Volkswagen Golf VII už má nespočet sportovních verzí, tou nejnovější je Clubsport S. Co by jste ale řekli na to, kdyby se Clubsport objevil i jako kombík?
Tenhle nápad dostal slavný designér X-Tomi Design a o tom, jak by to mohlo vypadat, napovídá úvodní fotka. Výrobce však nic takového neplánuje, protože v nabídce má o něco ostřejší verzi Golf R Variant.
Ta nabízí výkon 300 koní a pohon všech kol 4Motion. O maličko slabší Clubsport by tak v kombíku neměl moc smysl. Naftové příznivce jistě potěší možnost zakoupit provedení GTD Variant, benzinoví nadšenci si musí vystačit s eRkem, GTI se totiž jako kombi nevyrábí.
Tak či tak, výsledné dílo X-Tomiho vypadá vskutku zajímavě a mohlo by se stát skvělou alternativou pro Seat Leon Cupra ST, který nabízí stejný výkon (nově 290 koní) a má stejnou koncepci pohonu. Ve výsledku by jsme tu však měli dva silné koncernové soupeře, což asi vedení VW nechce.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.