Čínský automobilový trh je někdy dost specifický, protože zde najdeme modely a verze, o kterých si Evropané mohou nechat zdát. Posledním příkladem je jeden model od Jaguaru.
Ten si připravil prodlouženou verzi sedanu XF L. Tenhle středně velký sedan je určen výhradně pro čínský trh a jedná se o první čínsko-britský výrobek. Vůz se má vyrábět v továrně JLR v provincii Changshu, což je severně od Šanghaje. Zde se vyrábí i Range Rover Evoque a Discovery Sport.
Z montážní linky začne vůz sjíždět v průběhu tohoto roku a pod kapotou prodloužené novinky najdou čínští zájemci přeplňovaný benzínový 2,0litrový motor INGENIUM. XF s prodlouženým rozvorem nabídne větší prostor pro nohy pro cestující na zadních sedadlech.
Další podrobnosti a kompletní technické parametry o Jaguaru XF L budou zveřejněny 25. dubna, kdy se natažený středně velký sedan ukáže na výstavě Peking Auto Show 2016.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?