Kupé s okřídleným šípem se vrací, Atero je však pouze studentským projektem

Škoda Atero je projektem studentů, vzniklým na základě Rapidu Spaceback.
Škoda Atero je projektem studentů, vzniklým na základě Rapidu Spaceback., foto: Škoda Auto
ar6 26. května 2016 03:15
Sdílej:

Kupé s okřídleným šípem ve znaku od dob dvojice Garde a Rapid mnoho nadšenců tak trochu postrádá. Byly tady pokusy se sportovnějším Favoritem nebo velkým Tudorem, ani jeden však nepřekročil práh koncepční fáze. Jiné to pravděpodobně nebude ani v případě modelu Atero, který vychází z běžného Rapidu Spaceback.

Škoda Atero je projektem 26 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škody v Mladé Boleslavi. Celkově jde o třetí projekt střední školy, v minulých letech studenti postavili otevřený CitiJet a pickup Fabia Funstar. Čtyři studentky a dvaadvacet studentů na autě pracovalo asi 1700 hodin, výsledkem je pak podle Škody vůz, jehož základ poznáte jen těžko.

To při pohledu na přední část 4,3 metru dlouhého kupé s výklopnou zádí není tak úplně pravda. Ačkoliv jsou tady větší nasávací otvor v nárazníku, LED diodová světla nebo odvětrávaná kapota, pořád je to Rapid jako ho známe. Zadní část s rychle se svažující střechou, nově tvarovaným víkem kufru, včetně spoileru, nebo nárazníkem, do něhož jsou integrovány dvě koncovky výfuku z Octavie RS, už je přece jenom jiná písnička.

V porovnání s běžným Spacebackem ale nedošlo jen k úpravě střechy. B-sloupky jsou umístěný více vzadu, C-sloupky pak mají nový sklon. Spodní linie oken potom za jediným párem dveří, který byl prodloužen, roste o něco rychleji. Zajímavá jsou 18palcová kola Turini z Octavie s černým lakováním a červenými lemy. Tato kombinace barevně ladí se zbytkem karosérie, neboť většině dílů v černém odstínu Magic sekundují detaily v červené Corrida.

Malinko tuningově působí červené podsvícení podvozku, ladící barevně s LED diodovým osvětlením kabiny. V kufru je umístěný subwoofer audiosystému, který má 14 reproduktorů a celkovou sílu až 1800 wattů. Pod kapotou je čtrnáctistovka TSI o výkonu 125 koní, známá také z běžné nabídky. Na přední kola posílá sílu sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, bezpečnější zastavení obstarávají ručně děrované kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě.

Stalo se