Range Rover Evoque je i pět let po svém představením stále atraktivním vozem, což mimo jiné dokazuje 520 tisíc prodaných aut právě za oněch pět let. Zvýšit zájem o vůz mají nejen loňská modernizace a příchod verze s plátěnou střechou, ale i speciální edice Ember.
Novou limitovanou edici Ember, vycházející ze stupně HSE Dynamic, bezpečně poznáte, žádný jiný Evoque totiž nekombinuje karosérii v černé Santorini se střechou a částmi nárazníků v červené Firenze. Atraktivitu této kombinace ještě podtrhují 20palcová černá kola, černá mřížka masky chladiče, zatmavená světla vpředu i vzadu nebo speciálně upravená loga Range Roveru. Černá převládá také na sedadlech nebo koberečcích, červená sekunduje na prošívání nebo podsvětlení. Cena za vůz je nejméně 47 200 liber (cca 1 630 000 korun), prodej začne v létě a trvat bude jen tři měsíce po uvedení omlazeného Evoque na trh.
Ano, Ember je totiž součástí další lehké modernizace, kterou si Land Rover pro Evoque připravil. Její součástí je především multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou obrazovkou, jejíž ovládání je stejné jako u tabletů nebo chytrých telefonů. Prsty tak lze obrazovku přibližovat nebo oddalovat. Vylepšeno bylo také samotné propojení s chytrými telefony. Upravený infotainment bude součástí standardní výbavy verzí HSE Dynamic, HSE Dynamic Lux a Autobiography, ostatní se musí spokojit s osmipalcovou obrazovkou.
O neprokluzování kol při rozjezdu na nezpevněném povrchu se nově stará systém Low Traction Launch. Pro linie HSE Dynamic a Autobiography bude dostupný balíček Graphite Design s šedými 20palcovými koly nebo černou maskou chladiče s šedým rámečkem. Provedení HSE Dynamic má dále černou střechu, kapotu a zatmavená světla, verze Autobiography dostala černé kryty zrcátek, nasávací otvory v kapotě, okolí mlhovek nebo prvky na víku kufru. Paleta laků karosérie pro všechny nabízené verze nově zahrnuje odstíny Aruba, černá Farallon, šedá Carpathian a stříbrná metalická Silicon.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?