Současný Renault Clio RS už není to, čím bývaly sportovní Renaulty. Pod kapotou mu totiž pracuje přeplňovaná šestnáctistovka a k tomu všemu se vůz nabízí výhradně s automatem. Teď se však objevila nová zpráva o divočejší verzi.
Tou je posílená verze Trophy, která už v základu nabízí překalibrovaný automat a dost lépe naladěný podvozek. Franouzští kolegové z The Automobilist však nyní pustili do světa první fotky ještě ostřejšího provedení.
Prozatím není jasné, jak se vůz vlastně bude jmenovat. Spekulace hovoří o jmenovce Clio RS Trophy R, čemuž by jsme se ani moc nedivili. Karoserie totiž dostala rozšířený body kit, širší prahy, ostřejší nárazníky a velké křídlo.
Podle dostupných informací má dojít především k navýšení výkonu, což znamená, že jeho motor 1,6 Turbo nabídne celkem ohromujících 250 koní. Společně s tím se mluví o lehce přeladěném podvozku, jenže pořád stranou zůstává převodovka.
Ani slovo totiž nepadlo o manuálu, takže je dost možné, že se opět objeví manuál. Divize Renault Sport chce navíc nacpat automat i do většího Méganu RS příští generace. No uvidíme, jasněji bude už v Monacu, kde se tento víkend pojede velká cena Formule 1. Právě při této příležitosti se očekává premiéra vozu v podobě konceptu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?