Německá automobilka BMW si připravila speciální výrobně omezenou edici modelu řady 5 pro Japonsko. Ta nese označení BARON a je šitá na míru japonským zákazníkům.
Edice vychází z verze 523d a v základu nabídne sportovní M balíček a dvoulitrový turbodiesel o výkonu 184 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Výkon jde na zadní nápravu přes osmistupňovou automatickou převodovku. O přenos na silnici se postarají litá kola o rozměru 19 palců.
Verze 523d BARON bude k dostání s modrým lakem karoserie, popřípadě ve speciálním šedém laku Mineral Gray. V kabině se ocitne na míru šité kožené čalounění Dakota a taktéž speciální dřevěné lišty ve dveřích a dekory z pravého hliníku z nabídky BMW Individual.
Japonské zastoupení BMW hodlá vyrobit asi jen 200 kusů a všechny vybaveny adaptivními LED světlomety LED a na míru upraveným interiérem. V něm se nacházi i plaketka s individuálním číslováním každého vyrobeného auta. Majitele čeká při koupi i speciální klíčenka potažená kůží a klimatizace vozu nabídne speciální aroma difuzér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.