Volvo před časem koupilo Polestar a oznámilo, že s ním má velké plány. První vlaštovkou je rozšíření působnosti na 47 trhů a navýšení výrobní kapacity na 1500 vozidel ročně. V nabídce ale zatím zůstává jen duo S60 a V60, které prošlo omlazovací kůrou.
Hlavní změnu představuje výměna atmosférického třílitrového šestiválce za dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec řady Drive-E, který dostal větší turbodmychadlo, kompresor a sání, nové ojnicemi a vačkové hřídele a palivové čerpadlo s větší kapacitou. Oproti předchozímu motoru tak nová jednotka zaznamenala nárůst výkonu na 367 koní a točivého momentu na 470 Newtonmetrů.
Síla je přes osmistupňový automat Geartronic přenášena na všechna kola a spolu s dvacetikilogramovou dietou to vede ke zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h. U S60 tato disciplína zabere 4,7 sekundy, u V60 o desetinu více. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, spotřeba je „reálných“ 7,8, respektive 8,1 l/100 km.
Podvozek má i nadále stavitelné tlumiče Öhlins, tužší zavěšení na obou nápravách a samozřejmě tužší pružiny. Kontakt s vozovkou obstarávají nová dvacetipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, za nimiž bychom našli kotoučové brzdy Brembo s průměrem 371 milimetrů vpředu a 302 milimetrů vzadu.
Na český trh dorazí oba modely v celkem čtyřech různých odstínech karosérie v létě. Objednávky ale dealeři Volva začnou přijímat již během dubna. Cena je 1 600 000 korun za S60 a 1 640 000 korun za V60.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?