Jaguar F-Type údajně dostane benzinový čtyřválec. S ním chce konkurovat Porsche

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR, foto: Jaguar
ar5 16. května 2016 11:47
Sdílej:

Jaguar F-Type je na trhu už pěknou řádku měsíců a v nabídce najdeme docela hodně verzí. Nově se však objevila zpráva, že se v budoucnu dočkáme dalšího, tentokrát trošku netradičního provedení.

Tím je model s čtyřválcem pod kapotou, který se stane novým naprostým základem nabídky. Výsledné shrnutí pak zní tak, že ostrá verze SVR chce drtit Porsche 911 Turbo S, zatímco F-Type s chystaným čtyřválcem si v hledáčku našel modely Cayman a Boxster.

Důvodem je taktéž fakt, že oba zmíněné modely od Porsche dostaly nedávno v rámci modernizace čtyřválcové motory s přeplňováním. Právě to pak stojí za rozhodnutím Jaguaru, nasadit do svého sportovního kupé tentýž motor. 

Podle dosavadních zpráv se jedná o dvoulitrový zážehový motor s výkonem přes 240 koní a točivým momentem 340 Nm. Tyhle hodnoty má mimochodem již prodávaný sedan XE, u něhož se benzinový dvoulitr běžně prodává.

Nový varianta F-Typu má dostat méně agresivní vzhled, jeho premiéru pak máme očekávat na začátku příštího roku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.