Více než kde jinde platí v automobilovém průmyslu heslo náš zákazník, náš pán. Vedle barvy nebo obložení interiéru tak jednotlivé značky nabízejí třeba individuální výrobu celého auta. Výjimkou není ani Audi, které na přání jednoho z evropských zákazníků necelý rok vyvíjelo a vyrábělo A8 L extended.
Základem šestidveřové limuzíny s délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru je již tak rozměrná A8 L. V rámci zakázkové výroby jí však inženýři prodloužili boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna potom odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Torzní tuhost i tuhost v ohybu je kvůli těmto prvkům téměř stejná jako u výchozího modelu.
Aby na sebe karosérie neztrhávala ještě větší pozornost, nalakovalo ji Audi do modrého metalického odstínu Moonlight. Profil karosérie byl od A-sploupku kompletně přepracován, střecha je tak stejně elegantní jako u krátké verze. Do střechy je zabudováno střešní okno s délku 2,4 metru. Přední a zadní světlomety obsahují malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.
Dovnitř se posadí šest pasažérů, jejichž sedadla jsou čalouněná měkkou kůží Valcona v béžovém odstínu. Všechna místa jsou umístěna ve směru jízdy, křesla ve druhé a třetí řadě mají samostatné elektrické nastavování. Sedadla ve třetí řadě odděluje středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.
O pohon se stará třílitrové TFSI o výkonu 310 koní s točivým momentem 440 Nm. Přenos výkonu na všechna čtyři kola obstarává automat Tiptronic, s nímž limuzína zrychluje na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Působivé, na vůz s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů. Tuto váhu zastavují kotouče z Audi S8, ukryté za 19palcovými koly. A8 L extended již byla předána zákazníkovi, na základě zájmu jiných ale už Audi přijalo další objednávky na podobnou limuzínu z individuální výroby.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?