Volva S60 a V60 Polestar přišla o šestiválec, nově je pohání přeplňovaný čtyřválec

ar6, 9. dubna 2016, 04:10 Google+

Volvo před časem koupilo Polestar a oznámilo, že s ním má velké plány. První vlaštovkou je rozšíření působnosti na 47 trhů a navýšení výrobní kapacity na 1500 vozidel ročně. V nabídce ale zatím zůstává jen duo S60 a V60, které prošlo omlazovací kůrou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo S60 & V60 Polestar mají po modernizaci přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Volvo S60 & V60 Polestar mají po modernizaci přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. | foto: Volvo

Sdílejte článek

Hlavní změnu představuje výměna atmosférického třílitrového šestiválce za dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec řady Drive-E, který dostal větší turbodmychadlo, kompresor a sání, nové ojnicemi a vačkové hřídele a palivové čerpadlo s větší kapacitou. Oproti předchozímu motoru tak nová jednotka zaznamenala nárůst výkonu na 367 koní a točivého momentu na 470 Newtonmetrů.

Síla je přes osmistupňový automat Geartronic přenášena na všechna kola a spolu s dvacetikilogramovou dietou to vede ke zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h. U S60 tato disciplína zabere 4,7 sekundy, u V60 o desetinu více. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, spotřeba je „reálných“ 7,8, respektive 8,1 l/100 km.

Podvozek má i nadále stavitelné tlumiče Öhlins, tužší zavěšení na obou nápravách a samozřejmě tužší pružiny. Kontakt s vozovkou obstarávají nová dvacetipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, za nimiž bychom našli kotoučové brzdy Brembo s průměrem 371 milimetrů vpředu a 302 milimetrů vzadu.

Na český trh dorazí oba modely v celkem čtyřech různých odstínech karosérie v létě. Objednávky ale dealeři Volva začnou přijímat již během dubna. Cena je 1 600 000 korun za S60 a 1 640 000 korun za V60.

Vytisknout

Diskuze: Volva S60 a V60 Polestar přišla o šestiválec, nově je pohání přeplňovaný čtyřválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 2.5 S/T po letech chátrání.

Co byste dělali s hromadou šrotu? Porsche z ní zachránilo vzácný model

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud