Audi Q2 je prvním příspěvkem německé automobilky do segmentu těch nejmenších SUV. Vzhledem ke konkurenci by se navíc dalo říct, že tvoří vlastně segment tak trochu sám pro sebe. Do showroomů vůz zamíří na podzim, už v dostatečném předstihu ale čtyři kruhy zveřejnily klíčová technická data jednotlivých motorů.
Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.
Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.
Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - benzínové motory
1.0 TFSI 1.0 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI Quattro 2.0 TFSI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 190 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS Zrychlení: 10,7 s 10,5 s 8,5 s 8,5 s 9,0 s 6,8 s Max. rychlost: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 205 km/h 219 km/hZákladní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.
Technické údaje - naftové motory
1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Quattro 2.0 TDI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 7DS 7 DS Max. rychlost: 10,7 s 10,7 s 8,7 s 8,5 s 8,7 s 7,0 s Zrychlení: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 202 km/h 218 km/hDo prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.