Ačkoliv patří Avensis ke stálicím v nabídce evropské Toyoty, nástupce se zřejmě nedočká. Zájem o vůz tak alespoň lehce oživuje decentní modernizace, přinášející upravený multimediální systém a jiné odstíny karosérie. Stejných změn se dočkal i o poznání mladší Auris, kterého následovník určitě nemine.
Avensis zůstává nadále v nabídce jako sedan nebo kombi, přičemž opravdu rozsáhlý facelift se uskutečnil v loňském roce. Ten aktuální tak vizuálně přináší pouze bronzový metalický odstín Platinum a šestnáctipalcová litá kola s novým designem.
Více novinek se událo uvnitř, kde má místo poslední generace infotainmentu Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a intuitivnějším ovládáním. Balíček se satelitní navigací se jmenuje Go a obsahuje mimo jiné aktualizaci mapových podkladů po dobu tří let, informace o dopravě či počasí v reálném čase a řadu užitečných aplikací.
Stejné změny multimediálního systému najdeme i v útrobách Toyoty Auris, nabízené jako pětidveřový hatchback nebo kombi. Nabídku barev konkurenta Volkswagenu Golf nebo Opelu Astra rovněž rozšířila bronzová metalíza Platinum, doplněná ještě modrou Solid. Hybridní varianta se chlubí lépe odladěným pohonným ústrojím s lepším pocitem z jízdy. To v praxi znamená plynulejší akceleraci po sešlápnutí plynového pedálu a vyšší rychlost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.