Golf GTI se převtělil do čtyřdveřového kupé, Lamando GTS ale dostane jen Čína

Volkswagen Lamando GTS má v útrobách motor z Golfu GTI.
Volkswagen Lamando GTS má v útrobách motor z Golfu GTI., foto: Volkswagen
ar6 8. května 2016 11:42
Sdílej:

Volkswagen Lamando v našich končinách zná pravděpodobně jen hrstka nadšenců, zajímající se o dění kolem německého koncernového giganta, případně o čínský trh. Čtyřdveřové kupé nyní přijíždí ve sportovní verzi GTS, která by ale mohla zaujmout i nejednoho Evropana.

Standardní Lamando mělo premiéru před více než půldruhým rokem, přičemž v jeho útrobách je modulární platforma MQB. Tu najdete mimo jiné i pod kabátkem sedmé generace Golfu, což je pro model GTS zásadní informace. Zpět ale k běžnému provedení čtyřdveřového kupé, které pohání 1.4 TSI o výkonu 131 nebo 150 koní, respektive 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Dostupný je vedle pětistupňové manuální převodovky i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Výroba vozu probíhá ve společné továrně Shanghai-Volkswagen, vedle něj mají Němci joint Ventura ještě s automobilkou FAW.

Od představení běžného Lamanda tak můžeme přistoupit k verzi GTS. Hned na úvod musíme vysvětlit analogii s Golfem sedmé generace. Motor z verze GTI, tedy dvoulitrové TSI o výkonu 220 koní s točivým momentem 350 Nm, totiž najdeme v útrobách Lamanda GTS. Poháněna jsou přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG výhradně přední kola. Mimo změn pod kapotou se dá očekávat také použití lepších brzd a sportovněji naladěného podvozku.

Ve stylu modelu, který letos slaví čtyřicátiny, je vyveden rovněž vnější a vnitřní vzhled vozu. Červený lak karosérie vozu na fotkách tak doplňují osmnáctipalcová kola, černá maska chladiče s decentním červeným proužkem, sportovně tvarované nárazníky s výraznějšími nasávacími otvory (ty zadní jsou nicméně falešné), zadní spoiler nebo dvojitá koncovka výfuku. Kabině dominuje čalounění černou kůží s kontrastním červeným prošíváním. Z Golfu GTI pochází například ve spodní části zploštělý volant, sedačky naopak nemají tak anatomické tvarování. Do prodeje zamíří vůz v nejbližší době, cena zatím nebyla stanovena.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.