Více než kde jinde platí v automobilovém průmyslu heslo náš zákazník, náš pán. Vedle barvy nebo obložení interiéru tak jednotlivé značky nabízejí třeba individuální výrobu celého auta. Výjimkou není ani Audi, které na přání jednoho z evropských zákazníků necelý rok vyvíjelo a vyrábělo A8 L extended.
Základem šestidveřové limuzíny s délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru je již tak rozměrná A8 L. V rámci zakázkové výroby jí však inženýři prodloužili boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna potom odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Torzní tuhost i tuhost v ohybu je kvůli těmto prvkům téměř stejná jako u výchozího modelu.
Aby na sebe karosérie neztrhávala ještě větší pozornost, nalakovalo ji Audi do modrého metalického odstínu Moonlight. Profil karosérie byl od A-sploupku kompletně přepracován, střecha je tak stejně elegantní jako u krátké verze. Do střechy je zabudováno střešní okno s délku 2,4 metru. Přední a zadní světlomety obsahují malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.
Dovnitř se posadí šest pasažérů, jejichž sedadla jsou čalouněná měkkou kůží Valcona v béžovém odstínu. Všechna místa jsou umístěna ve směru jízdy, křesla ve druhé a třetí řadě mají samostatné elektrické nastavování. Sedadla ve třetí řadě odděluje středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.
O pohon se stará třílitrové TFSI o výkonu 310 koní s točivým momentem 440 Nm. Přenos výkonu na všechna čtyři kola obstarává automat Tiptronic, s nímž limuzína zrychluje na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Působivé, na vůz s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů. Tuto váhu zastavují kotouče z Audi S8, ukryté za 19palcovými koly. A8 L extended již byla předána zákazníkovi, na základě zájmu jiných ale už Audi přijalo další objednávky na podobnou limuzínu z individuální výroby.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.