Volkswagen Golf VII už má nespočet sportovních verzí, tou nejnovější je Clubsport S. Co by jste ale řekli na to, kdyby se Clubsport objevil i jako kombík?
Tenhle nápad dostal slavný designér X-Tomi Design a o tom, jak by to mohlo vypadat, napovídá úvodní fotka. Výrobce však nic takového neplánuje, protože v nabídce má o něco ostřejší verzi Golf R Variant.
Ta nabízí výkon 300 koní a pohon všech kol 4Motion. O maličko slabší Clubsport by tak v kombíku neměl moc smysl. Naftové příznivce jistě potěší možnost zakoupit provedení GTD Variant, benzinoví nadšenci si musí vystačit s eRkem, GTI se totiž jako kombi nevyrábí.
Tak či tak, výsledné dílo X-Tomiho vypadá vskutku zajímavě a mohlo by se stát skvělou alternativou pro Seat Leon Cupra ST, který nabízí stejný výkon (nově 290 koní) a má stejnou koncepci pohonu. Ve výsledku by jsme tu však měli dva silné koncernové soupeře, což asi vedení VW nechce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?