Extravagantní Mitsuoka se pomalými krůčky vydává do Evropy. Její vozy, inspirované vzhledem starších britských Jaguarů nebo Rolls-Royců, se začínají prodávat ve Velké Británii. Při té příležitosti si Japonci připravili speciální edici otevřeného Roadsteru se jménem Brooklands.
Označení vozu je odvozeno od závodního okruhu Brooklands, ležícího nedaleko města Weybridge. Ostatně i samotná Mitsuoka říká, že tato edice Roadsteru vzdává hold klasickým britským sportovním a závodním automobilům z dvacátých a třicátých let minulého století.
K tomu si japonský otevřený model vypůjčil lak British Racing Green v kombinaci s krémovým koženým čalouněním kabiny. To navíc doplňuje zelené prošívání a palubní deska vykládaná ořechovým dřevem. Specifická jsou rovněž ručně dělaná litá kola, evokující (jak jinak) nejeden britský sporťák dvacátého století.
Technickým základem edice Brooklands je stejně jako u standardního Roadsteru Mazda MX-5 minulé generace. Zvenku to kvůli unikátně tvarované karosérii s pevnou skládací střechou nejspíše nepoznáte, středové konzole nebo volant ale původ vozu hravě prozradí. Mimo jiné to ale také znamená, že poháněna jsou zadní kola, v tomto případě dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 160 koní a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Cena Roadsteru Brooklands byla stanovena na 56 700 liber (cca 1 945 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.