Volkswagen Golf GTI Clubsport Variant je zřejmě nesplnitelným snem

Volkswagen Golf GTI Clubsport Variant
Volkswagen Golf GTI Clubsport Variant, foto: X-Tomi design
ar5 13. května 2016 14:00
Sdílej:

Volkswagen Golf VII už má nespočet sportovních verzí, tou nejnovější je Clubsport S. Co by jste ale řekli na to, kdyby se Clubsport objevil i jako kombík?

Tenhle nápad dostal slavný designér X-Tomi Design a o tom, jak by to mohlo vypadat, napovídá úvodní fotka. Výrobce však nic takového neplánuje, protože v nabídce má o něco ostřejší verzi Golf R Variant.

Ta nabízí výkon 300 koní a pohon všech kol 4Motion. O maličko slabší Clubsport by tak v kombíku neměl moc smysl. Naftové příznivce jistě potěší možnost zakoupit provedení GTD Variant, benzinoví nadšenci si musí vystačit s eRkem, GTI se totiž jako kombi nevyrábí.

Tak či tak, výsledné dílo X-Tomiho vypadá vskutku zajímavě a mohlo by se stát skvělou alternativou pro Seat Leon Cupra ST, který nabízí stejný výkon (nově 290 koní) a má stejnou koncepci pohonu. Ve výsledku by jsme tu však měli dva silné koncernové soupeře, což asi vedení VW nechce. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.