Volkswagen Lamando v našich končinách zná pravděpodobně jen hrstka nadšenců, zajímající se o dění kolem německého koncernového giganta, případně o čínský trh. Čtyřdveřové kupé nyní přijíždí ve sportovní verzi GTS, která by ale mohla zaujmout i nejednoho Evropana.
Standardní Lamando mělo premiéru před více než půldruhým rokem, přičemž v jeho útrobách je modulární platforma MQB. Tu najdete mimo jiné i pod kabátkem sedmé generace Golfu, což je pro model GTS zásadní informace. Zpět ale k běžnému provedení čtyřdveřového kupé, které pohání 1.4 TSI o výkonu 131 nebo 150 koní, respektive 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Dostupný je vedle pětistupňové manuální převodovky i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Výroba vozu probíhá ve společné továrně Shanghai-Volkswagen, vedle něj mají Němci joint Ventura ještě s automobilkou FAW.
Od představení běžného Lamanda tak můžeme přistoupit k verzi GTS. Hned na úvod musíme vysvětlit analogii s Golfem sedmé generace. Motor z verze GTI, tedy dvoulitrové TSI o výkonu 220 koní s točivým momentem 350 Nm, totiž najdeme v útrobách Lamanda GTS. Poháněna jsou přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG výhradně přední kola. Mimo změn pod kapotou se dá očekávat také použití lepších brzd a sportovněji naladěného podvozku.
Ve stylu modelu, který letos slaví čtyřicátiny, je vyveden rovněž vnější a vnitřní vzhled vozu. Červený lak karosérie vozu na fotkách tak doplňují osmnáctipalcová kola, černá maska chladiče s decentním červeným proužkem, sportovně tvarované nárazníky s výraznějšími nasávacími otvory (ty zadní jsou nicméně falešné), zadní spoiler nebo dvojitá koncovka výfuku. Kabině dominuje čalounění černou kůží s kontrastním červeným prošíváním. Z Golfu GTI pochází například ve spodní části zploštělý volant, sedačky naopak nemají tak anatomické tvarování. Do prodeje zamíří vůz v nejbližší době, cena zatím nebyla stanovena.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.