Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní

Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní.
Datsun redi-GO je nejnovějším levným autem světa, tvary karosérie neoslní., foto: Datsun
ar6 15. dubna 2016 10:51
Sdílej:

Dva roky starý koncept redi-GO reinkarnované automobilky Datsun nevzbudil mezi automobilovými příznivci zrovna nadšení. Lví podíl na tom měla divně stylizovaná karosérie a nepoměr mezi její šířkou a výškou. Přesto se značka, spadající do koncernu Renault-Nissan, rozhodla uvést redi-GO do běžného prodeje.

Pro někoho bude možná překvapením, kolik designových prvků koncept se sériovou podobou sdílí. Máme tu šestiúhelníkovou masku chladiče, velká přední světla (pravda, s jinou optikou), výrazný prolis ve spodní části dveří nebo vertikální skupinové svítilny. Přední nárazník mohou dále ozdobit LED diody pro denní svícení, a tak největší změnou je použití průměrově mnohem menších kol s okrasnými kryty.

Novinka je dlouhá jen 3430 milimetrů, což je dokonce o 249 milimetrů méně než v případě Renaultu Kwid, s nímž redi-GO sdílí platformu CMF-A. I tak ale Datsun slibuje, v rámci segmentu, největší prostor pro kolena zadních cestujících. Příkladný má být rovněž výhled z vozu, naproti tomu palubní deska rozhodně následováníhodná není. Mohou za to především na pohled nevzhledné šedé plasty a její celkové tvarování, na němž je poznat, že někde se šetřit muselo. Nepotěší ani absence vnitřního obložení zadních sloupků.

Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.8 litru v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jemu navzdory má redi-GO světlou výšku 185 milimetrů, typickou spíše pro vozy segmentu SUV. Detailnější informace k použité technice Datsun zatím neposkytl, motor má nicméně být nejúspornějším v celém segmentu a podvozek dokáže nabídnout rovnováhu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Prodej nového modelu by se měl v Indii rozběhnout letos v červnu, ceny se budou držet hodně při zemi.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.