Nissan Pulsar zamířil do Evropy před půldruhým rokem a stačil si zde získat poměrně slušné renomé dostupné a kvalitně vyrobené alternativy ke Golfu, Astře nebo Focusu. Pod staronovým jménem Tiida nyní míří Pulsar také do Číny a rovnou předznamenává facelift u nás prodávaného modelu.
„Nová“ Tiida se od Pulsaru odlišuje především tvarováním přední části s barevně zvýrazněnou maskou chladiče. Ta má tvar písmene V a inspiraci čerpá mimo jiné ze sedanu Maxima. Spolu s maskou byl pozměněn i tvar nárazníku, hlavní světla se vyznačují LED diodami ve tvaru písmene L. Decentních úprav doznala rovněž zadní část, především pak v oblasti nárazníku. Zásadnější změny nicméně čekat nelze, i proto je nasnadě, že takto vyšperkovaný Pulsar by mohl brzy zamířit také k evropským dealerům.
Kabina těží z velkorysého prostoru na zadních sedadlech, který vůz řadí k nejlepším ve třídě. Palubní deska je téměř totožná s Pulsarem ve vyšších výbavových stupních, to znamená multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, který pochází z poslední vývojové generace Nissanu, nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Jedinou větší změnu představuje tvar středové konzole, jenž je jednolitý. Chybí tak drobný schod jako u Pulsaru. Ovládací prvky se nicméně nezměnily.
Pod kapotou může být pouze zážehová šestnáctistovka v kombinaci se systémem stop & start a bezestupňovým automatem Xtronic. Konkrétní výkonové hodnoty Nissan nezveřejnil, spotřeba má ale být 5,3 l/100 km. Součástí bezpečnostní výbavy jsou nouzové brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Do prodeje vůz zamíří v letošním roce, výroba bude probíhat ve spolupráci s automobilkou Dongfeng.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.