Před několika dny se konalo tradiční setkání akcionářů francouzské automobily Renault. Vedení zde zhodnotilo úspěšný rok a odhalilo své plány pro ten letošní. Na co se tedy od automobilky s diamantem ve znaku můžeme těšit?
Vedení Renaultu představilo plán, odhalit v letošní roce deset nových vozů. Nový Mégane, Scénic, Koleos, Talisman, Talisman Grandtour a Kadjar ve verzi pro čínský trh světlo světa již spatřily. To tedy znamená, že se v letošním roce dočkáme ještě čtyř nových vozů Renaultu.
Scénic pro sedmMezi tyto novinky patří sedmimístná verze rodinného MPV Scénic, která vyplní mezeru mezi běžným Scénicem a vlajkovou lodí francouzských rodinných MPV – Espacem.
Náhrada za FluenceO dalších třech vozech již tak konkrétní informace bohužel nemáme. Prvním z trojice tajemných vozů bude sedan kompaktních rozměrů. Ve své podstatě se bude jednat o sedanovou verzi nového Méganu, která nahradí oblíbený model Renault Fluence. Vůz bude postaven na platformě Méganu a bude využívat i velice podobnou techniku, jako zadní víceprkové zavěšení a motory o maximálním objemu 1,6 litru. Hmotnost vozu by neměla přesáhnout hranici 1,3 tuny. Ač o této novince existuje pouze málo informací, již se špitá i o ostré verzi kompaktního sedanu s výkonem 205 koňských sil a systémem řízení všech kol 4Control.
Produkční verze AlaskanuDalší novotinou v portfoliu Renaultu bude pick-up s prozatímním označení „Pick-Up 1T“. S velkou pravděpodobností půjde o produkční verzi konceptu Alaskan, který byl představen v září loňského roku. Pod skvěle vypadající karoserií se bude u produkční verze, stejně jako v případě konceptu, ukrývat technika vypůjčená od Nissanu Navara. Produkční Alaskan má navázat na Duster Oroch, který Renault úspěšně prodává v Brazílii od loňského roku.
Facelift CapturuPosledním neznámým vozem, který se co nevidět představí světu, bude crossover segmentu B. Zde je ale prakticky vyloučené, aby Renault přišel se zcela novým modelem. V tomto segmentu sází Renault na oblíbený Captur a je velice nepravděpodobné, že by mu sám vytvářel konkurenta. Co je mnohem pravděpodobnější, to je příchod faceliftu tohoto crossoveru, který se po silnicích prohání již třetím rokem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.