Extravagantní Mitsuoka se pomalými krůčky vydává do Evropy. Její vozy, inspirované vzhledem starších britských Jaguarů nebo Rolls-Royců, se začínají prodávat ve Velké Británii. Při té příležitosti si Japonci připravili speciální edici otevřeného Roadsteru se jménem Brooklands.
Označení vozu je odvozeno od závodního okruhu Brooklands, ležícího nedaleko města Weybridge. Ostatně i samotná Mitsuoka říká, že tato edice Roadsteru vzdává hold klasickým britským sportovním a závodním automobilům z dvacátých a třicátých let minulého století.
K tomu si japonský otevřený model vypůjčil lak British Racing Green v kombinaci s krémovým koženým čalouněním kabiny. To navíc doplňuje zelené prošívání a palubní deska vykládaná ořechovým dřevem. Specifická jsou rovněž ručně dělaná litá kola, evokující (jak jinak) nejeden britský sporťák dvacátého století.
Technickým základem edice Brooklands je stejně jako u standardního Roadsteru Mazda MX-5 minulé generace. Zvenku to kvůli unikátně tvarované karosérii s pevnou skládací střechou nejspíše nepoznáte, středové konzole nebo volant ale původ vozu hravě prozradí. Mimo jiné to ale také znamená, že poháněna jsou zadní kola, v tomto případě dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 160 koní a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Cena Roadsteru Brooklands byla stanovena na 56 700 liber (cca 1 945 000 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.