Auta jako Audi Q3, BMW X1 nebo Mercedes GLA jsou všude po světě mimořádně populární. Není se tak co divit, že mezi kompaktní prémiová SUV pomalu vstupují i další hráči. Mezi ně patří například Acura, která v Pekingu vystavuje model CDX.
Pokud se v automobilovém průmyslu orientujete, jistě víte, že Acura je luxusní odnoží Hondy. Proto asi nepřekvapí, že pod karosérií CDX se ukrývá stejná platforma jako u Hondy HR-V, v Číně známé pod označením XR-V. Vzhledem k celkově větší mohutnosti vozu však novinka měří 4495 milimetrů na délku, 1840 milimetrů na šířku a 1600 milimetrů na výšku, což je o dost víc než v případě HR-V. Také rozvor náprav o délce 2660 milimetrů „neprémiového“ sourozence o něco předčí.
Vzhled je jednou z nejsilnějších zbraní Acury. Oproti tvarově trochu nudným německým konkurentům totiž působí velká chromovaná maska chladiče s ostrými hranami, zvedající se linka kolem klik dveří nebo výrazná světla (vpředu s LED diodami) na obou koncích vozu příjemně svěžím dojmem. Že bude mít auto malinko sportovního naturelu prozrazují dvě koncovky výfuku.
Aby se z nich linul co nejhezčí zvuk zajišťuje přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 182 koní s točivým momentem 240 Nm. Poháněna budou přední nebo všechna kola, a to prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Acura CDX by alespoň zpočátku měla být v prodeji pouze v Číně, kde se bude také vyrábět. Do showroomů zamíří už v červenci, cena by se měla pohybovat mezi 250 000 - 300 000 juany (cca 919 000 - 1 103 000 korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?