Audi Q2 je prvním příspěvkem německé automobilky do segmentu těch nejmenších SUV. Vzhledem ke konkurenci by se navíc dalo říct, že tvoří vlastně segment tak trochu sám pro sebe. Do showroomů vůz zamíří na podzim, už v dostatečném předstihu ale čtyři kruhy zveřejnily klíčová technická data jednotlivých motorů.
Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.
Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.
Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - benzínové motory
1.0 TFSI 1.0 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI Quattro 2.0 TFSI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 190 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS Zrychlení: 10,7 s 10,5 s 8,5 s 8,5 s 9,0 s 6,8 s Max. rychlost: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 205 km/h 219 km/hZákladní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - naftové motory
1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Quattro 2.0 TDI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 7DS 7 DS Max. rychlost: 10,7 s 10,7 s 8,7 s 8,5 s 8,7 s 7,0 s Zrychlení: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 202 km/h 218 km/hDo prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.