Kupé s okřídleným šípem se vrací, Atero je však pouze studentským projektem

Škoda Atero je projektem studentů, vzniklým na základě Rapidu Spaceback.
Škoda Atero je projektem studentů, vzniklým na základě Rapidu Spaceback., foto: Škoda Auto
ar6 26. května 2016 03:15
Sdílej:

Kupé s okřídleným šípem ve znaku od dob dvojice Garde a Rapid mnoho nadšenců tak trochu postrádá. Byly tady pokusy se sportovnějším Favoritem nebo velkým Tudorem, ani jeden však nepřekročil práh koncepční fáze. Jiné to pravděpodobně nebude ani v případě modelu Atero, který vychází z běžného Rapidu Spaceback.

Škoda Atero je projektem 26 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škody v Mladé Boleslavi. Celkově jde o třetí projekt střední školy, v minulých letech studenti postavili otevřený CitiJet a pickup Fabia Funstar. Čtyři studentky a dvaadvacet studentů na autě pracovalo asi 1700 hodin, výsledkem je pak podle Škody vůz, jehož základ poznáte jen těžko.

To při pohledu na přední část 4,3 metru dlouhého kupé s výklopnou zádí není tak úplně pravda. Ačkoliv jsou tady větší nasávací otvor v nárazníku, LED diodová světla nebo odvětrávaná kapota, pořád je to Rapid jako ho známe. Zadní část s rychle se svažující střechou, nově tvarovaným víkem kufru, včetně spoileru, nebo nárazníkem, do něhož jsou integrovány dvě koncovky výfuku z Octavie RS, už je přece jenom jiná písnička.

V porovnání s běžným Spacebackem ale nedošlo jen k úpravě střechy. B-sloupky jsou umístěný více vzadu, C-sloupky pak mají nový sklon. Spodní linie oken potom za jediným párem dveří, který byl prodloužen, roste o něco rychleji. Zajímavá jsou 18palcová kola Turini z Octavie s černým lakováním a červenými lemy. Tato kombinace barevně ladí se zbytkem karosérie, neboť většině dílů v černém odstínu Magic sekundují detaily v červené Corrida.

Malinko tuningově působí červené podsvícení podvozku, ladící barevně s LED diodovým osvětlením kabiny. V kufru je umístěný subwoofer audiosystému, který má 14 reproduktorů a celkovou sílu až 1800 wattů. Pod kapotou je čtrnáctistovka TSI o výkonu 125 koní, známá také z běžné nabídky. Na přední kola posílá sílu sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, bezpečnější zastavení obstarávají ručně děrované kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.