Tchajwanská automobilka Luxgen se až doposud zaměřovala především na velká MPV a SUV, základ její nabídky pak tvoří sedan střední třídy. Teď se výrobce, úspěšný především ve své domovině a také Číně, rozhodl zamířit o segment níže. Sedan S3 navíc vypadá docela zajímavě a dostane také elektrický pohon.
Luxgen S3 je postaven na zkrácené platformě sedanu S5, což znamená mimo jiné rozvor 2620 milimetrů a celkovou délku 4550 milimetrů. To jsou na sedan nižší střední třídy spíše průměrné hodnoty. Alespoň částečně se je tchajwanský vůz snaží vykompenzovat poměrně zajímavým designem. Přední části dominuje velká maska chladiče, opticky velmi komplikovaná světla jsou v nejvyšší výbavové linii vybavena LED diodami pro denní svícení. Robustnost vozu (na stránkách výrobce se profiluje jako cross sedan) dodávají vyšší světlá výška a tmavě lakovaná spodní část nárazníků a bočních prahů. Celkový dojem z vozu malinko kazí zavalitá zadní část s možná až příliš tuningově vypadajícími světly.
Kabina působí na první pohled docela rozpačitě. Mohutné středové konzoli už v základní výbavě dominuje devítipalcový displej multimediálního systému s možností propojení chytrého telefonu, za příplatek (nebo ve vyšších výbavách) obsahující například panoramatický pohled na okolí vozu, rozhraní Android Auto nebo navigaci. Povedlo se také „prošívání“ plastu před spolujezdcem, navozující dojem čalouněné plochy. Naopak poměrně lacině vypadá falešné karbonové obložení, zastarale potom ovládání klimatizace. Kufr v základním uspořádání pojme 470 litrů.
Pod kapotou se zatím objevuje atmosférická šestnáctistovka o výkonu 116 koní s automatem CVT, která má možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů. Příští rok je v plánu uvedení přeplňované šestnáctistovky původem od Skupiny PSA, vyloučeno není ani hybridní provedení. Vedle standardní spalovací verze existuje jako koncept také provedení s elektromotorem o výkonu 204 koní, jehož baterie s kapacitou 33 kWh stačí na dojezd 250 kilometrů. S rychlonabíječkou přitom doplnění 80 procent kapacity akumulátoru zabere pouze 40 minut. V prodeji se nicméně zatím objeví pouze zážehová šestnáctistovka, a to rovnou ve čtyřech výbavových stupních. Cenové rozpětí se pohybuje mezi 559 000 až 699 000 tchajwanskými dolary (cca 413 000 - 516 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.