Jaguar F-Type je na trhu už pěknou řádku měsíců a v nabídce najdeme docela hodně verzí. Nově se však objevila zpráva, že se v budoucnu dočkáme dalšího, tentokrát trošku netradičního provedení.
Tím je model s čtyřválcem pod kapotou, který se stane novým naprostým základem nabídky. Výsledné shrnutí pak zní tak, že ostrá verze SVR chce drtit Porsche 911 Turbo S, zatímco F-Type s chystaným čtyřválcem si v hledáčku našel modely Cayman a Boxster.
Důvodem je taktéž fakt, že oba zmíněné modely od Porsche dostaly nedávno v rámci modernizace čtyřválcové motory s přeplňováním. Právě to pak stojí za rozhodnutím Jaguaru, nasadit do svého sportovního kupé tentýž motor.
Podle dosavadních zpráv se jedná o dvoulitrový zážehový motor s výkonem přes 240 koní a točivým momentem 340 Nm. Tyhle hodnoty má mimochodem již prodávaný sedan XE, u něhož se benzinový dvoulitr běžně prodává.
Nový varianta F-Typu má dostat méně agresivní vzhled, jeho premiéru pak máme očekávat na začátku příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?