Více než kde jinde platí v automobilovém průmyslu heslo náš zákazník, náš pán. Vedle barvy nebo obložení interiéru tak jednotlivé značky nabízejí třeba individuální výrobu celého auta. Výjimkou není ani Audi, které na přání jednoho z evropských zákazníků necelý rok vyvíjelo a vyrábělo A8 L extended.
Základem šestidveřové limuzíny s délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru je již tak rozměrná A8 L. V rámci zakázkové výroby jí však inženýři prodloužili boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna potom odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Torzní tuhost i tuhost v ohybu je kvůli těmto prvkům téměř stejná jako u výchozího modelu.
Aby na sebe karosérie neztrhávala ještě větší pozornost, nalakovalo ji Audi do modrého metalického odstínu Moonlight. Profil karosérie byl od A-sploupku kompletně přepracován, střecha je tak stejně elegantní jako u krátké verze. Do střechy je zabudováno střešní okno s délku 2,4 metru. Přední a zadní světlomety obsahují malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.
Dovnitř se posadí šest pasažérů, jejichž sedadla jsou čalouněná měkkou kůží Valcona v béžovém odstínu. Všechna místa jsou umístěna ve směru jízdy, křesla ve druhé a třetí řadě mají samostatné elektrické nastavování. Sedadla ve třetí řadě odděluje středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.
O pohon se stará třílitrové TFSI o výkonu 310 koní s točivým momentem 440 Nm. Přenos výkonu na všechna čtyři kola obstarává automat Tiptronic, s nímž limuzína zrychluje na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Působivé, na vůz s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů. Tuto váhu zastavují kotouče z Audi S8, ukryté za 19palcovými koly. A8 L extended již byla předána zákazníkovi, na základě zájmu jiných ale už Audi přijalo další objednávky na podobnou limuzínu z individuální výroby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?