Automobily značky Caterham jsou pokračovatelem legendy z dílny Colina Champana, známé jako Lotus Seven. Na světě ale nalezneme mnoho dalších společností, které podobné vozy staví. Mezi ně patří český Kaipan nebo nizozemský Donkenvoort. Druhý jmenovaný ale kultovní sporťák v poslední době posunul na docela jinou úroveň.
Nizozemská automobilka Donkervoort byla založena v malé dílně roku 1978. Původní vozy se od ostatních kopií Lotusu Seven příliš nelišili. Postupem času Nizozemci upravili design vozu natolik, že jej s Lotusem Seven pojí již jen společný původ.
V roce 2008 byl představen na autosalonu v Ženevě Donkervoort D8 GT. O tři roky později byl představen model D8 GTO v aktuální generaci.
Pro letošní rok automobilka představila svůj dosud nejbrutálnější model. Ten nesa název Donkervoort D8 GTO RS.
Tato nizozemská brutalita je výsledkem dvouletého vývoje. Během toho se konstruktéři zaměřili na zlepšení aerodynamických vlastností vozu, včetně stylistických úprav designu přední části vozu, rozsáhlé úpravy podvozku. Ten neunikl přepracování zavěšení, tlumení, a dokonce i rozchodu kol, díky čemu dokáže vůz snadněji držet stopu.
Inženýři Donkervoortu neopomenuli ani pohonnou jednotku 2,5 TFSI od Audi. Na její úpravu přispěchali Donkervoortu na pomoc zaměstnanci společnosti Bosch, která je zodpovědná za nastavení nové dvojité spojky a systému Launch Control.
Aby řidič dokázal udržet stroj na uzdě, byl značně přepracován i brzdový systém.
Vozů v této specifikaci vznikne jen 40 kusů. Prodejní cena je stanovena na 151.173 € bez daně. (cca 4.100.000 Kč)Pokud se vám tato nizozemská šílenost zamlouvá neváhejte, více než polovina vozů je totiž již udána.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.