Tchajwanská automobilka Luxgen se až doposud zaměřovala především na velká MPV a SUV, základ její nabídky pak tvoří sedan střední třídy. Teď se výrobce, úspěšný především ve své domovině a také Číně, rozhodl zamířit o segment níže. Sedan S3 navíc vypadá docela zajímavě a dostane také elektrický pohon.
Luxgen S3 je postaven na zkrácené platformě sedanu S5, což znamená mimo jiné rozvor 2620 milimetrů a celkovou délku 4550 milimetrů. To jsou na sedan nižší střední třídy spíše průměrné hodnoty. Alespoň částečně se je tchajwanský vůz snaží vykompenzovat poměrně zajímavým designem. Přední části dominuje velká maska chladiče, opticky velmi komplikovaná světla jsou v nejvyšší výbavové linii vybavena LED diodami pro denní svícení. Robustnost vozu (na stránkách výrobce se profiluje jako cross sedan) dodávají vyšší světlá výška a tmavě lakovaná spodní část nárazníků a bočních prahů. Celkový dojem z vozu malinko kazí zavalitá zadní část s možná až příliš tuningově vypadajícími světly.
Kabina působí na první pohled docela rozpačitě. Mohutné středové konzoli už v základní výbavě dominuje devítipalcový displej multimediálního systému s možností propojení chytrého telefonu, za příplatek (nebo ve vyšších výbavách) obsahující například panoramatický pohled na okolí vozu, rozhraní Android Auto nebo navigaci. Povedlo se také „prošívání“ plastu před spolujezdcem, navozující dojem čalouněné plochy. Naopak poměrně lacině vypadá falešné karbonové obložení, zastarale potom ovládání klimatizace. Kufr v základním uspořádání pojme 470 litrů.
Pod kapotou se zatím objevuje atmosférická šestnáctistovka o výkonu 116 koní s automatem CVT, která má možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů. Příští rok je v plánu uvedení přeplňované šestnáctistovky původem od Skupiny PSA, vyloučeno není ani hybridní provedení. Vedle standardní spalovací verze existuje jako koncept také provedení s elektromotorem o výkonu 204 koní, jehož baterie s kapacitou 33 kWh stačí na dojezd 250 kilometrů. S rychlonabíječkou přitom doplnění 80 procent kapacity akumulátoru zabere pouze 40 minut. V prodeji se nicméně zatím objeví pouze zážehová šestnáctistovka, a to rovnou ve čtyřech výbavových stupních. Cenové rozpětí se pohybuje mezi 559 000 až 699 000 tchajwanskými dolary (cca 413 000 - 516 000 korun).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?