Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní

ar6, 15. dubna 2016, 10:51 Google+

Dva roky starý koncept redi-GO reinkarnované automobilky Datsun nevzbudil mezi automobilovými příznivci zrovna nadšení. Lví podíl na tom měla divně stylizovaná karosérie a nepoměr mezi její šířkou a výškou. Přesto se značka, spadající do koncernu Renault-Nissan, rozhodla uvést redi-GO do běžného prodeje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní.

Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní. | foto: Datsun

Sdílejte článek

Pro někoho bude možná překvapením, kolik designových prvků koncept se sériovou podobou sdílí. Máme tu šestiúhelníkovou masku chladiče, velká přední světla (pravda, s jinou optikou), výrazný prolis ve spodní části dveří nebo vertikální skupinové svítilny. Přední nárazník mohou dále ozdobit LED diody pro denní svícení, a tak největší změnou je použití průměrově mnohem menších kol s okrasnými kryty.

Novinka je dlouhá jen 3430 milimetrů, což je dokonce o 249 milimetrů méně než v případě Renaultu Kwid, s nímž redi-GO sdílí platformu CMF-A. I tak ale Datsun slibuje, v rámci segmentu, největší prostor pro kolena zadních cestujících. Příkladný má být rovněž výhled z vozu, naproti tomu palubní deska rozhodně následováníhodná není. Mohou za to především na pohled nevzhledné šedé plasty a její celkové tvarování, na němž je poznat, že někde se šetřit muselo. Nepotěší ani absence vnitřního obložení zadních sloupků.

Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.8 litru v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jemu navzdory má redi-GO světlou výšku 185 milimetrů, typickou spíše pro vozy segmentu SUV. Detailnější informace k použité technice Datsun zatím neposkytl, motor má nicméně být nejúspornějším v celém segmentu a podvozek dokáže nabídnout rovnováhu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Prodej nového modelu by se měl v Indii rozběhnout letos v červnu, ceny se budou držet hodně při zemi.

Vytisknout

Diskuze: Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jaguar XF v prodloužené verzi L

Chtěli byste prodloužený Jaguar XF L? Tak si zajeďte do Číny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud