Ačkoliv patří Avensis ke stálicím v nabídce evropské Toyoty, nástupce se zřejmě nedočká. Zájem o vůz tak alespoň lehce oživuje decentní modernizace, přinášející upravený multimediální systém a jiné odstíny karosérie. Stejných změn se dočkal i o poznání mladší Auris, kterého následovník určitě nemine.
Avensis zůstává nadále v nabídce jako sedan nebo kombi, přičemž opravdu rozsáhlý facelift se uskutečnil v loňském roce. Ten aktuální tak vizuálně přináší pouze bronzový metalický odstín Platinum a šestnáctipalcová litá kola s novým designem.
Více novinek se událo uvnitř, kde má místo poslední generace infotainmentu Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a intuitivnějším ovládáním. Balíček se satelitní navigací se jmenuje Go a obsahuje mimo jiné aktualizaci mapových podkladů po dobu tří let, informace o dopravě či počasí v reálném čase a řadu užitečných aplikací.
Stejné změny multimediálního systému najdeme i v útrobách Toyoty Auris, nabízené jako pětidveřový hatchback nebo kombi. Nabídku barev konkurenta Volkswagenu Golf nebo Opelu Astra rovněž rozšířila bronzová metalíza Platinum, doplněná ještě modrou Solid. Hybridní varianta se chlubí lépe odladěným pohonným ústrojím s lepším pocitem z jízdy. To v praxi znamená plynulejší akceleraci po sešlápnutí plynového pedálu a vyšší rychlost.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?