Tchajwanská automobilka Luxgen se až doposud zaměřovala především na velká MPV a SUV, základ její nabídky pak tvoří sedan střední třídy. Teď se výrobce, úspěšný především ve své domovině a také Číně, rozhodl zamířit o segment níže. Sedan S3 navíc vypadá docela zajímavě a dostane také elektrický pohon.
Luxgen S3 je postaven na zkrácené platformě sedanu S5, což znamená mimo jiné rozvor 2620 milimetrů a celkovou délku 4550 milimetrů. To jsou na sedan nižší střední třídy spíše průměrné hodnoty. Alespoň částečně se je tchajwanský vůz snaží vykompenzovat poměrně zajímavým designem. Přední části dominuje velká maska chladiče, opticky velmi komplikovaná světla jsou v nejvyšší výbavové linii vybavena LED diodami pro denní svícení. Robustnost vozu (na stránkách výrobce se profiluje jako cross sedan) dodávají vyšší světlá výška a tmavě lakovaná spodní část nárazníků a bočních prahů. Celkový dojem z vozu malinko kazí zavalitá zadní část s možná až příliš tuningově vypadajícími světly.
Kabina působí na první pohled docela rozpačitě. Mohutné středové konzoli už v základní výbavě dominuje devítipalcový displej multimediálního systému s možností propojení chytrého telefonu, za příplatek (nebo ve vyšších výbavách) obsahující například panoramatický pohled na okolí vozu, rozhraní Android Auto nebo navigaci. Povedlo se také „prošívání“ plastu před spolujezdcem, navozující dojem čalouněné plochy. Naopak poměrně lacině vypadá falešné karbonové obložení, zastarale potom ovládání klimatizace. Kufr v základním uspořádání pojme 470 litrů.
Pod kapotou se zatím objevuje atmosférická šestnáctistovka o výkonu 116 koní s automatem CVT, která má možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů. Příští rok je v plánu uvedení přeplňované šestnáctistovky původem od Skupiny PSA, vyloučeno není ani hybridní provedení. Vedle standardní spalovací verze existuje jako koncept také provedení s elektromotorem o výkonu 204 koní, jehož baterie s kapacitou 33 kWh stačí na dojezd 250 kilometrů. S rychlonabíječkou přitom doplnění 80 procent kapacity akumulátoru zabere pouze 40 minut. V prodeji se nicméně zatím objeví pouze zážehová šestnáctistovka, a to rovnou ve čtyřech výbavových stupních. Cenové rozpětí se pohybuje mezi 559 000 až 699 000 tchajwanskými dolary (cca 413 000 - 516 000 korun).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.