O Infiniti se v Česku aktuálně mluví především v souvislosti s odchodem z tuzemského automobilového trhu. Vzhledem k blížícímu se autosalonu v Pekingu však japonská automobilka nabízí i lepší témata k představení. Třeba koncept QX Sport Inspiration, předznamenávající novou generaci středně velkého SUV.
Již na první pohled je patrné, že QX Sport Inspiration se nebude nějak výrazněji lišit od dříve představených konceptů značky. To znamená především ostré linie na bocích karosérie, rozměrnou masku chladiče s přímo navazujícími světlomety a 21palcová kola. Typickým se pro vozy Infiniti stal tvar C-sloupku, podpořený rychle se svažující střechou. Prosklená střecha v zadní části téměř plynule přechází v úzké okno. Nejzajímavějším prvkem zadních partií je nicméně decentní spoiler a z něj vycházející světla.
Kabina je poměrně futuristická, když jejími hlavními body jsou dvě obrazovky – jedna na vrcholku středové konzole, ta druhá nahrazující konvenční budíky. Volant svým tvarem připomíná spíše sportovní auta než SUV, totéž se dá říci i o skořepinových sedadlech nebo ostře řezaných linkách kolem středového panelu i tunelu. Infiniti pak interiér označuje za prostorný a orientovaný na řidiče. Chybět nemají vybrané materiály.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?