Ačkoliv patří Avensis ke stálicím v nabídce evropské Toyoty, nástupce se zřejmě nedočká. Zájem o vůz tak alespoň lehce oživuje decentní modernizace, přinášející upravený multimediální systém a jiné odstíny karosérie. Stejných změn se dočkal i o poznání mladší Auris, kterého následovník určitě nemine.
Avensis zůstává nadále v nabídce jako sedan nebo kombi, přičemž opravdu rozsáhlý facelift se uskutečnil v loňském roce. Ten aktuální tak vizuálně přináší pouze bronzový metalický odstín Platinum a šestnáctipalcová litá kola s novým designem.
Více novinek se událo uvnitř, kde má místo poslední generace infotainmentu Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a intuitivnějším ovládáním. Balíček se satelitní navigací se jmenuje Go a obsahuje mimo jiné aktualizaci mapových podkladů po dobu tří let, informace o dopravě či počasí v reálném čase a řadu užitečných aplikací.
Stejné změny multimediálního systému najdeme i v útrobách Toyoty Auris, nabízené jako pětidveřový hatchback nebo kombi. Nabídku barev konkurenta Volkswagenu Golf nebo Opelu Astra rovněž rozšířila bronzová metalíza Platinum, doplněná ještě modrou Solid. Hybridní varianta se chlubí lépe odladěným pohonným ústrojím s lepším pocitem z jízdy. To v praxi znamená plynulejší akceleraci po sešlápnutí plynového pedálu a vyšší rychlost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.