Audi Q2 představuje své motory, základem je skutečně litrový tříválec

Audi Q2
Audi Q2, foto: Audi
ar6 23. května 2016 04:00
Sdílej:

Audi Q2 je prvním příspěvkem německé automobilky do segmentu těch nejmenších SUV. Vzhledem ke konkurenci by se navíc dalo říct, že tvoří vlastně segment tak trochu sám pro sebe. Do showroomů vůz zamíří na podzim, už v dostatečném předstihu ale čtyři kruhy zveřejnily klíčová technická data jednotlivých motorů.

Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.

Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.

Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - benzínové motory

  1.0 TFSI 1.0 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI Quattro 2.0 TFSI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 190 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS Zrychlení: 10,7 s 10,5 s 8,5 s 8,5 s 9,0 s 6,8 s Max. rychlost: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 205 km/h 219 km/h

Základní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - naftové motory

  1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Quattro 2.0 TDI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 7DS 7 DS Max. rychlost: 10,7 s 10,7 s 8,7 s 8,5 s 8,7 s 7,0 s Zrychlení: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 202 km/h 218 km/h

Do prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?