Volkswagen Lamando v našich končinách zná pravděpodobně jen hrstka nadšenců, zajímající se o dění kolem německého koncernového giganta, případně o čínský trh. Čtyřdveřové kupé nyní přijíždí ve sportovní verzi GTS, která by ale mohla zaujmout i nejednoho Evropana.
Standardní Lamando mělo premiéru před více než půldruhým rokem, přičemž v jeho útrobách je modulární platforma MQB. Tu najdete mimo jiné i pod kabátkem sedmé generace Golfu, což je pro model GTS zásadní informace. Zpět ale k běžnému provedení čtyřdveřového kupé, které pohání 1.4 TSI o výkonu 131 nebo 150 koní, respektive 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Dostupný je vedle pětistupňové manuální převodovky i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Výroba vozu probíhá ve společné továrně Shanghai-Volkswagen, vedle něj mají Němci joint Ventura ještě s automobilkou FAW.
Od představení běžného Lamanda tak můžeme přistoupit k verzi GTS. Hned na úvod musíme vysvětlit analogii s Golfem sedmé generace. Motor z verze GTI, tedy dvoulitrové TSI o výkonu 220 koní s točivým momentem 350 Nm, totiž najdeme v útrobách Lamanda GTS. Poháněna jsou přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG výhradně přední kola. Mimo změn pod kapotou se dá očekávat také použití lepších brzd a sportovněji naladěného podvozku.
Ve stylu modelu, který letos slaví čtyřicátiny, je vyveden rovněž vnější a vnitřní vzhled vozu. Červený lak karosérie vozu na fotkách tak doplňují osmnáctipalcová kola, černá maska chladiče s decentním červeným proužkem, sportovně tvarované nárazníky s výraznějšími nasávacími otvory (ty zadní jsou nicméně falešné), zadní spoiler nebo dvojitá koncovka výfuku. Kabině dominuje čalounění černou kůží s kontrastním červeným prošíváním. Z Golfu GTI pochází například ve spodní části zploštělý volant, sedačky naopak nemají tak anatomické tvarování. Do prodeje zamíří vůz v nejbližší době, cena zatím nebyla stanovena.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?