Hlavní změnu představuje výměna atmosférického třílitrového šestiválce za dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec řady Drive-E, který dostal větší turbodmychadlo, kompresor a sání, nové ojnicemi a vačkové hřídele a palivové čerpadlo s větší kapacitou. Oproti předchozímu motoru tak nová jednotka zaznamenala nárůst výkonu na 367 koní a točivého momentu na 470 Newtonmetrů.
Síla je přes osmistupňový automat Geartronic přenášena na všechna kola a spolu s dvacetikilogramovou dietou to vede ke zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h. U S60 tato disciplína zabere 4,7 sekundy, u V60 o desetinu více. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, spotřeba je „reálných“ 7,8, respektive 8,1 l/100 km.
Podvozek má i nadále stavitelné tlumiče Öhlins, tužší zavěšení na obou nápravách a samozřejmě tužší pružiny. Kontakt s vozovkou obstarávají nová dvacetipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, za nimiž bychom našli kotoučové brzdy Brembo s průměrem 371 milimetrů vpředu a 302 milimetrů vzadu.
Na český trh dorazí oba modely v celkem čtyřech různých odstínech karosérie v létě. Objednávky ale dealeři Volva začnou přijímat již během dubna. Cena je 1 600 000 korun za S60 a 1 640 000 korun za V60.