Range Rover Evoque je i pět let po svém představením stále atraktivním vozem, což mimo jiné dokazuje 520 tisíc prodaných aut právě za oněch pět let. Zvýšit zájem o vůz mají nejen loňská modernizace a příchod verze s plátěnou střechou, ale i speciální edice Ember.
Novou limitovanou edici Ember, vycházející ze stupně HSE Dynamic, bezpečně poznáte, žádný jiný Evoque totiž nekombinuje karosérii v černé Santorini se střechou a částmi nárazníků v červené Firenze. Atraktivitu této kombinace ještě podtrhují 20palcová černá kola, černá mřížka masky chladiče, zatmavená světla vpředu i vzadu nebo speciálně upravená loga Range Roveru. Černá převládá také na sedadlech nebo koberečcích, červená sekunduje na prošívání nebo podsvětlení. Cena za vůz je nejméně 47 200 liber (cca 1 630 000 korun), prodej začne v létě a trvat bude jen tři měsíce po uvedení omlazeného Evoque na trh.
Ano, Ember je totiž součástí další lehké modernizace, kterou si Land Rover pro Evoque připravil. Její součástí je především multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou obrazovkou, jejíž ovládání je stejné jako u tabletů nebo chytrých telefonů. Prsty tak lze obrazovku přibližovat nebo oddalovat. Vylepšeno bylo také samotné propojení s chytrými telefony. Upravený infotainment bude součástí standardní výbavy verzí HSE Dynamic, HSE Dynamic Lux a Autobiography, ostatní se musí spokojit s osmipalcovou obrazovkou.
O neprokluzování kol při rozjezdu na nezpevněném povrchu se nově stará systém Low Traction Launch. Pro linie HSE Dynamic a Autobiography bude dostupný balíček Graphite Design s šedými 20palcovými koly nebo černou maskou chladiče s šedým rámečkem. Provedení HSE Dynamic má dále černou střechu, kapotu a zatmavená světla, verze Autobiography dostala černé kryty zrcátek, nasávací otvory v kapotě, okolí mlhovek nebo prvky na víku kufru. Paleta laků karosérie pro všechny nabízené verze nově zahrnuje odstíny Aruba, černá Farallon, šedá Carpathian a stříbrná metalická Silicon.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?