O druhé generaci německého SUV Volkswagen Tiguan se mluví již poměrně dlouho, jenže až dnes je jisté, že se nedostane na všechny plánované verze.
Jedná se především o ostrou variantu R, která má velké zpoždění. Podle informací australských novinářů se však VW rozhodl tuto verzi nevyrábět. Důvodem jsou obří náklady v rámci kauzy Dieselgate. Koncern prostě seškrtal některé "položky" a jednou z nich je i hodně rychlý Tiguan R.
Pokud tomu opravdu tak bude, v nabídce značky se objeví nejsilnější Tiguan s benzinovým motorem 2.0 TSI o výkonu 220 koní a s 350 Nm točivého momentu. Z naftové nabídky pak bude vrchol tvořit dvoulitrový biturbo motor s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm.
Benzinový Tiguan bude možné objednávat na všech trzích, kdežto dvakrát přeplňovaný diesel bude k mání pouze v zemích s chladnějším počasím. Kdo bude chtít sportovně vypadajícího Tiguana, dostane se mu nabídky paketu R-Line. Ten zkrášlí alespoň exteriér vozu do ultimátnější podoby. Současně s tím se představí i interiérový paket R-Line.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.