Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.
Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.
Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - benzínové motory
1.0 TFSI | 1.0 TFSI | 1.4 TFSI | 1.4 TFSI | 1.4 TFSI Quattro |
2.0 TFSI Quattro |
|
Výkon: | 116 k | 116 k | 150 k | 150 k | 150 k | 190 k |
Toč. moment: | 190 Nm | 190 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 7 DS | 6 MT | 7 DS | 6 MT | 7 DS |
Zrychlení: | 10,7 s | 10,5 s | 8,5 s | 8,5 s | 9,0 s | 6,8 s |
Max. rychlost: | 190 km/h | 190 km/h | 208 km/h | 208 km/h | 205 km/h | 219 km/h |
Základní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - naftové motory
1.6 TDI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI Quattro |
2.0 TDI Quattro |
|
Výkon: | 116 k | 116 k | 150 k | 150 k | 150 k | 190 k |
Toč. moment: | 250 Nm | 250 Nm | 340 Nm | 340 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 7 DS | 6 MT | 7 DS | 7DS | 7 DS |
Max. rychlost: | 10,7 s | 10,7 s | 8,7 s | 8,5 s | 8,7 s | 7,0 s |
Zrychlení: | 190 km/h | 190 km/h | 208 km/h | 208 km/h | 202 km/h | 218 km/h |
Do prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.