Hyundai i30 N má dostat výkon 260 koní. Pod kapotou se možná objeví dvoulitr

Maskovaný prototyp Hyundaie i30 N
Maskovaný prototyp Hyundaie i30 N, foto: youtube.com
ar5 25. května 2016 08:20
Sdílej:

Téměř rok se na svět dostávají spekulace, hovořící o sportovní verzi modelu Hyundai i30. Nyní to už konečně vypadá, že bychom se mohli dočkat jeho premiéry.

Hyundai k tomu všemu prozradil, že letos se zúčastní 24hodinového závodu na Nürburgringu, kde nasadí své tři vozy. Jedním z nich je vývojový prototyp chystaného Hyundai i30 N, která pod kapotou ukryje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

To zní velmi zajímavě, takže je škoda, že výrobce zatím nezveřejnil žádné výkonnové specifikace. Svým prvním ostrým modelem se pak chce postavit konkurenci, jakou je Seat Leon Cupra 280. Zatím je totiž známo, že motor Hyundaie zvládne produkovat 260 koní a 300 Nm.

Výsledné technické parametry však zůstavají pod pokličkou. Zatím nám tak musí stačit informace, že testovací prototyp má kromě nového motoru i přepracovanou převodovku, zavěšení a tlumiče. Přeladěný je nově posilovač řízení a v sériové produkci by se mohl objevit i decentní bodykit s nafouklými blatníky a sportovnějšími nárazníky.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.