Audi Q2 představuje své motory, základem je skutečně litrový tříválec

Audi Q2
Audi Q2, foto: Audi
ar6 23. května 2016 04:00
Sdílej:

Audi Q2 je prvním příspěvkem německé automobilky do segmentu těch nejmenších SUV. Vzhledem ke konkurenci by se navíc dalo říct, že tvoří vlastně segment tak trochu sám pro sebe. Do showroomů vůz zamíří na podzim, už v dostatečném předstihu ale čtyři kruhy zveřejnily klíčová technická data jednotlivých motorů.

Identifikovat na silnici auto, jehož premiéru viděl v březnu ženevský autosalon, nebude příliš velký problém. Může za to velmi výrazná maska chladiče Singleframe ve spojení se širokými C-sloupky. Z profilu vynikají dvě ostré linie a chybět samozřejmě nebudou příplatková full-LED světla na obou koncích vozu. Uvnitř dominuje pověstná německá strohost a preciznost zároveň. Klíčovým prvkem je volně stojící displej audiosystému, infotainmentu nebo navigačního systému MMI. Pochopitelně nebude chybět možnost připojení k internetu nebo ovládání hlasem. Další tisícovky spolkne digitální přístrojový panel nebo průhledový displej.

Malé SUV s délkou 4191 milimetrů, šířkou 1794 milimetrů a výškou 1508 milimetrů stojí na modulární platformě MQB. Při rozvoru náprav o délce 2601 milimetrů se uvnitř ubytuje pětice cestujících a 405 litrů zavazadel. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů. Mezi sedákem a střechou je v přední části 1029 milimetrů, vzadu je potom ve stejné disciplíně 966 milimetrů. Pro ramena je vpředu 1390 a vzadu 1437 milimetrů.

Pod kapotou bude minimálně na počátku prodeje šest pohonných jednotek s několika dalšími kombinacemi převodovek a poháněných náprav. Základem je litrový tříválec TFSI s poháněnou přední nápravou, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Větší čtyřválec 1.4 TFSI nabídne nejen vypínání válců, ale rovněž výběr mezi náhonem na přední nebo všechna kola. V předním případě je výběr mezi manuálem nebo automatem, čtyřkolka má výhradně manuál. Největší dvoulitr TFSI je spojen výhradně se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - benzínové motory

  1.0 TFSI 1.0 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI 1.4 TFSI Quattro 2.0 TFSI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 190 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS Zrychlení: 10,7 s 10,5 s 8,5 s 8,5 s 9,0 s 6,8 s Max. rychlost: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 205 km/h 219 km/h

Základní naftovou jednotkou je 1.6 TDI ve spojení s pohonem předních kol a šestistupňovou manuálem nebo sedmistupňovým S tronicem. Slabší dvoulitrové TDI může volit mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž předokolka má manuál nebo automat a čtyřkolka výhradně S tronic. Vrcholný dvoulitr s výkonem 190 koní je podobně jako nejsilnější benzín kombinován výhradně s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic.

Technické údaje - naftové motory

  1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Quattro 2.0 TDI Quattro Výkon: 116 k 116 k 150 k 150 k 150 k 190 k Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 7 DS 6 MT 7 DS 7DS 7 DS Max. rychlost: 10,7 s 10,7 s 8,7 s 8,5 s 8,7 s 7,0 s Zrychlení: 190 km/h 190 km/h 208 km/h 208 km/h 202 km/h 218 km/h

Do prodeje zamíří Audi Q2 na podzim letošního roku, objednávky však začnou dealeři přijímat již během několika týdnů. V základní výbavě se objeví 17palcová kola, rádio s 5,8palcovým displejem nebo přednárazový systém. Pro zájemce o sportovní vzezření je připravena varianta S line, vyloučen není ani příchod ostré verze Q2 RS.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.