Před několika dny se konalo tradiční setkání akcionářů francouzské automobily Renault. Vedení zde zhodnotilo úspěšný rok a odhalilo své plány pro ten letošní. Na co se tedy od automobilky s diamantem ve znaku můžeme těšit?
Vedení Renaultu představilo plán, odhalit v letošní roce deset nových vozů. Nový Mégane, Scénic, Koleos, Talisman, Talisman Grandtour a Kadjar ve verzi pro čínský trh světlo světa již spatřily. To tedy znamená, že se v letošním roce dočkáme ještě čtyř nových vozů Renaultu.
Scénic pro sedmMezi tyto novinky patří sedmimístná verze rodinného MPV Scénic, která vyplní mezeru mezi běžným Scénicem a vlajkovou lodí francouzských rodinných MPV – Espacem.
Náhrada za FluenceO dalších třech vozech již tak konkrétní informace bohužel nemáme. Prvním z trojice tajemných vozů bude sedan kompaktních rozměrů. Ve své podstatě se bude jednat o sedanovou verzi nového Méganu, která nahradí oblíbený model Renault Fluence. Vůz bude postaven na platformě Méganu a bude využívat i velice podobnou techniku, jako zadní víceprkové zavěšení a motory o maximálním objemu 1,6 litru. Hmotnost vozu by neměla přesáhnout hranici 1,3 tuny. Ač o této novince existuje pouze málo informací, již se špitá i o ostré verzi kompaktního sedanu s výkonem 205 koňských sil a systémem řízení všech kol 4Control.
Produkční verze AlaskanuDalší novotinou v portfoliu Renaultu bude pick-up s prozatímním označení „Pick-Up 1T“. S velkou pravděpodobností půjde o produkční verzi konceptu Alaskan, který byl představen v září loňského roku. Pod skvěle vypadající karoserií se bude u produkční verze, stejně jako v případě konceptu, ukrývat technika vypůjčená od Nissanu Navara. Produkční Alaskan má navázat na Duster Oroch, který Renault úspěšně prodává v Brazílii od loňského roku.
Facelift CapturuPosledním neznámým vozem, který se co nevidět představí světu, bude crossover segmentu B. Zde je ale prakticky vyloučené, aby Renault přišel se zcela novým modelem. V tomto segmentu sází Renault na oblíbený Captur a je velice nepravděpodobné, že by mu sám vytvářel konkurenta. Co je mnohem pravděpodobnější, to je příchod faceliftu tohoto crossoveru, který se po silnicích prohání již třetím rokem.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.