O Infiniti se v Česku aktuálně mluví především v souvislosti s odchodem z tuzemského automobilového trhu. Vzhledem k blížícímu se autosalonu v Pekingu však japonská automobilka nabízí i lepší témata k představení. Třeba koncept QX Sport Inspiration, předznamenávající novou generaci středně velkého SUV.
Již na první pohled je patrné, že QX Sport Inspiration se nebude nějak výrazněji lišit od dříve představených konceptů značky. To znamená především ostré linie na bocích karosérie, rozměrnou masku chladiče s přímo navazujícími světlomety a 21palcová kola. Typickým se pro vozy Infiniti stal tvar C-sloupku, podpořený rychle se svažující střechou. Prosklená střecha v zadní části téměř plynule přechází v úzké okno. Nejzajímavějším prvkem zadních partií je nicméně decentní spoiler a z něj vycházející světla.
Kabina je poměrně futuristická, když jejími hlavními body jsou dvě obrazovky – jedna na vrcholku středové konzole, ta druhá nahrazující konvenční budíky. Volant svým tvarem připomíná spíše sportovní auta než SUV, totéž se dá říci i o skořepinových sedadlech nebo ostře řezaných linkách kolem středového panelu i tunelu. Infiniti pak interiér označuje za prostorný a orientovaný na řidiče. Chybět nemají vybrané materiály.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?