Range Rover Evoque je i pět let po svém představením stále atraktivním vozem, což mimo jiné dokazuje 520 tisíc prodaných aut právě za oněch pět let. Zvýšit zájem o vůz mají nejen loňská modernizace a příchod verze s plátěnou střechou, ale i speciální edice Ember.
Novou limitovanou edici Ember, vycházející ze stupně HSE Dynamic, bezpečně poznáte, žádný jiný Evoque totiž nekombinuje karosérii v černé Santorini se střechou a částmi nárazníků v červené Firenze. Atraktivitu této kombinace ještě podtrhují 20palcová černá kola, černá mřížka masky chladiče, zatmavená světla vpředu i vzadu nebo speciálně upravená loga Range Roveru. Černá převládá také na sedadlech nebo koberečcích, červená sekunduje na prošívání nebo podsvětlení. Cena za vůz je nejméně 47 200 liber (cca 1 630 000 korun), prodej začne v létě a trvat bude jen tři měsíce po uvedení omlazeného Evoque na trh.
Ano, Ember je totiž součástí další lehké modernizace, kterou si Land Rover pro Evoque připravil. Její součástí je především multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou obrazovkou, jejíž ovládání je stejné jako u tabletů nebo chytrých telefonů. Prsty tak lze obrazovku přibližovat nebo oddalovat. Vylepšeno bylo také samotné propojení s chytrými telefony. Upravený infotainment bude součástí standardní výbavy verzí HSE Dynamic, HSE Dynamic Lux a Autobiography, ostatní se musí spokojit s osmipalcovou obrazovkou.
O neprokluzování kol při rozjezdu na nezpevněném povrchu se nově stará systém Low Traction Launch. Pro linie HSE Dynamic a Autobiography bude dostupný balíček Graphite Design s šedými 20palcovými koly nebo černou maskou chladiče s šedým rámečkem. Provedení HSE Dynamic má dále černou střechu, kapotu a zatmavená světla, verze Autobiography dostala černé kryty zrcátek, nasávací otvory v kapotě, okolí mlhovek nebo prvky na víku kufru. Paleta laků karosérie pro všechny nabízené verze nově zahrnuje odstíny Aruba, černá Farallon, šedá Carpathian a stříbrná metalická Silicon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.