Teprve nedávno uvedlo Volvo na český trh omlazenou řadu V40, na spadnutí už je ale představení úplně nové generace. Následovník v současnosti nejmenšího modelu švédské automobilky se zatím představil v podobě konceptů 40.1 a 40.2, první z nich se přitom v sérii objeví už za rok.
Současná V40 se na trhu objevuje jako klasický pětidveřový hatchback nebo oplastovaná verze Cross Country. Minimálně druhá varianta bude zachována i v následující generaci, alespoň to tedy naznačuje koncept 40.1 se stylovou dvoubarevnou karosérií, vertikálními zadními světly ve tvaru písmene L, vyšší světlou výškou, oplastováním a samozřejmě LED světly ve tvaru Thorova kladiva.
Volvo 40.2 už není běžným hatchbackem, nýbrž stylovým sedanem. V porovnání výše popsaným konceptem 40.1 má sedan výraznější přední světla (opět s Thorovým kladivem), menší masku chladiče a zadní reflektory ve tvaru písmene C. Těm stál inspirací model S90. Oba nový zástupci řady 40 stojí na modulární platformě CMA, vyvinuté speciálně pro modely této velikosti.
Pod kapotou sériových podob 40.1 i 40.2 se určitě objeví plug-in hybridní ústrojí T5 Twin Engine, složené z tříválcové patnáctistovky, elektromotoru a sedmistupňového dvouspojkového automatu. Časem dojde také na čistě elektrickou verzi a naopak základní provedení pouze s přeplňovaným tříválcem. Vyloučena není ani implementace pohonu všech kol, minimálně v případně plug-in hybridu ve formě druhého elektromotoru na zadní nápravě.
Sériová podoba Volva 40.1 se na trhu objeví již v průběhu příštího roku, 40.2 a další běžněji vídané deriváty dorazí v roce 2018 nebo 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?