BMW uvádí na trh novou limitovanou edici modelu M4 s názvem Competition Sport. Ta je do jisté míry podobná vrcholnému provedení GTS, ovšem má to jeden malý háček.
Ten spočívá v tom, že nová exkluzivní M4 je určena výhradně pro španělský trh. Výrobce hodlá vyprodukovat jen 60 kusů a kdo by měl o španelskou edici velký zájem, už by měl obvolávat španělské zastoupení BMW.
M4 Competition Sport má v základu paket Competition. Pod kapotou jí pak trůní přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 450 koní, které na zadní nápravu posílá sedmistupňový automat M DCT s možností řazení pádly pod volantem. Ve výbavě nechybí i sportovní podvozek a litá zakázková kola v designu 666 M.
Oproti standardní M4 má tahle verze v základu karbon-keramické brzdy, napevno uchycené zadní křídlo, karbonové prvky čelního nárazníku, karbonové kryty zpětných zrcátek a výraznější boční prahy. Španělé si budou moci užívat i sportovnější sedadla a karbonové dekory.
V té souvislosti došlo i ke zvýšení maximální rychlosti z 250 na 280 km/h. Výrobce navíc odlišil vůz třemi dostupnými barevnými variacemi (bílý lak a černá kůže, modrý lak a černá kůže, černý lak a hnědá kůže). Základní cenovka startuje na v přepočtu 3 591 500 Kč, o počtu plánovaných kusů jsme vás pak už informovali.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.