Před několika dny se konalo tradiční setkání akcionářů francouzské automobily Renault. Vedení zde zhodnotilo úspěšný rok a odhalilo své plány pro ten letošní. Na co se tedy od automobilky s diamantem ve znaku můžeme těšit?
Vedení Renaultu představilo plán, odhalit v letošní roce deset nových vozů. Nový Mégane, Scénic, Koleos, Talisman, Talisman Grandtour a Kadjar ve verzi pro čínský trh světlo světa již spatřily. To tedy znamená, že se v letošním roce dočkáme ještě čtyř nových vozů Renaultu.
Scénic pro sedmMezi tyto novinky patří sedmimístná verze rodinného MPV Scénic, která vyplní mezeru mezi běžným Scénicem a vlajkovou lodí francouzských rodinných MPV – Espacem.
Náhrada za FluenceO dalších třech vozech již tak konkrétní informace bohužel nemáme. Prvním z trojice tajemných vozů bude sedan kompaktních rozměrů. Ve své podstatě se bude jednat o sedanovou verzi nového Méganu, která nahradí oblíbený model Renault Fluence. Vůz bude postaven na platformě Méganu a bude využívat i velice podobnou techniku, jako zadní víceprkové zavěšení a motory o maximálním objemu 1,6 litru. Hmotnost vozu by neměla přesáhnout hranici 1,3 tuny. Ač o této novince existuje pouze málo informací, již se špitá i o ostré verzi kompaktního sedanu s výkonem 205 koňských sil a systémem řízení všech kol 4Control.
Produkční verze AlaskanuDalší novotinou v portfoliu Renaultu bude pick-up s prozatímním označení „Pick-Up 1T“. S velkou pravděpodobností půjde o produkční verzi konceptu Alaskan, který byl představen v září loňského roku. Pod skvěle vypadající karoserií se bude u produkční verze, stejně jako v případě konceptu, ukrývat technika vypůjčená od Nissanu Navara. Produkční Alaskan má navázat na Duster Oroch, který Renault úspěšně prodává v Brazílii od loňského roku.
Facelift CapturuPosledním neznámým vozem, který se co nevidět představí světu, bude crossover segmentu B. Zde je ale prakticky vyloučené, aby Renault přišel se zcela novým modelem. V tomto segmentu sází Renault na oblíbený Captur a je velice nepravděpodobné, že by mu sám vytvářel konkurenta. Co je mnohem pravděpodobnější, to je příchod faceliftu tohoto crossoveru, který se po silnicích prohání již třetím rokem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?