur (cca 638 000 korun). Vedle této „limitky“ nabídne Volkswagen také verzi Allstar s extra výbavou za nejméně 22 775 eur (cca 616 000 korun) a luxusní provedení Exclusive za nejméně 24 200 eur (cca 654 000 korun) u kupé a 28 550 eur (cca 772 000 korun). Standardní provedení pak startuje na 18 375 eurech (cca 497 000 korun), respektive 22 800 eurech (cca 616 000 korun).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.