Jaguar F-Type je na trhu už pěknou řádku měsíců a v nabídce najdeme docela hodně verzí. Nově se však objevila zpráva, že se v budoucnu dočkáme dalšího, tentokrát trošku netradičního provedení.
Tím je model s čtyřválcem pod kapotou, který se stane novým naprostým základem nabídky. Výsledné shrnutí pak zní tak, že ostrá verze SVR chce drtit Porsche 911 Turbo S, zatímco F-Type s chystaným čtyřválcem si v hledáčku našel modely Cayman a Boxster.
Důvodem je taktéž fakt, že oba zmíněné modely od Porsche dostaly nedávno v rámci modernizace čtyřválcové motory s přeplňováním. Právě to pak stojí za rozhodnutím Jaguaru, nasadit do svého sportovního kupé tentýž motor.
Podle dosavadních zpráv se jedná o dvoulitrový zážehový motor s výkonem přes 240 koní a točivým momentem 340 Nm. Tyhle hodnoty má mimochodem již prodávaný sedan XE, u něhož se benzinový dvoulitr běžně prodává.
Nový varianta F-Typu má dostat méně agresivní vzhled, jeho premiéru pak máme očekávat na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.