Audi Q2 představuje své motory, základem je skutečně litrový tříválec

ar6, 23. května 2016, 04:00 Google+

Audi Q2 je prvním příspěvkem německé automobilky do segmentu těch nejmenších SUV. Vzhledem ke konkurenci by se navíc dalo říct, že tvoří vlastně segment tak trochu sám pro sebe. Do showroomů vůz zamíří na podzim, už v dostatečném předstihu ale čtyři kruhy zveřejnily klíčová technická data jednotlivých motorů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q2 představuje své motory, základem je tříválec 1.0 TFSI.

Audi Q2 představuje své motory, základem je tříválec 1.0 TFSI. | foto: Audi

Sdílejte článek

Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.

Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.

Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - benzínové motory

  1.0 TFSI 1.0 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 
Quattro
2.0 TFSI
Quattro
Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k
Toč. moment: 190 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm
Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS
Zrychlení: 10,7 s 10,5 s 8,5 s 8,5 s 9,0 s 6,8 s
Max. rychlost: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 205 km/h 219 km/h

Základní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - naftové motory

  1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Quattro
2.0 TDI
Quattro
Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k
Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 7DS 7 DS
Max. rychlost: 10,7 s 10,7 s 8,7 s 8,5 s 8,7 s 7,0 s
Zrychlení: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 202 km/h 218 km/h

Do prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.

Vytisknout

Diskuze: Audi Q2 představuje své motory, základem je skutečně litrový tříválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault Clio Sport V6 v originálním stavu je aktuálně na prodej.

Na prodej je Clio Sport V6 v originálním stavu, nestojí víc než nový Superb

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud