Range Rover Evoque je i pět let po svém představením stále atraktivním vozem, což mimo jiné dokazuje 520 tisíc prodaných aut právě za oněch pět let. Zvýšit zájem o vůz mají nejen loňská modernizace a příchod verze s plátěnou střechou, ale i speciální edice Ember.
Novou limitovanou edici Ember, vycházející ze stupně HSE Dynamic, bezpečně poznáte, žádný jiný Evoque totiž nekombinuje karosérii v černé Santorini se střechou a částmi nárazníků v červené Firenze. Atraktivitu této kombinace ještě podtrhují 20palcová černá kola, černá mřížka masky chladiče, zatmavená světla vpředu i vzadu nebo speciálně upravená loga Range Roveru. Černá převládá také na sedadlech nebo koberečcích, červená sekunduje na prošívání nebo podsvětlení. Cena za vůz je nejméně 47 200 liber (cca 1 630 000 korun), prodej začne v létě a trvat bude jen tři měsíce po uvedení omlazeného Evoque na trh.
Ano, Ember je totiž součástí další lehké modernizace, kterou si Land Rover pro Evoque připravil. Její součástí je především multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou obrazovkou, jejíž ovládání je stejné jako u tabletů nebo chytrých telefonů. Prsty tak lze obrazovku přibližovat nebo oddalovat. Vylepšeno bylo také samotné propojení s chytrými telefony. Upravený infotainment bude součástí standardní výbavy verzí HSE Dynamic, HSE Dynamic Lux a Autobiography, ostatní se musí spokojit s osmipalcovou obrazovkou.
O neprokluzování kol při rozjezdu na nezpevněném povrchu se nově stará systém Low Traction Launch. Pro linie HSE Dynamic a Autobiography bude dostupný balíček Graphite Design s šedými 20palcovými koly nebo černou maskou chladiče s šedým rámečkem. Provedení HSE Dynamic má dále černou střechu, kapotu a zatmavená světla, verze Autobiography dostala černé kryty zrcátek, nasávací otvory v kapotě, okolí mlhovek nebo prvky na víku kufru. Paleta laků karosérie pro všechny nabízené verze nově zahrnuje odstíny Aruba, černá Farallon, šedá Carpathian a stříbrná metalická Silicon.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?