Nissan Pulsar zamířil do Evropy před půldruhým rokem a stačil si zde získat poměrně slušné renomé dostupné a kvalitně vyrobené alternativy ke Golfu, Astře nebo Focusu. Pod staronovým jménem Tiida nyní míří Pulsar také do Číny a rovnou předznamenává facelift u nás prodávaného modelu.
„Nová“ Tiida se od Pulsaru odlišuje především tvarováním přední části s barevně zvýrazněnou maskou chladiče. Ta má tvar písmene V a inspiraci čerpá mimo jiné ze sedanu Maxima. Spolu s maskou byl pozměněn i tvar nárazníku, hlavní světla se vyznačují LED diodami ve tvaru písmene L. Decentních úprav doznala rovněž zadní část, především pak v oblasti nárazníku. Zásadnější změny nicméně čekat nelze, i proto je nasnadě, že takto vyšperkovaný Pulsar by mohl brzy zamířit také k evropským dealerům.
Kabina těží z velkorysého prostoru na zadních sedadlech, který vůz řadí k nejlepším ve třídě. Palubní deska je téměř totožná s Pulsarem ve vyšších výbavových stupních, to znamená multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, který pochází z poslední vývojové generace Nissanu, nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Jedinou větší změnu představuje tvar středové konzole, jenž je jednolitý. Chybí tak drobný schod jako u Pulsaru. Ovládací prvky se nicméně nezměnily.
Pod kapotou může být pouze zážehová šestnáctistovka v kombinaci se systémem stop & start a bezestupňovým automatem Xtronic. Konkrétní výkonové hodnoty Nissan nezveřejnil, spotřeba má ale být 5,3 l/100 km. Součástí bezpečnostní výbavy jsou nouzové brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Do prodeje vůz zamíří v letošním roce, výroba bude probíhat ve spolupráci s automobilkou Dongfeng.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.