Dva roky starý koncept redi-GO reinkarnované automobilky Datsun nevzbudil mezi automobilovými příznivci zrovna nadšení. Lví podíl na tom měla divně stylizovaná karosérie a nepoměr mezi její šířkou a výškou. Přesto se značka, spadající do koncernu Renault-Nissan, rozhodla uvést redi-GO do běžného prodeje.
Pro někoho bude možná překvapením, kolik designových prvků koncept se sériovou podobou sdílí. Máme tu šestiúhelníkovou masku chladiče, velká přední světla (pravda, s jinou optikou), výrazný prolis ve spodní části dveří nebo vertikální skupinové svítilny. Přední nárazník mohou dále ozdobit LED diody pro denní svícení, a tak největší změnou je použití průměrově mnohem menších kol s okrasnými kryty.
Novinka je dlouhá jen 3430 milimetrů, což je dokonce o 249 milimetrů méně než v případě Renaultu Kwid, s nímž redi-GO sdílí platformu CMF-A. I tak ale Datsun slibuje, v rámci segmentu, největší prostor pro kolena zadních cestujících. Příkladný má být rovněž výhled z vozu, naproti tomu palubní deska rozhodně následováníhodná není. Mohou za to především na pohled nevzhledné šedé plasty a její celkové tvarování, na němž je poznat, že někde se šetřit muselo. Nepotěší ani absence vnitřního obložení zadních sloupků.
Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.8 litru v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jemu navzdory má redi-GO světlou výšku 185 milimetrů, typickou spíše pro vozy segmentu SUV. Detailnější informace k použité technice Datsun zatím neposkytl, motor má nicméně být nejúspornějším v celém segmentu a podvozek dokáže nabídnout rovnováhu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Prodej nového modelu by se měl v Indii rozběhnout letos v červnu, ceny se budou držet hodně při zemi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?