Od premiéry nového Renaultu Mégane se na svět dostávájí neustále nové informace, co vše vlastně nabídne ostré provedení RS. Dnes vám tak přinášíme asi nejpodstatnější zprávu.
Ta se týká jeho převodovky. Konkurent Fordu Focus RS by měl disponovat výkonem přes 300 koní a snad jen typ motoru je velkou neznámou. My jen doufáme, že pod kapotou nenajdeme 1,6litrový benzin, to už radši 1,8litrovou jednotku. Nejlepší by byl ale pořádný dvoulitr.
Podle dosavadních zpráv by měl nový Mégane RS nabídnout výhradně automatickou převodovku EDC. S manuálem určitě počítat nemáme. Naznačil to Justin Hovecar, který je vedoucím australského zastoupení Renaultu.
Ten ke všemu řekl: „Myslím si, že v ideálním světě bychom sáhli po obou variantách". Problémem je ale to, že podle průzkumu by po manuálu sáhlo jen malé procento zákazníků. O dost větší zájem je o verzi s automatem EDC, který umožňuje i řazení pádly pod volantem.
To ovšem může znamenat úbytek klientely, protože ne každý chce ostrý hot hatch s automatem. Třeba menší Clio RS současné generace má taktéž výhradně automat EDC a najde se spousta fanoušků, co kvůli tomu raději odešla ke konkurenci.
Potěšit tak může jedině fakt, že nový Mégane RS nabídne lepší zrychlení, údajně i pohon obou náprav a taktéž říditelnou zádní nápravu. Tu nabízí v současnosti i velký sedan Talisman nebo Mégane v provedení GT.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?